Νικόλαος Μακρής ...Και όχι του Βάλτου...! Πάνω από 4 δις δολάρια επένδυσαν το τελευταίο διάστημα οι Έλληνες εφοπλιστές στα drillships, στα π...
Νικόλαος Μακρής
...Και όχι του Βάλτου...!
Πάνω από 4 δις δολάρια επένδυσαν το τελευταίο διάστημα οι Έλληνες εφοπλιστές στα drillships, στα πλοία που διαθέτουν εξοπλισμό για γεωτρήσεις στη θάλασσα, αλλά και σε άλλα πλοία πολλαπλής χρησιμότητας, που απασχολούνται στη βιομηχανία πετρελαίου και αερίου. Στον τομέα αυτό δραστηριοποιούνται οι εφοπλιστές Γιώργος Οικονόμου, Νίκος Τσάκος και Γρηγόρης Καλλιμανόπουλος.
Η παραγγελία αυτή επιβεβαιώνει την τάση, ότι υπάρχει παγκοσμίως σαφής και αυξανόμενη ζήτηση για πλοία υπερπόντιας υποστήριξης πολλαπλών χρήσεων, αλλά και στο ότι ο τρέχων συνολικός αριθμός των πλοίων αυτών, δεν θα είναι σε θέση να καλύψει τις ανάγκες της υπερπόντιας βιομηχανίας πετρελαίου και αερίου.
Η στρατηγική αυτή, στηρίζεται στην εκτίμηση ότι, οι τιμές των καυσίμων θα παραμείνουν σε υψηλά επίπεδα τα προσεχή χρόνια, γεγονός που καθιστά συμφέρουσα την άντληση πετρελαίου ακόμα από κοιτάσματα που βρίσκονται σε βάθη πάνω από 7.000 - 10.000 πόδια και σε άλλες συνθήκες δεν θεωρούνται εκμεταλλεύσιμα.
Άλλωστε, η αυξανόμενη ζήτηση πετρελαιοειδών και αερίου έχει στρέψει τις πολυεθνικές εταιρείες σε γνωστά κοιτάσματα, τα οποία προσεγγίζονται όμως για πρώτη φορά στον κόλπο του Μεξικού, στην νότια και δυτική Αφρική και στην Καραϊβική.
Ο Γ. Οικονόμου, μέσω της εταιρείας του DryShips παρήγγειλε πρόσφατα δύο πλωτά γεωτρύπανα που το καθένα αξίζει 800 εκ. δολάρια. Επίσης εξαγόρασε την εισηγμένη στο Χρηματιστήριο του Όσλο, ναυτιλιακή εταιρεία Ocean Rig, η οποία διαθέτει δύο θαλάσσιες πλατφόρμες που τα γεωτρύπανά τους φθάνουν σε βάθος 7.500 και 10.000 ποδιών. Η ναυπήγηση των δύο Drillships θα γίνει από τα ναυπηγεία Samsung Heavy Industries Co., και θα παραδοθούν το τρίτο τρίμηνο του 2011. Ο Γιώργος Οικονόμου αφού επεσήμανε ότι «η πολιτική μας, ευθυγραμμίζεται με την στρατηγική εδραίωσής μας στον τομέα εξόρυξης βάθους», πρόσθεσε: «η απόκτηση της Ocean Rig ASA μας δίνει την απαραίτητη πλατφόρμα χειρισμού για να κατασκευάσουμε, να ολοκληρώσουμε και να χειριστούμε τα πλωτά γεωτρύπανα σε υψηλά επίπεδα».
Δυναμική είσοδος Ελλήνων εφοπλιστών
Αλλά στα θαλάσσια γεωτρύπανα, εισήλθε και ο εφοπλιστής Νίκος Π. Τσάκος, ο οποίος εξασφάλισε το 40% της κοινοπραξίας στην οποία συμμετέχει η νορβηγική εταιρεία Marine Subsea AS. Η κοινοπραξία αυτή αποφάσισε να κατασκευάσει ένα drillship, του οποίου η ικανότητα υποθαλάσσιας γεώτρησης φθάνει σε θαλάσσιο βάθος 12.200 μέτρων. Η εταιρεία Marine Subsea AS θα διατηρήσει το 40% των μετοχών, ενώ το υπόλοιπο 20% του μετοχικού κεφαλαίου θα ελέγχεται από την εταιρεία πετρελαίου Sonangol, η οποία ανήκει στην κυβέρνηση της Αγκόλα. Ήδη, δύο ναυπηγεία της Νότιας Κορέας ερίζουν για το ποιο θα αναλάβει την ναυπήγησή του. Όπως διέρρευσε η κοινοπραξία, έχει κλείσει συμφωνία με εταιρεία πετρελαιοειδών που δραστηριοποιείται στη Δυτική Αφρική, προκειμένου το drillship να απασχολείται με 600.000 δολάρια την ημέρα ναύλο. Εκτιμάται ότι το ημερήσιο κόστος λειτουργίας θα φθάνει τα 120.000 δολάρια. Η συνολική αξία του drillship θα διαμορφωθεί στα 745 εκατ. δολάρια, ενώ υπολογίζεται ότι τα έσοδα της κοινοπραξίας σε προσεχή πέντε χρόνια λειτουργίας, θα προσεγγίσουν τα 876 εκατ. δολάρια.
Επίσης η εταιρεία Toisa Limited του εφοπλιστή Γρηγόρη Καλλιμανόπουλου παρήγγειλε τρία μεγάλα πλοία πολλαπλών εφαρμογών (Large Multipurpose Offshore support vessels) στα ναυπηγεία ΑΒG Shipyard στη Surat Gujarat των Ινδιών. Ο ναυπηγικός σχεδιασμός των πλοίων αυτών, που θα αρχίσουν να εντάσσονται στον στόλο της Toisa τον Μάρτιο 2012, θα βασισθεί σε τεχνογνωσία που διαθέτει ο όμιλος. Τα πλοία έχουν σχεδιαστεί για να ενισχύσουν διεθνώς την ζήτηση των PLATFORM SUPPLY και ROV πλοίων ανοικτής θαλάσσης με τα ακόλουθα χαρακτηριστικά: Ολικό μήκος 87.40μ. , πλάτος 22μ., βύθισμα 8μ., DP : DP 2 / IMO CLASS 2, ενδιαιτήσεις : 60 ατόμων, κατάστρωμα 916 τ.μ. ελικοδρόμιο, γερανοί: 1x70τ. υποβρύχιος και 1x5τ. γενικής χρήσεως, κύρια πρόωση: τέσσερις μηχανές ηλεκτροπρόωσης, 2 x 1200 KW πλευρικοί ωστήρες πλώρης, 2 x 2200 KW πρυμναίοι ωστήρες πλήρους περιστροφής, ταχύτης 14 κόμβοι... Ο Γρ. Καλλιμανόπουλος, σχολιάζοντας την επένδυση αυτή τόνισε ότι «τα υψηλότερα και απαιτητικότερα πρότυπα, ως προς την ασφάλεια της επιχείρησης δυναμικής διατήρησης θέσεως και την χρήση περιβαλλοντικά ευαίσθητων σκαφών, μπορούν να επιτευχθούν μόνο με την ένταξη πλοίων, σύγχρονης ναυπηγικής, στον παγκόσμιο στόλο» και συμπλήρωσε λέγοντας ότι «είμαστε υπερήφανοι για την κορυφαία θέση που κατέχουμε στην λειτουργία τέτοιων πλοίων στην αγορά και είμαστε σίγουροι ότι η πελατεία μας έχει πρόσβαση στα καλύτερα πλοία που μπορούμε να διαθέσουμε». Πέραν αυτής της παραγγελίας, η Toisa έχει ακόμα υπό ναυπήγηση 12 πλοία υπερπόντιας υποστήριξης, η παράδοση των οποίων επίκειται στο άμεσο μέλλον και ένα ενεργό στόλο 23 άλλων πλοίων.
Αξίζει να επισημανθεί ότι βρίσκονται υπό κατασκευή 76 πλωτές εξέδρες και ναυπηγούνται άλλα 30 drillships παγκοσμίως.
Από "ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΚΟΣΜΟ"
...Και όχι του Βάλτου...!
Πάνω από 4 δις δολάρια επένδυσαν το τελευταίο διάστημα οι Έλληνες εφοπλιστές στα drillships, στα πλοία που διαθέτουν εξοπλισμό για γεωτρήσεις στη θάλασσα, αλλά και σε άλλα πλοία πολλαπλής χρησιμότητας, που απασχολούνται στη βιομηχανία πετρελαίου και αερίου. Στον τομέα αυτό δραστηριοποιούνται οι εφοπλιστές Γιώργος Οικονόμου, Νίκος Τσάκος και Γρηγόρης Καλλιμανόπουλος.
Η παραγγελία αυτή επιβεβαιώνει την τάση, ότι υπάρχει παγκοσμίως σαφής και αυξανόμενη ζήτηση για πλοία υπερπόντιας υποστήριξης πολλαπλών χρήσεων, αλλά και στο ότι ο τρέχων συνολικός αριθμός των πλοίων αυτών, δεν θα είναι σε θέση να καλύψει τις ανάγκες της υπερπόντιας βιομηχανίας πετρελαίου και αερίου.
Η στρατηγική αυτή, στηρίζεται στην εκτίμηση ότι, οι τιμές των καυσίμων θα παραμείνουν σε υψηλά επίπεδα τα προσεχή χρόνια, γεγονός που καθιστά συμφέρουσα την άντληση πετρελαίου ακόμα από κοιτάσματα που βρίσκονται σε βάθη πάνω από 7.000 - 10.000 πόδια και σε άλλες συνθήκες δεν θεωρούνται εκμεταλλεύσιμα.
Άλλωστε, η αυξανόμενη ζήτηση πετρελαιοειδών και αερίου έχει στρέψει τις πολυεθνικές εταιρείες σε γνωστά κοιτάσματα, τα οποία προσεγγίζονται όμως για πρώτη φορά στον κόλπο του Μεξικού, στην νότια και δυτική Αφρική και στην Καραϊβική.
Ο Γ. Οικονόμου, μέσω της εταιρείας του DryShips παρήγγειλε πρόσφατα δύο πλωτά γεωτρύπανα που το καθένα αξίζει 800 εκ. δολάρια. Επίσης εξαγόρασε την εισηγμένη στο Χρηματιστήριο του Όσλο, ναυτιλιακή εταιρεία Ocean Rig, η οποία διαθέτει δύο θαλάσσιες πλατφόρμες που τα γεωτρύπανά τους φθάνουν σε βάθος 7.500 και 10.000 ποδιών. Η ναυπήγηση των δύο Drillships θα γίνει από τα ναυπηγεία Samsung Heavy Industries Co., και θα παραδοθούν το τρίτο τρίμηνο του 2011. Ο Γιώργος Οικονόμου αφού επεσήμανε ότι «η πολιτική μας, ευθυγραμμίζεται με την στρατηγική εδραίωσής μας στον τομέα εξόρυξης βάθους», πρόσθεσε: «η απόκτηση της Ocean Rig ASA μας δίνει την απαραίτητη πλατφόρμα χειρισμού για να κατασκευάσουμε, να ολοκληρώσουμε και να χειριστούμε τα πλωτά γεωτρύπανα σε υψηλά επίπεδα».
Δυναμική είσοδος Ελλήνων εφοπλιστών
Αλλά στα θαλάσσια γεωτρύπανα, εισήλθε και ο εφοπλιστής Νίκος Π. Τσάκος, ο οποίος εξασφάλισε το 40% της κοινοπραξίας στην οποία συμμετέχει η νορβηγική εταιρεία Marine Subsea AS. Η κοινοπραξία αυτή αποφάσισε να κατασκευάσει ένα drillship, του οποίου η ικανότητα υποθαλάσσιας γεώτρησης φθάνει σε θαλάσσιο βάθος 12.200 μέτρων. Η εταιρεία Marine Subsea AS θα διατηρήσει το 40% των μετοχών, ενώ το υπόλοιπο 20% του μετοχικού κεφαλαίου θα ελέγχεται από την εταιρεία πετρελαίου Sonangol, η οποία ανήκει στην κυβέρνηση της Αγκόλα. Ήδη, δύο ναυπηγεία της Νότιας Κορέας ερίζουν για το ποιο θα αναλάβει την ναυπήγησή του. Όπως διέρρευσε η κοινοπραξία, έχει κλείσει συμφωνία με εταιρεία πετρελαιοειδών που δραστηριοποιείται στη Δυτική Αφρική, προκειμένου το drillship να απασχολείται με 600.000 δολάρια την ημέρα ναύλο. Εκτιμάται ότι το ημερήσιο κόστος λειτουργίας θα φθάνει τα 120.000 δολάρια. Η συνολική αξία του drillship θα διαμορφωθεί στα 745 εκατ. δολάρια, ενώ υπολογίζεται ότι τα έσοδα της κοινοπραξίας σε προσεχή πέντε χρόνια λειτουργίας, θα προσεγγίσουν τα 876 εκατ. δολάρια.
Επίσης η εταιρεία Toisa Limited του εφοπλιστή Γρηγόρη Καλλιμανόπουλου παρήγγειλε τρία μεγάλα πλοία πολλαπλών εφαρμογών (Large Multipurpose Offshore support vessels) στα ναυπηγεία ΑΒG Shipyard στη Surat Gujarat των Ινδιών. Ο ναυπηγικός σχεδιασμός των πλοίων αυτών, που θα αρχίσουν να εντάσσονται στον στόλο της Toisa τον Μάρτιο 2012, θα βασισθεί σε τεχνογνωσία που διαθέτει ο όμιλος. Τα πλοία έχουν σχεδιαστεί για να ενισχύσουν διεθνώς την ζήτηση των PLATFORM SUPPLY και ROV πλοίων ανοικτής θαλάσσης με τα ακόλουθα χαρακτηριστικά: Ολικό μήκος 87.40μ. , πλάτος 22μ., βύθισμα 8μ., DP : DP 2 / IMO CLASS 2, ενδιαιτήσεις : 60 ατόμων, κατάστρωμα 916 τ.μ. ελικοδρόμιο, γερανοί: 1x70τ. υποβρύχιος και 1x5τ. γενικής χρήσεως, κύρια πρόωση: τέσσερις μηχανές ηλεκτροπρόωσης, 2 x 1200 KW πλευρικοί ωστήρες πλώρης, 2 x 2200 KW πρυμναίοι ωστήρες πλήρους περιστροφής, ταχύτης 14 κόμβοι... Ο Γρ. Καλλιμανόπουλος, σχολιάζοντας την επένδυση αυτή τόνισε ότι «τα υψηλότερα και απαιτητικότερα πρότυπα, ως προς την ασφάλεια της επιχείρησης δυναμικής διατήρησης θέσεως και την χρήση περιβαλλοντικά ευαίσθητων σκαφών, μπορούν να επιτευχθούν μόνο με την ένταξη πλοίων, σύγχρονης ναυπηγικής, στον παγκόσμιο στόλο» και συμπλήρωσε λέγοντας ότι «είμαστε υπερήφανοι για την κορυφαία θέση που κατέχουμε στην λειτουργία τέτοιων πλοίων στην αγορά και είμαστε σίγουροι ότι η πελατεία μας έχει πρόσβαση στα καλύτερα πλοία που μπορούμε να διαθέσουμε». Πέραν αυτής της παραγγελίας, η Toisa έχει ακόμα υπό ναυπήγηση 12 πλοία υπερπόντιας υποστήριξης, η παράδοση των οποίων επίκειται στο άμεσο μέλλον και ένα ενεργό στόλο 23 άλλων πλοίων.
Αξίζει να επισημανθεί ότι βρίσκονται υπό κατασκευή 76 πλωτές εξέδρες και ναυπηγούνται άλλα 30 drillships παγκοσμίως.
Από "ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΚΟΣΜΟ"
Δεν υπάρχουν σχόλια
Μπορείτε να γράψετε και να σχολιάσετε τα πάντα, αλλά αν το κείμενο σας περιέχει υβριστικούς χαρακτηρισμούς σας ενημερώνουμε ότι δεν θα δημοσιεύεται. Σε περίπτωση καθυστέρησης δημοσίευσης των σχολίων ζητούμε συγγνώμη και παρακαλούμε να μην βγάζετε αυθαίρετα συμπεράσματα. Με σεβασμό και εκτίμηση η διαχείριση του ιστολογίου