Η επιρροή της Κίνας στην ευρωπαϊκή οικονομία αυξάνεται σταθερά...! Οι χώρες της κεντρικής και νοτιοανατολικής Ευρώπης έχουν ανάγκη από ρευστ...
Η επιρροή της Κίνας στην ευρωπαϊκή οικονομία αυξάνεται σταθερά...!
Οι χώρες της κεντρικής και νοτιοανατολικής Ευρώπης έχουν ανάγκη από ρευστό και η αναδυόμενη υπερδύναμη το προσφέρει με ιδιαίτερα ευνοϊκούς όρους. Πριν από ένα χρόνο η China Overseas Engineering Group (Covec), θυγατρική των κρατικών σιδηροδρόμων της Κίνας, ανέλαβε την υλοποίηση δυο μεγάλων δημοσίων έργων στην Πολωνία. Αφορούν στην κατασκευή τμήματος του νέου αυτοκινητοδρόμου μεταξύ Βαρσοβίας και Λοντς.
Ήταν η πρώτη φορά που μια κινεζική επιχείρηση αναλάμβανε ένα τόσο μεγάλο πρότζεκτ στην ΕΕ. Οι λόγοι είναι εμφανείς: η προσφορά της Covec ήταν κατά 30 % χαμηλότερη από τη δεύτερη του διαγωνισμού. Για ένα σαφέστατο παράδειγμα αθέμιτου ανταγωνισμού κάνει λόγο ο Ευρωπαϊκός Σύνδεσμος Κατασκευαστών.
Οι Κινέζοι είναι σε θέση να προσφέρουν τόσο χαμηλές τιμές επειδή λαμβάνουν γενναίες κρατικές επιδοτήσεις, υποστηρίζει ο Ούλριχ Πέτσολντ, επικεφαλής του συνδέσμου: "Εάν επιδοτούνταν με 500 εκατομμύρια δολάρια και οι δικές μας επιχειρήσεις, τότε θα μπορούσαν και αυτές να καταθέτουν πιο καλές προσφορές. Ωστόσο δεν μπορούν να ανταγωνιστούν τις κινεζικές επιχειρήσεις επί ίσοις όροις". Σε χώρες όπως την Πολωνία, όπου η οικονομική κρίση έχει οδηγήσει σε κατακόρυφη αύξηση της ανεργίας, οι κινεζικές επενδύσεις που δημιουργούν χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας είναι στην παρούσα φάση κάτι παραπάνω από καλοδεχούμενες. Το ίδιο ισχύει για τις χώρες της νοτιοανατολικής Ευρώπης. Η πρόσφατη επίσκεψη του Κινέζου πρωθυπουργού στην Αθήνα ήρθε να υπογραμμίσει τη σημασία της ευρύτερης περιοχής των Βαλκανίων για τα επενδυτικά σχέδια των Κινέζων. Όπως εκτιμά ο Χρήστος Αλεξάκης, διευθύνων σύμβουλος του Ελληνικού Κέντρου Επενδύσεων: "Εμείς εδώ στο Invest in Greece πιστεύουμε πάρα πολύ στη συνεργασία με τους Κινέζους επενδυτές. Η Κίνα είναι μια μεγάλη δύναμη στη διεθνή επενδυτική κοινότητα. Είναι εξαιρετικά σημαντικό που έχει ήδη επενδύσει στην Ελλάδα, αυτό στέλνει το μήνυμα σε άλλους επενδυτές, οι οποίοι αυτή τη στιγμή υπολογίζουν πολύ προσεκτικά τις αποδόσεις και τους κινδύνους από τις επενδύσεις τους, να αντιληφθούν την Ελλάδα ως έναν επενδυτικό προορισμό. Η Cosco έχει κάνει μια επένδυση στον Πειραιά, η οποία ήδη έχει αρχίσει και αποδίδει και θα αποδώσει πολύ περισσότερο. Έχει κάνει μάλιστα σχέδια για μελλοντικές επενδύσεις στην Ελλάδα και τον Πειραιά και πιστεύουμε ότι η συνεργασία με την κινεζική πλευρά είναι μια κερδοφόρα συνεργασία και για τις δυο πλευρές". Και στη Σερβία η Κίνα επεκτείνει σημαντικά την οικονομική της δραστηριότητα, κυρίως στον τομέα των υποδομών. Τον Απρίλιο του 2011 ξεκινά η κατασκευή της νέας γέφυρας του Δούναβη στο Βελιγράδι. Το 85 % των κονδυλίων προέρχεται από δάνειο της κρατικής Export-Import Bank of China. Η ίδια τράπεζα έχει διαθέσει δάνειο εκατομμυρίων στο Μαυροβούνιο για την κατασκευή κινεζικών πλοίων. Με την Κροατία η Κίνα έχει αναλάβει από κοινού την κατασκευή του νέου τμήματος του αεροδρομίου του Ζάγκρεμπ ενώ στη Βουλγαρία θα κατασκευαστεί κινεζική βιομηχανική ζώνη κοντά στη Σόφια. Στη Ρουμανία, όπου δραστηριοποιούνται ήδη 10.000 κινεζικές επιχειρήσεις, οι Κινέζοι σχεδιάζουν να επενδύσουν σε έργα υποδομών, ενέργειας και αγροτικής ανάπτυξης. Την ίδια ώρα στην Τουρκία οι Κινέζοι θα επενδύσουν 28 εκατομμύρια δολάρια στην κατασκευή ενός νέου σιδηροδρομικού δικτύου για τρένα υψηλής ταχύτητας που θα διασχίζουν την χώρα από την ανατολή μέχρι τη δύση. Η "επιθετική" αυτή, όπως χαρακτηρίζεται από μερίδα αναλυτών, επενδυτική πολιτική της Κίνας προκαλεί ποικίλες αντιδράσεις σε πολιτικό επίπεδο. Το Σεπτέμβριο η Γερμανίδα καγκελάριος ζήτησε να καταστεί πιο αυστηρό το πλαίσιο που αφορά στην πρόσβαση κινεζικών επιχειρήσεων σε αναθέσεις δημοσίων έργων στην ΕΕ. Η Άγκελα Μέρκελ τάχθηκε επίσης υπέρ μεγαλύτερης διαφάνειας όσον αφορά το ύψος των κρατικών επιδοτήσεων που απολαμβάνουν οι κινεζικές επιχειρήσεις. Οι "ασυνήθιστα χαμηλές προσφορές σε διαγωνισμούς θα πρέπει να αποκλείονται", προτείνει ο επικεφαλής του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών. Ο ίδιος ζητά την επιβολή κυρώσεων σε ευρωπαϊκές χώρες που αναθέτουν την εκτέλεση δημοσίων έργων σε επιχειρήσεις από τρίτες χώρες οι οποίοι στηρίζονται σε κρατικές επιδοτήσεις.
Από DEUTSCHE WELLE
Οι χώρες της κεντρικής και νοτιοανατολικής Ευρώπης έχουν ανάγκη από ρευστό και η αναδυόμενη υπερδύναμη το προσφέρει με ιδιαίτερα ευνοϊκούς όρους. Πριν από ένα χρόνο η China Overseas Engineering Group (Covec), θυγατρική των κρατικών σιδηροδρόμων της Κίνας, ανέλαβε την υλοποίηση δυο μεγάλων δημοσίων έργων στην Πολωνία. Αφορούν στην κατασκευή τμήματος του νέου αυτοκινητοδρόμου μεταξύ Βαρσοβίας και Λοντς.
Ήταν η πρώτη φορά που μια κινεζική επιχείρηση αναλάμβανε ένα τόσο μεγάλο πρότζεκτ στην ΕΕ. Οι λόγοι είναι εμφανείς: η προσφορά της Covec ήταν κατά 30 % χαμηλότερη από τη δεύτερη του διαγωνισμού. Για ένα σαφέστατο παράδειγμα αθέμιτου ανταγωνισμού κάνει λόγο ο Ευρωπαϊκός Σύνδεσμος Κατασκευαστών.
Οι Κινέζοι είναι σε θέση να προσφέρουν τόσο χαμηλές τιμές επειδή λαμβάνουν γενναίες κρατικές επιδοτήσεις, υποστηρίζει ο Ούλριχ Πέτσολντ, επικεφαλής του συνδέσμου: "Εάν επιδοτούνταν με 500 εκατομμύρια δολάρια και οι δικές μας επιχειρήσεις, τότε θα μπορούσαν και αυτές να καταθέτουν πιο καλές προσφορές. Ωστόσο δεν μπορούν να ανταγωνιστούν τις κινεζικές επιχειρήσεις επί ίσοις όροις". Σε χώρες όπως την Πολωνία, όπου η οικονομική κρίση έχει οδηγήσει σε κατακόρυφη αύξηση της ανεργίας, οι κινεζικές επενδύσεις που δημιουργούν χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας είναι στην παρούσα φάση κάτι παραπάνω από καλοδεχούμενες. Το ίδιο ισχύει για τις χώρες της νοτιοανατολικής Ευρώπης. Η πρόσφατη επίσκεψη του Κινέζου πρωθυπουργού στην Αθήνα ήρθε να υπογραμμίσει τη σημασία της ευρύτερης περιοχής των Βαλκανίων για τα επενδυτικά σχέδια των Κινέζων. Όπως εκτιμά ο Χρήστος Αλεξάκης, διευθύνων σύμβουλος του Ελληνικού Κέντρου Επενδύσεων: "Εμείς εδώ στο Invest in Greece πιστεύουμε πάρα πολύ στη συνεργασία με τους Κινέζους επενδυτές. Η Κίνα είναι μια μεγάλη δύναμη στη διεθνή επενδυτική κοινότητα. Είναι εξαιρετικά σημαντικό που έχει ήδη επενδύσει στην Ελλάδα, αυτό στέλνει το μήνυμα σε άλλους επενδυτές, οι οποίοι αυτή τη στιγμή υπολογίζουν πολύ προσεκτικά τις αποδόσεις και τους κινδύνους από τις επενδύσεις τους, να αντιληφθούν την Ελλάδα ως έναν επενδυτικό προορισμό. Η Cosco έχει κάνει μια επένδυση στον Πειραιά, η οποία ήδη έχει αρχίσει και αποδίδει και θα αποδώσει πολύ περισσότερο. Έχει κάνει μάλιστα σχέδια για μελλοντικές επενδύσεις στην Ελλάδα και τον Πειραιά και πιστεύουμε ότι η συνεργασία με την κινεζική πλευρά είναι μια κερδοφόρα συνεργασία και για τις δυο πλευρές". Και στη Σερβία η Κίνα επεκτείνει σημαντικά την οικονομική της δραστηριότητα, κυρίως στον τομέα των υποδομών. Τον Απρίλιο του 2011 ξεκινά η κατασκευή της νέας γέφυρας του Δούναβη στο Βελιγράδι. Το 85 % των κονδυλίων προέρχεται από δάνειο της κρατικής Export-Import Bank of China. Η ίδια τράπεζα έχει διαθέσει δάνειο εκατομμυρίων στο Μαυροβούνιο για την κατασκευή κινεζικών πλοίων. Με την Κροατία η Κίνα έχει αναλάβει από κοινού την κατασκευή του νέου τμήματος του αεροδρομίου του Ζάγκρεμπ ενώ στη Βουλγαρία θα κατασκευαστεί κινεζική βιομηχανική ζώνη κοντά στη Σόφια. Στη Ρουμανία, όπου δραστηριοποιούνται ήδη 10.000 κινεζικές επιχειρήσεις, οι Κινέζοι σχεδιάζουν να επενδύσουν σε έργα υποδομών, ενέργειας και αγροτικής ανάπτυξης. Την ίδια ώρα στην Τουρκία οι Κινέζοι θα επενδύσουν 28 εκατομμύρια δολάρια στην κατασκευή ενός νέου σιδηροδρομικού δικτύου για τρένα υψηλής ταχύτητας που θα διασχίζουν την χώρα από την ανατολή μέχρι τη δύση. Η "επιθετική" αυτή, όπως χαρακτηρίζεται από μερίδα αναλυτών, επενδυτική πολιτική της Κίνας προκαλεί ποικίλες αντιδράσεις σε πολιτικό επίπεδο. Το Σεπτέμβριο η Γερμανίδα καγκελάριος ζήτησε να καταστεί πιο αυστηρό το πλαίσιο που αφορά στην πρόσβαση κινεζικών επιχειρήσεων σε αναθέσεις δημοσίων έργων στην ΕΕ. Η Άγκελα Μέρκελ τάχθηκε επίσης υπέρ μεγαλύτερης διαφάνειας όσον αφορά το ύψος των κρατικών επιδοτήσεων που απολαμβάνουν οι κινεζικές επιχειρήσεις. Οι "ασυνήθιστα χαμηλές προσφορές σε διαγωνισμούς θα πρέπει να αποκλείονται", προτείνει ο επικεφαλής του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών. Ο ίδιος ζητά την επιβολή κυρώσεων σε ευρωπαϊκές χώρες που αναθέτουν την εκτέλεση δημοσίων έργων σε επιχειρήσεις από τρίτες χώρες οι οποίοι στηρίζονται σε κρατικές επιδοτήσεις.
Από DEUTSCHE WELLE
Δεν υπάρχουν σχόλια
Μπορείτε να γράψετε και να σχολιάσετε τα πάντα, αλλά αν το κείμενο σας περιέχει υβριστικούς χαρακτηρισμούς σας ενημερώνουμε ότι δεν θα δημοσιεύεται. Σε περίπτωση καθυστέρησης δημοσίευσης των σχολίων ζητούμε συγγνώμη και παρακαλούμε να μην βγάζετε αυθαίρετα συμπεράσματα. Με σεβασμό και εκτίμηση η διαχείριση του ιστολογίου