Με την έγκριση της ελληνικής κυβέρνησης έρχεται το 2013 Τούρκος διοικητής στο ΝΑΤΟϊκό Στρατηγείο της Λάρισας, αφού χτες το ΚΥΣΕΑ ενέκρινε το...
Με την έγκριση της ελληνικής κυβέρνησης έρχεται το 2013 Τούρκος διοικητής στο ΝΑΤΟϊκό Στρατηγείο της Λάρισας, αφού χτες το ΚΥΣΕΑ ενέκρινε τους μέχρι τώρα χειρισμούς του υπουργείου Αμυνας σχετικά με τις συζητήσεις που γίνονται εντός της συμμαχίας για τη νέα δομή του ΝΑΤΟ.
Βέβαια ο Β. Μεϊμαράκης διασκεδάζοντας τις εντυπώσεις έσπευσε να υποστηρίξει ότι: «Ο διοικητής του Στρατηγείου του ΝΑΤΟ, όποιος και εάν είναι, δεν θα έχει αρμοδιότητα στον εθνικό εναέριο χώρο. Αυτό καταγράφεται ρητά στα κείμενα της νέας δομής του ΝΑΤΟ. Κατά συνέπεια, για οτιδήποτε συμβαίνει στον ελληνικό εναέριο χώρο, την ευθύνη και την αρμοδιότητα την έχει το Αρχηγείο Τακτικής Αεροπορίας».
Ωστόσο, οι ειδικοί-επιτελείς της Πολεμικής Αεροπορίας, που επί δεκαετίες έχουν αφιερώσει το μεγαλύτερο μέρος της καριέρας τους στα περίπλοκα ΝΑΤΟϊκά θέματα, εκφράζουν ζωηρές επιφυλάξεις για τη σιγουριά και την αισιοδοξία του υπουργού Αμυνας.
Αφού υπογραμμίζουν ότι τα προβλήματα που αφορούν τη Διοίκηση και τον έλεγχο των αεροπορικών δυνάμεων από τον διοικητή του CAOC είναι περίπλοκα, θέτουν καίρια ερωτήματα τα οποία και παραμένουν αναπάντητα:
* Ποιος είναι ο εθνικός εναέριος χώρος; Ποιος τον ορίζει; Είναι τα 6 ναυτικά μίλια που υποστηρίζει η Τουρκία ή τα 10 ναυτικά μίλια εντός των οποίων η Ελλάδα έχει και κυριαρχικά δικαιώματα και αρμοδιότητες εναέριας αστυνόμευσης με βάση τον νόμο του 1931; * Τι θα γίνεται εντός του FIR Αθηνών όπου η ΥΠΑ είναι αρμόδια αρχή για τον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας και η Πολεμική Αεροπορία για την προστασία του και την εκτέλεση αναγνώρισης ή αναχαίτισης όπου και όταν απαιτείται;
* Στον διεθνή εναέριο χώρο του FIR Αθηνών ποιος θα ασκεί έλεγχο; Η ΥΠΑ, το CAOC ή το Εθνικό Κέντρο Επιχειρήσεων του Αρχηγείου Τακτικής Αεροπορίας;
* n Ποια κριτήρια διευκρίνησης αεροσκαφών θα ισχύουν για τα αεροσκάφη που πετούν στο Αιγαίο χωρίς σχέδια πτήσης;
* Γιατί τα συναρμόδια υπουργεία Εξωτερικών και Αμυνας δεν απαίτησαν να ισχύσει για τη διοίκηση του CAOC 4 (Στρατηγείο Λάρισας) ό,τι ίσχυσε και για τα υπόλοιπα CAOC της Γερμανίας της Δανίας και της Ιταλίας όπου ο διοικητής προέρχεται από τις χώρες που τα φιλοξενούν;
* Ποιες θα είναι οι περιοχές εναέριας αστυνόμευσης; Θα είναι τα FIR των χωρών-μελών, όπως ισχύει στον βόρειο τομέα (Αγγλία, Δανία, Γερμανία) ή όχι;
* Ποιες θα είναι οι περιοχές παραγωγής ιχνών από τα συμμαχικά ραντάρ στο FIR Αθηνών και στην περιοχή του Αιγαίου;
* Η ανταλλαγή ιχνών εντός του FIR Αθηνών θα γίνεται στον 25ο Μεσημβρινό που απαιτεί η Τουρκία από το 1974 ή θα γίνεται στο όριο του FIR Αθηνών όπως πράττει η Ελλάδα;
* Στη διάρκεια κρίσεων ή πραγματικών καταστάσεων ο εθνικός διοικητής του ΑΤΑ (Αρχηγείο Τακτικής Αεροπορίας) θα έχει έλεγχο στον εναέριο χώρο των νησιών του Αιγαίου (Λήμνος, Σαμοθράκη, Χίος, Αγιος Ευστράτιος) ή θα είναι αρμοδιότητας του Τούρκου διοικητή του CAOC - 4, διότι το ΝΑΤΟ υιοθετώντας τις τουρκικές θέσεις τα θεωρεί αποστρατικοποιημένα;
* Ποιος θα έχει την αρμοδιότητα της έρευνας και διάσωσης; Ο διοικητής του Κέντρου Συντονισμού Ερευνας και Διάσωσης του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας ή ο διοικητής του CAOC - 4 της Λάρισας;
Βέβαια ο Β. Μεϊμαράκης διασκεδάζοντας τις εντυπώσεις έσπευσε να υποστηρίξει ότι: «Ο διοικητής του Στρατηγείου του ΝΑΤΟ, όποιος και εάν είναι, δεν θα έχει αρμοδιότητα στον εθνικό εναέριο χώρο. Αυτό καταγράφεται ρητά στα κείμενα της νέας δομής του ΝΑΤΟ. Κατά συνέπεια, για οτιδήποτε συμβαίνει στον ελληνικό εναέριο χώρο, την ευθύνη και την αρμοδιότητα την έχει το Αρχηγείο Τακτικής Αεροπορίας».
Ωστόσο, οι ειδικοί-επιτελείς της Πολεμικής Αεροπορίας, που επί δεκαετίες έχουν αφιερώσει το μεγαλύτερο μέρος της καριέρας τους στα περίπλοκα ΝΑΤΟϊκά θέματα, εκφράζουν ζωηρές επιφυλάξεις για τη σιγουριά και την αισιοδοξία του υπουργού Αμυνας.
Αφού υπογραμμίζουν ότι τα προβλήματα που αφορούν τη Διοίκηση και τον έλεγχο των αεροπορικών δυνάμεων από τον διοικητή του CAOC είναι περίπλοκα, θέτουν καίρια ερωτήματα τα οποία και παραμένουν αναπάντητα:
* Ποιος είναι ο εθνικός εναέριος χώρος; Ποιος τον ορίζει; Είναι τα 6 ναυτικά μίλια που υποστηρίζει η Τουρκία ή τα 10 ναυτικά μίλια εντός των οποίων η Ελλάδα έχει και κυριαρχικά δικαιώματα και αρμοδιότητες εναέριας αστυνόμευσης με βάση τον νόμο του 1931; * Τι θα γίνεται εντός του FIR Αθηνών όπου η ΥΠΑ είναι αρμόδια αρχή για τον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας και η Πολεμική Αεροπορία για την προστασία του και την εκτέλεση αναγνώρισης ή αναχαίτισης όπου και όταν απαιτείται;
* Στον διεθνή εναέριο χώρο του FIR Αθηνών ποιος θα ασκεί έλεγχο; Η ΥΠΑ, το CAOC ή το Εθνικό Κέντρο Επιχειρήσεων του Αρχηγείου Τακτικής Αεροπορίας;
* n Ποια κριτήρια διευκρίνησης αεροσκαφών θα ισχύουν για τα αεροσκάφη που πετούν στο Αιγαίο χωρίς σχέδια πτήσης;
* Γιατί τα συναρμόδια υπουργεία Εξωτερικών και Αμυνας δεν απαίτησαν να ισχύσει για τη διοίκηση του CAOC 4 (Στρατηγείο Λάρισας) ό,τι ίσχυσε και για τα υπόλοιπα CAOC της Γερμανίας της Δανίας και της Ιταλίας όπου ο διοικητής προέρχεται από τις χώρες που τα φιλοξενούν;
* Ποιες θα είναι οι περιοχές εναέριας αστυνόμευσης; Θα είναι τα FIR των χωρών-μελών, όπως ισχύει στον βόρειο τομέα (Αγγλία, Δανία, Γερμανία) ή όχι;
* Ποιες θα είναι οι περιοχές παραγωγής ιχνών από τα συμμαχικά ραντάρ στο FIR Αθηνών και στην περιοχή του Αιγαίου;
* Η ανταλλαγή ιχνών εντός του FIR Αθηνών θα γίνεται στον 25ο Μεσημβρινό που απαιτεί η Τουρκία από το 1974 ή θα γίνεται στο όριο του FIR Αθηνών όπως πράττει η Ελλάδα;
* Στη διάρκεια κρίσεων ή πραγματικών καταστάσεων ο εθνικός διοικητής του ΑΤΑ (Αρχηγείο Τακτικής Αεροπορίας) θα έχει έλεγχο στον εναέριο χώρο των νησιών του Αιγαίου (Λήμνος, Σαμοθράκη, Χίος, Αγιος Ευστράτιος) ή θα είναι αρμοδιότητας του Τούρκου διοικητή του CAOC - 4, διότι το ΝΑΤΟ υιοθετώντας τις τουρκικές θέσεις τα θεωρεί αποστρατικοποιημένα;
* Ποιος θα έχει την αρμοδιότητα της έρευνας και διάσωσης; Ο διοικητής του Κέντρου Συντονισμού Ερευνας και Διάσωσης του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας ή ο διοικητής του CAOC - 4 της Λάρισας;
Από "ΕΘΝΟΣ"
Δεν υπάρχουν σχόλια
Μπορείτε να γράψετε και να σχολιάσετε τα πάντα, αλλά αν το κείμενο σας περιέχει υβριστικούς χαρακτηρισμούς σας ενημερώνουμε ότι δεν θα δημοσιεύεται. Σε περίπτωση καθυστέρησης δημοσίευσης των σχολίων ζητούμε συγγνώμη και παρακαλούμε να μην βγάζετε αυθαίρετα συμπεράσματα. Με σεβασμό και εκτίμηση η διαχείριση του ιστολογίου