Ευθύνες τόσο στην Κυβέρνηση της Ν.Δ. όσο και την Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ καταλογίζει με ανακοίνωσή του ο πολιτευτής του ΛΑ.Ο.Σ στη Β΄ Πειραιά, δ...
Ευθύνες τόσο στην Κυβέρνηση της Ν.Δ. όσο και την Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ καταλογίζει με ανακοίνωσή του ο πολιτευτής του ΛΑ.Ο.Σ στη Β΄ Πειραιά, δικηγόρος κ. Κυριάκος Χουσέας για την κατάσταση που επικρατεί στο λιμάνι του Πειραιά με τη νέα «βόμβα» που προκαλεί ισχυρές αναταράξεις στη διαδικασία παραχώρησης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) στην κινεζική εταιρεία Cosco κι αφορά την ιταλοελβετική ναυτιλιακή εταιρεία Mediterranean (MSC), η οποία είναι η δεύτερη μεγαλύτερη στον κόσμο μεταφορική εταιρεία κοντέινερ και η οποία γνωστοποίησε στην ΟΛΠ Α.Ε. ότι προχωρεί σε άμεση καταγγελία της σύμβασης, την οποία είχε συνάψει από το 2002 μαζί της, επί Κυβερνήσεως ΠΑΣΟΚ, δηλαδή, για τη χρησιμοποίηση του Πειραιά ως κέντρου διαμετακόμισης κοντέινερ.
Η ιταλοελβετική εταιρεία προχωρεί σε αυτήν την ενέργεια με βάση ρήτρα που υπήρχε στη σύμβασή της με την ΟΛΠ Α.Ε., ότι μπορεί να την τερματίσει άμεσα εφόσον «τρίτο μέρος αγοράσει δικαιώματα για να εκμεταλλευτεί λιμενικές εγκαταστάσεις στην περιοχή δικαιοδοσίας του ΟΛΠ» και «τρίτο μέρος παρέχει υπηρεσίες, οι οποίες αποτελούσαν αντικείμενο συμφωνίας της σύμβασης».
Στο σημείο αυτό, όπως υπογραμμίζει ο κ. Χουσέας ευθύνεται η Κυβέρνηση της Ν.Δ. γιατί ουδέποτε υπήρξε κάποια συνεννόηση με τον μεγαλύτερο πελάτη του ΟΛΠ, την MSC και παρέδωσε με τη σύμβαση παραχώρησης ως «προίκα» στην κινεζική εταιρεία την εξυπηρέτηση των φορτίων της ΜSC μολονότι, όπως διευκρινίζει ο κ. Χουσέας ότι «το ευρύτερο εθνικό συμφέρον της Χώρας επιβάλλει την παρουσία της Κίνας, που είναι μόνιμο μέλος του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ, στη Μεσόγειο και δη, στο μεγαλύτερο εμπορευματικό λιμάνι της Ανατολικής Μεσογείου, υπό την προϋπόθεση πάντα της διασφάλισης των οικονομικών συμφερόντων του Δημοσίου και των εργαζομένων στο λιμάνι».
Τέλος, ο Κυριάκος Χουσέας τονίζει ότι ευθύνες έχει και η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ που δείχνει να μην ελέγχει τις εξελίξεις και επίσης καταγγέλλει ότι η αποχώρηση του ιταλοελβετικού ομίλου «μεταφράζεται» σε απώλεια του 85% του φορτίου διαμετακόμισης, ενώ και το «τοπικό» φορτίο, εισαγωγές - εξαγωγές, παρουσιάζει μείωση λόγω της παγκόσμιας κρίσης κατά 30%, γεγονός που αναγκάζει και τη ΣΕΠ να αναπληρώσει ένα σημαντικό όγκο φορτίων για να μην έχει οικονομικές απώλειες, δεδομένου ότι σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης το πρώτο έτος (1/10/2009-31/9/2010) πρέπει να καταβάλει στην ΟΛΠ Α.Ε. ως «ελάχιστο εγγυημένο αντάλλαγμα» 17,6 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία μαζί με τα συμβατικά ενοίκια φτάνουν σε περίπου 23 εκατομμύρια ευρώ, γεγονός που χαρακτηρίζει ως ανερμάτιστη την πολιτική της κυβέρνησης της Ν.Δ. και της διοίκησης του ΟΛΠ σχετικά με τον πειραϊκό λιμένα.
Η ιταλοελβετική εταιρεία προχωρεί σε αυτήν την ενέργεια με βάση ρήτρα που υπήρχε στη σύμβασή της με την ΟΛΠ Α.Ε., ότι μπορεί να την τερματίσει άμεσα εφόσον «τρίτο μέρος αγοράσει δικαιώματα για να εκμεταλλευτεί λιμενικές εγκαταστάσεις στην περιοχή δικαιοδοσίας του ΟΛΠ» και «τρίτο μέρος παρέχει υπηρεσίες, οι οποίες αποτελούσαν αντικείμενο συμφωνίας της σύμβασης».
Στο σημείο αυτό, όπως υπογραμμίζει ο κ. Χουσέας ευθύνεται η Κυβέρνηση της Ν.Δ. γιατί ουδέποτε υπήρξε κάποια συνεννόηση με τον μεγαλύτερο πελάτη του ΟΛΠ, την MSC και παρέδωσε με τη σύμβαση παραχώρησης ως «προίκα» στην κινεζική εταιρεία την εξυπηρέτηση των φορτίων της ΜSC μολονότι, όπως διευκρινίζει ο κ. Χουσέας ότι «το ευρύτερο εθνικό συμφέρον της Χώρας επιβάλλει την παρουσία της Κίνας, που είναι μόνιμο μέλος του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ, στη Μεσόγειο και δη, στο μεγαλύτερο εμπορευματικό λιμάνι της Ανατολικής Μεσογείου, υπό την προϋπόθεση πάντα της διασφάλισης των οικονομικών συμφερόντων του Δημοσίου και των εργαζομένων στο λιμάνι».
Τέλος, ο Κυριάκος Χουσέας τονίζει ότι ευθύνες έχει και η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ που δείχνει να μην ελέγχει τις εξελίξεις και επίσης καταγγέλλει ότι η αποχώρηση του ιταλοελβετικού ομίλου «μεταφράζεται» σε απώλεια του 85% του φορτίου διαμετακόμισης, ενώ και το «τοπικό» φορτίο, εισαγωγές - εξαγωγές, παρουσιάζει μείωση λόγω της παγκόσμιας κρίσης κατά 30%, γεγονός που αναγκάζει και τη ΣΕΠ να αναπληρώσει ένα σημαντικό όγκο φορτίων για να μην έχει οικονομικές απώλειες, δεδομένου ότι σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης το πρώτο έτος (1/10/2009-31/9/2010) πρέπει να καταβάλει στην ΟΛΠ Α.Ε. ως «ελάχιστο εγγυημένο αντάλλαγμα» 17,6 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία μαζί με τα συμβατικά ενοίκια φτάνουν σε περίπου 23 εκατομμύρια ευρώ, γεγονός που χαρακτηρίζει ως ανερμάτιστη την πολιτική της κυβέρνησης της Ν.Δ. και της διοίκησης του ΟΛΠ σχετικά με τον πειραϊκό λιμένα.
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΧΟΥΣΕΑΣ
ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ, ΠΟΛΙΤΕΥΤΗΣ ΛΑ.Ο.Σ. Β’ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΦΛΕΜΙΝΓΚ 8, Τ.Κ. 182 33, ΑΓ. ΙΩ. ΡΕΝΤΗΣ
Τηλ./fax: 210-4833821, mob.:6944296084,
ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ, ΠΟΛΙΤΕΥΤΗΣ ΛΑ.Ο.Σ. Β’ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΦΛΕΜΙΝΓΚ 8, Τ.Κ. 182 33, ΑΓ. ΙΩ. ΡΕΝΤΗΣ
Τηλ./fax: 210-4833821, mob.:6944296084,
e-mail: housseas@otenet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια
Μπορείτε να γράψετε και να σχολιάσετε τα πάντα, αλλά αν το κείμενο σας περιέχει υβριστικούς χαρακτηρισμούς σας ενημερώνουμε ότι δεν θα δημοσιεύεται. Σε περίπτωση καθυστέρησης δημοσίευσης των σχολίων ζητούμε συγγνώμη και παρακαλούμε να μην βγάζετε αυθαίρετα συμπεράσματα. Με σεβασμό και εκτίμηση η διαχείριση του ιστολογίου