Γιάννης Μαγκριώτης: Οι Έλληνες δείχνουν μεγάλη αντοχή...! - Ελλήνων Αφύπνιση

Page Nav

HIDE

Grid

GRID_STYLE
{fbt_classic_header}

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

latest

Γιάννης Μαγκριώτης: Οι Έλληνες δείχνουν μεγάλη αντοχή...!

Συνέντευξη στο Φ. Δεργιαδέ Ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων εκφράζει την αισιοδοξία του ότι μετά το φετινό καλοκαίρι η χώρα θα π...


Συνέντευξη στο Φ. Δεργιαδέ
Ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων εκφράζει την αισιοδοξία του ότι μετά το φετινό καλοκαίρι η χώρα θα περάσει σε φάση ανάκαμψης.
Αισιόδοξος ότι μετά το φετινό καλοκαίρι η χώρα θα περάσει σε φάση ανάκαμψης δηλώνει στη “ΜτΚ” ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης. Απορρίπτει συνολικά τις προτάσεις της ΝΔ και εκτιμά ότι αυτές δεν θα μπορούσαν να τύχουν έγκρισης από τη ΕΕ, ενώ παραδέχεται ότι μέχρι σήμερα οι Έλληνες έδειξαν μεγάλη αντοχή παρά τα λάθη και τις αδικίες…
Κύριε υπουργέ, πρόσφατα ο Α. Λοβέρδος είπε ότι βρισκόμαστε ένα βήμα πριν από τη χρεοκοπία. Ποια είναι η κατάσταση; Οι πολίτες, ανήσυχοι, αναρωτιούνται αν υπάρχει κρυφή ατζέντα, αν η κυβέρνηση λέει όλη την αλήθεια.
Δεν υπάρχει κρυφή ατζέντα. Για πρώτη φορά υπάρχει πλήρης διαφάνεια. Κάθε δαπάνη που γίνεται από το δημόσιο αναρτάται στο διαδίκτυο και τα στοιχεία αυτά είναι απολύτως αποδεκτά από την ΕΕ.
Η ανησυχία των πολιτών είναι εύλογη, γιατί η κρίση της χώρας μας είναι πολύ βαθιά και καταλαμβάνει πολύ περισσότερους τομείς από ό,τι σε άλλες χώρες. Όλοι πρέπει να αλλάξουμε, και πρωτίστως να αλλάξουμε τη νοοτροπία μας. Την αλλαγή όμως που ζητάει ο καθένας από τους άλλους πρέπει να την κάνει πρώτα στον εαυτό του. Ο αγώνας και η προσπάθειά μας δεν θα είναι απολύτως επιτυχής, αν και η ΕΕ δεν πράξει το καθήκον της. Δύο είναι τα κρίσιμα θέματα για την ΕΕ και τη διεθνή κοινότητα. Πρώτον, να βάλουν φραγμό στο διεθνές κερδοσκοπικό κεφάλαιο, που τόσο βάναυσα χτυπά τη χώρα μας, και δεύτερο οι εταίροι μας πρέπει να διαχειριστούν με αίσθημα αλληλεγγύης τις εσωτερικές αντιφάσεις και τα αντικρουόμενα συμφέροντα στην ΕΕ.
Μήπως η κυβέρνηση πρέπει να περάσει σε ένα άλλο μοντέλο λειτουργίας; Να γίνει ανασχηματισμός; Δεν πρέπει να γίνουν κάποιες διορθωτικές κινήσεις, ώστε όσο είναι δυνατό να σπάσει αυτό το κλίμα καχυποψίας και ανασφάλειας;
Με το συνολικό σύστημα κοινωνικής και πολιτικής εκπροσώπησης σε ανυποληψία, με τη χώρα σε κρίση, με τους πολίτες ανασφαλείς, με τα κόμματα της αντιπολίτευσης να μη θέλουν να δουν την πραγματικότητα, να τους ενδιαφέρει πρωτίστως η κομματική τους επιβίωση, με πολλούς διαμορφωτές της κοινής γνώμης να τρομοκρατούν την κοινωνία, μπορώ να πω ότι οι Έλληνες δείχνουν μεγάλη αντοχή.
Εμείς πρέπει να είμαστε συνεπείς στην προσπάθεια εξυγίανσης της οικονομίας, της ανάπτυξης και της κοινωνικής συνοχής. Όλα αυτά είναι δική μας υπόθεση και πρέπει να τα κάνουμε, δυστυχώς, σε πολύ λίγο χρόνο. Για αυτό γίνονται και λάθη και υπάρχουν αδικίες. Λάθη και αδικίες που μπορούν και πρέπει να διορθωθούν και θα διορθωθούν. Η βασική κατεύθυνση όμως δεν πρέπει να αλλάξει. Είμαστε στη μέση του δρόμου και της προσπάθειας. Είναι επικίνδυνο να κοντοσταθούμε, πολύ περισσότερο να κοιτάξουμε πίσω, όπως μας προτείνει η αξιωματική αντιπολίτευση. Πιστεύω πως από το καλοκαίρι και μετά θα έχουμε εμφανή σημάδια ανάτασης και ανάκαμψης.
Σε ό,τι αφορά το υπουργείο Υποδομών, τι θα αλλάξει σε σχέση με τα έργα; Έχετε γνώση των φαινομένων γύρω από τις αναθέσεις και τις περίφημες μελέτες. Θα αλλάξει το σύστημα ή κάποιοι θα συνεχίσουν το πάρτι;
Όπως συνολικά η κυβέρνηση επιδιώκει την πλήρη διαφάνεια, έτσι και εμείς, σε ένα χώρο όπως τα δημόσια έργα, όπου από ιδρύσεως του ελληνικού κράτους υπάρχουν γκρίζα σύννεφα, επικεντρωθήκαμε σε αυτό το στόχο. Ήδη με ελέγχους που έχουν γίνει σε πολλά δημόσια έργα έχουν εντοπιστεί παρατυπίες, παρανομίες και εξωσυμβατικές πρακτικές. Εργολάβοι έχουν κηρυχτεί έκπτωτοι, χρήματα πολλών δεκάδων εκατομμυρίων έχουν ζητηθεί πίσω και φάκελοι έχουν σταλεί στον εισαγγελέα. Με το νέο θεσμικό πλαίσιο για την ανάθεση μελετών και έργων, το οποίο θα ψηφιστεί μέχρι το καλοκαίρι στη Βουλή, μπαίνει οριστικό τέλος στις απευθείας αναθέσεις και στα 45άρια. Με την δημιουργία της Ανεξάρτητης Αρχής Ελέγχου μηδενίζεται η δυνατότητα παρεμβάσεων των πολιτικών προϊσταμένων (υπουργείο, περιφέρεια, δήμος), όπως επίσης και τα περιθώρια διευθετήσεων μεταξύ υπηρεσιακών στελεχών και εργολάβων.
Τι θα γίνει με τα έργα της πόλης και κυρίως με το μετρό, που όπως φαίνεται αγκομαχά; Είναι εξασφαλισμένα; Είστε ικανοποιημένος από την πορεία υλοποίησης των έργων;
Είναι σημαντικό ότι ξεκίνησε η κατασκευή της πρώτης γραμμής του μετρό με σύμβαση του 2006 από την κυβέρνηση της ΝΔ. Ωστόσο, παρότι υπήρξε επαρκής χρόνος, το έργο αυτό δημοπρατήθηκε χωρίς ολοκληρωμένες μελέτες. Για αυτό και τα προβλήματα εμφανίστηκαν από τις πρώτες μέρες έναρξης της κατασκευής. Χωροθετήθηκε σταθμός πάνω σε σεισμικό ρήγμα και άλλος σε υπόγεια ρέματα. Δεν υπολογίστηκαν αποστάσεις κτιρίων. Οι μετροπόντικες έκαναν 18 μήνες για να ξεκινήσουν τις εργασίες, από τη συμβατική ημερομηνία. Πλέον ξεπεράσαμε τον κίνδυνο να σταματήσει οριστικά το έργο και διασφαλίσαμε τη χρηματοδότησή του και για την επέκταση στην Καλαμαριά.
Τρέχουμε γρήγορα τις μελέτες για να δημοπρατήσουμε την πρώτη γραμμή δυτικά κατά μήκος της οδού Λαγκαδά προς την Ευκαρπία και τα Νοσοκομεία, μέσα στο 2013. Διαμορφώσαμε το συνολικό σχέδιο του δικτύου του μετρό με μια γραμμή ακόμη προς τα δυτικά, που θα περνά από την Ξηροκρήνη, τους Αμπελόκηπους, τη Μενεμένη, τον Εύοσμο και το Ελευθέριο-Κορδελιό. Μια γραμμή από το ΑΠΘ προς την Τούμπα, τη Χαριλάου και τη Νέα Ελβετία και μια γραμμή που θα συνδέει τη Μίκρα με το αεροδρόμιο, για την οποία θα επιλέξουμε την τελική μορφή μετά από μελέτη. Μπορούμε να έχουμε ολοκληρωμένη τη γραμμή από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι τη Μίκρα το 2015. Το μετρό μας ενώνει όλους, καθώς έχω προτείνει τη συγκρότηση διακομματικής επιτροπής στη Θεσσαλονίκη για τη διαρκή ενημέρωση και υποστήριξη του έργου.
Η κυβέρνηση προτίθεται να προχωρήσει σε παραπέρα αποκρατικοποιήσεις - ιδιωτικοποιήσεις δημόσιων οργανισμών. Ποια είναι η θέση σας για τους οργανισμούς της Θεσσαλονίκης, τη ΔΕΘ, τον ΟΛΘ και την ΕΥΑΘ;
Ο ΟΛΘ, μετά από ταλαιπωρία πολλών χρόνων και παλινωδίες, νομίζω πως βρήκε το δρόμο του. Για την ΕΥΑΘ έχουμε πει πως το νερό είναι δημόσιο αγαθό και πρέπει να υπάρχει δημόσιος έλεγχος, χωρίς αυτό να αποκλείει τη συμμετοχή ιδιωτών, κάτι που έχει ήδη γίνει αφού η εταιρεία είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο. Για τη HELEXPO, από χρόνια έπρεπε να έχει στρατηγικό εταίρο, διεθνή εκθεσιακό οίκο. Πρέπει γρήγορα να προχωρήσουμε στην κατασκευή νέου εκθεσιακού κέντρου στη Σίνδο, κάτι που θα βοηθήσει τη HELEXPO να επανακτήσει δραστηριότητες και το γεγονός αυτό θα επιτρέψει να δημιουργηθεί μητροπολιτικό πάρκο, στο σημερινό χώρο της ΔΕΘ, με ήπια πολιτιστική, οικονομική και αθλητική δραστηριότητα σε ένα μέρος των σημερινών εγκαταστάσεων.
Για το "Ζάππειο ΙΙ": Μέσα σε ένα χρόνο θα καίγαμε όλες τις θυσίες
Η ΝΔ θριαμβολογεί για το “Ζάππειο ΙΙ”. Ποια είναι η γνώμη σας για τις εξαγγελίες του κ. Σαμαρά;
Εάν ξεκινούσε τώρα η υλοποίηση της πρότασης αυτής, γεγονός που θα προϋπέθετε έγκριση από την ΕΕ, η οποία όμως ήδη την έχει απορρίψει, αλλά έστω ότι εγκρίνεται και αρχίζει η υλοποίησή της, τότε, μέσα σε ένα χρόνο, θα καίγαμε όλες τις προσπάθειες και τις θυσίες και θα γυρνούσαμε πίσω. Με τα δεδομένα όμως του Μαΐου του 2011 δεν θα υπάρξει κανένα αύριο, γιατί δεν θα μπορέσει να συνεχιστεί η εφαρμογή αυτού του προγράμματος. Κανείς δεν θα το επιτρέψει. Πρωτίστως η ελληνική κοινωνία και φυσικά οι εταίροι και οι δανειστές μας. Επί παραδείγματι για την Εγνατία οδό πρότεινε άμεσα να ιδιωτικοποιηθεί για να φέρει 1 δισ. ευρώ έσοδα. Όμως έχουν φορτώσει την Εγνατία οδό με 1,1 δισ. ευρώ δάνεια με υποθήκη τα διόδια και την επιστροφή του ΦΠΑ, αφού από το 2006 και μετά σταμάτησαν την κρατική χρηματοδότηση για να μην εμφανίζεται στο έλλειμμα. Ούτε τα διόδια έβαλαν, για να μην έχουν πολιτικό κόστος, ούτε τα 700 εκατ. ευρώ, που όφειλε το δημόσιο στην Εγνατία ΑΕ από το ΦΠΑ, επέστρεψαν. Ας υποθέσουμε ότι θα βρεθεί ιδιώτης, πόσο ακριβά και πυκνά διόδια θα πρέπει να επιβάλει;
Από "ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ"

1 σχόλιο

Μπορείτε να γράψετε και να σχολιάσετε τα πάντα, αλλά αν το κείμενο σας περιέχει υβριστικούς χαρακτηρισμούς σας ενημερώνουμε ότι δεν θα δημοσιεύεται. Σε περίπτωση καθυστέρησης δημοσίευσης των σχολίων ζητούμε συγγνώμη και παρακαλούμε να μην βγάζετε αυθαίρετα συμπεράσματα. Με σεβασμό και εκτίμηση η διαχείριση του ιστολογίου