Οι τούρκοι εκμεταλλεύονται την κρίση και αρπάζουν περιουσίες 8 στις 10 οικοδομικές άδειες που εκδίδονται, είναι για μουσουλμάνους Γ...
- Οι τούρκοι εκμεταλλεύονται την κρίση και αρπάζουν περιουσίες
- 8 στις 10 οικοδομικές άδειες που εκδίδονται, είναι για μουσουλμάνους
Γράφει ο
Παναγιώτης Σαββίδης
Οι
κατασχέσεις ακινήτων σε Ξάνθη και Κομοτηνή από την τουρκική τράπεζα Ziraat
είναι η μία όψη του νομίσματος της οικονομικής εισβολής που επιχειρεί η Άγκυρα
στη Θράκη λόγω της κρίσης. Σύμφωνα με όσα καταγγέλλονται, το μαύρο χρήμα του
τουρκικού προξενείου της Κομοτηνής ρέει άφθονο με στόχο όχι μόνο τον
εκτουρκισμό της μειονότητας, αλλά και την αγορά γης στην ευαίσθητη περιοχή.
Κοινό
μυστικό αποτελεί στη Θράκη το γεγονός ότι το ισοζύγιο στην αγορά γης, εξαιτίας
της συνεχούς οικονομικής κρίσης, τείνει να αντιστραφεί σε βάρος του
χριστιανικού στοιχείου, που ζητάει δάνεια από την τουρκική Ziraat, μια και οι
κάνουλες των ελληνικών τραπεζών είναι κλειστές. Έως σήμερα η τράπεζα έχει
παραχωρήσει δάνεια σε δεκάδες χριστιανούς της περιοχής που απευθύνθηκαν σε
αυτήν λόγω του οικονομικού αδιεξόδου στο οποίο έχουν περιέλθει. Αξίζει να
σημειωθεί πως τα υποκαταστήματα της Ziraat σε Ξάνθη και Κομοτηνή δίνουν σχετικά
εύκολα δάνεια σε όσους μουσουλμάνους θέλουν να αγοράσουν ακίνητα από
χριστιανούς, υποθηκεύοντας ασφαλώς τους τίτλους ιδιοκτησίας υπέρ του τουρκικού
δημοσίου.
Όπως
επιβεβαιώσαμε, η πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Ροδόπης και δικηγόρος
Κομοτηνής κυρία Αγγελική Κατσή, η Ziraat προβαίνει ήδη σε
αναγκαστικές εκτελέσεις σε βάρος ασυνεπών δανειοληπτών, ενώ επισημαίνει πως
πολλοί στρέφονται στην τουρκική τράπεζα ως ύστατη λύση στα μεγάλα οικονομικά
προβλήματα που αντιμετωπίζουν.
«Την
τελευταία τριετία οι ελληνικές τράπεζες δεν χρηματοδοτούν ούτε νοικοκυριά, ούτε
επιχειρήσεις, με αποτέλεσμα πάρα πολλοί να στρέφονται προς τη Ziraat, η οποία
ως νέα τράπεζα έχει ευνοϊκούς όρους χρηματοδότησης και δίνει πιο εύκολα
δάνεια», λέει η κυρία Κατσή, καταλήγοντας με νόημα:
«Όταν
κάποιος βρίσκεται λίγο πριν το χείλος της καταστροφής, στρέφεται όπου μπορεί να
βοηθηθεί. Και από τη στιγμή που οι ελληνικές τράπεζες το κάνουν με δυσκολία,
τότε απευθύνονται έστω και με μισή καρδιά στη Ziraat, που είναι σαφές πως
κοιτάει το συμφέρον της, όπως κάθε τράπεζα».
Ρέει
άφθονο το μαύρο χρήμα
Κοινό
μυστικό αποτελεί το ιλιγγιώδες ποσό που δαπανά κάθε χρόνο το τουρκικό υπουργείο
Εξωτερικών για να προωθήσει τους στόχους του, που πλέον δεν περιορίζονται
μονάχα στη Θράκη, αλλά επεκτείνονται έως την Καβάλα και τη Θεσσαλονίκη και
βέβαια τα Δωδεκάνησα. Ο δημοτικός σύμβουλος Κομοτηνής με τη δημοτική παράταξη
«Σπάρτακος» και πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ροδόπης κ. Νεκτάριος Δαπέργολας, πολλές
φορές έως σήμερα έχει καταγγείλει δημοσίως πως ο ετήσιος προϋπολογισμός του
τουρκικού ΥΠΕΞ για τη Θράκη ξεπερνάει τα 20 εκατ. Ευρώ, χωρίς να έχει υπάρξει
οποιαδήποτε επίσημη αντίδραση ή διάψευση.
«Μέσω
του προξενείου διοχετεύονται τεράστια ποσά, επί το πλείστον μαύρα, τα οποία
χρησιμοποιούνται για αγορές γης και ακινήτων, κατασκευή τζαμιών, χρηματοδότηση
δεκάδων υποτιθέμενων πολιτιστικών και αθλητικών συλλόγων που ξεφυτρώνουν ακόμη
και σε χωριά με ελάχιστους κατοίκους, ενώ χρηματοδοτούνται υποτροφίες προς
μειονοτικούς σπουδαστές, η έκδοση εφημερίδων και η λειτουργία ραδιοφωνικών
σταθμών, που ταυτίζονται απόλυτα με την τουρκική προπαγάνδα», συνεχίζει,
επισημαίνοντας με νόημα πως οι αρμόδιες αρχές «ουδέποτε ασχολήθηκαν
σοβαρά με τη ροή μαύρου χρήματος μέσω του τουρκικού προξενείου της Κομοτηνής,
με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το μέλλον της περιοχής».
Η Άγκυρα
διαθέτει αποδεδειγμένα τεράστια ποσά στη Θράκη, προκειμένου να εκτουρκίσει τους
μη τουρκογενείς πληθυσμούς της περιοχής, Πομάκους και Ρομά (που αποτελούν και
την τεράστια πλειοψηφία των μουσουλμάνων της Θράκης) και ταυτόχρονα να στήσει
έναν παράλληλο διοικητικό μηχανισμό που σε βάθος χρόνου θα μπορούσε να αποτελέσει
τη «μαγιά» για ένα αυτόνομο ή ανεξάρτητο κράτος «Δυτικής Θράκης» αλά
Κοσυφοπέδιο. Εξάλλου, υπάρχει το πετυχημένο προηγούμενο της Κύπρου, όπου η
τουρκοκυπριακή μειονότητα του 18% το 1950 εξελίχθηκε σε «συνιστώσα» κοινότητα
της ανεξάρτητης Κυπριακής Δημοκρατίας το 1960 και μετά την στρατιωτική εισβολή
του 1974 και την κατοχή του βόρειου τμήματος της Μεγαλονήσου σε «κρατική»
οντότητα – δορυφόρος της Άγκυρας.
Όλοι
ομολογούν πως σε Ξάνθη και Κομοτηνή, εξαιτίας της συνεχούς οικονομικής κρίσης
στην Ελλάδα, οι μόνοι που αγοράζουν πλέον γη είναι οι Τούρκοι. Ακίνητα – φιλέτα
στις πόλεις και μεγάλες καλλιεργήσιμες εκτάσεις στα πεδινά ¨σφάζονται» από
χριστιανούς και αγοράζονται από μουσουλμάνους, πολλοί από τους οποίους δεν
κρύβουν τις σχέσεις τους με το προξενείο.
«Αγοράζουν
ακίνητα χριστιανών σε υπέρογκες τιμές που σίγουρα δεν δικαιολογούνται από τα εισοδήματα
που δηλώνουν στην Εφορία οι υποψήφιοι (πάντα τουρκόφρονες) αγοραστές. Σκοτεινός
είναι ο ρόλος βέβαια του προξενείου. Πολλές φορές έχουμε ζητήσει να γίνει
διεξοδική έρευνα στα υποθηκοφυλακεία της περιοχής, ώστε να έχουμε πλήρη εικόνα
της κατάστασης, αλλά οι αρμόδιοι αρνούνται να το πράξουν», λέει ο
κ. Κοσμάς Καραΐσκος, διαχειριστής του ενημερωτικού ιστολογίου
tourkikanea.gr, που καθημερινά παρακολουθεί την επικαιρότητα μέσα από τα ΜΜΕ
της Τουρκίας και της μειονότητας στη Θράκη.
Τα
στόματα στις αρμόδιες υπηρεσίες των Δήμων Ξάνθης και Κομοτηνής αλλά και της
Περιφέρειας Αν. Μακεδονίας και Θράκης, μένουν ερμητικά κλειστά, όταν ζητούνται
λεπτομερή στοιχεία για την αγορά ακινήτων από μειονοτικούς, ειδικά μετά το 2009
και την έναρξη της οικονομικής κρίσης. Επικαλούμενοι λόγους «προσωπικών
δεδομένων», αρνούνται να δώσουν επίσημα οποιαδήποτε σχετική πληροφορία.
«Βέβαιο
είναι πως το ισοζύγιο αγοράς ακινήτων έχει αντιστραφεί θεαματικά σε βάρος του
χριστιανικού στοιχείου, που πλέον πουλάει χωρίς ιδιαίτερες αναστολές», μας
αποκάλυψε υπάλληλος σχετικής υπηρεσίας, που θέλησε να διατηρήσει την ανωνυμία
του για ευνόητους λόγους. «Στις δέκα οικοδομικές άδειες που εκδίδονται
οι οκτώ είναι για μουσουλμάνους και οι δύο για χριστιανούς», συμπλήρωσε ο
ίδιος με νόημα. Είναι εύκολο να διαπιστώσει κανείς αυτή την κατάσταση με μία
απλή αναζήτηση στη «Διαύγεια», όπου αναρτώνται οι οικοδομικές άδειες και οι
ιδιοκτήτες των ακινήτων.
Ακόμη
και επιδότηση…μαντήλας
Όσοι
παρακολουθούν τα δρώμενα στη Θράκη και την άνεση με την οποία μοιράζεται μαύρο
χρήμα, όχι μόνο από το τουρκικό προξενείο αλλά και από τις διάφορες ισλαμικές
σέχτες που δραστηριοποιούνται στην περιοχή, όπως του γνωστού Φετουλάχ Γκιουλέν
που βρίσκεται σε ανοιχτή διαμάχη με τον τούρκο πρωθυπουργό κ. Ταγίπ Ερντογάν,
μιλούν ευθέως για πακτωλό εκατομμυρίων ευρώ, που όχι μόνο εξαγοράζει
συνειδήσεις, αλλά τείνει πλέον να δημιουργήσει σοβαρά τετελεσμένα στην
ευαίσθητη περιοχή και τον εκτουρκισμό του μουσουλμανικού πληθυσμού.
«Έως 850
ευρώ λαμβάνει μηνιαίως κάθε ιμάμης που ακολουθεί πιστά το προξενείο. Μιλάμε για
μαύρο χρήμα που δεν φαίνεται πουθενά. Ακόμη και επίδομα… μαντήλας δίνουν στις
γυναίκες για να τις φορούν στο κεφάλι», λέει ο εκδότης της Πομακικής εφημερίδας «Ζαγάλισα» κ. Αχμέτ
Ιμάμ, ο οποίος στις αρχές της δεκαετίας του 1990 είχε γνωρίσει εκ
των έσω τον μηχανισμό του τουρκικού προξενείου και στη συνέχεια έγινε ένας από
τους κορυφαίους πολέμιούς του.
Οι
τουρκόφρονες ιμάμηδες αποτελούν ουσιαστικά τον πολιορκητικό κριό της
προσπάθειας της Άγκυρας να εκτουρκίσει την μειονότητα, ξεκινώντας από τα μικρά
παιδιά μέσω του λεγόμενου «Κουράν κουρσού». Πρόκειται για μαθήματα Κορανίου, τα
οποία διδάσκουν στα παιδιά τις απογευματινές ώρες στα τζαμιά τουρκόφρονες
ιμάμηδες, που είναι πλήρως ελεγχόμενοι από τους ψευτομουφτήδες Ξάνθης και
Κομοτηνής και βέβαια από το τουρκικό προξενείο. Σε όλα τα τεμένη, αναγκαίο
διακοσμητικό ντεκόρ στους τοίχους είναι η…τουρκική σημαία.
Μία
αναζήτηση στο δημοφιλές youtube είναι αρκετή για να δει κάποιος βίντεο από
μαθήματα «κουράν κουρσού» ή από τα «Χατίμ», γιορτές λήξης της διδασκαλίας
Κορανίου, όπου οι μικροί μαθητές ντυμένοι στα χρώματα της Τουρκίας απαγγέλλουν
ποιήματα για τον… Κεμάλ Ατατούρκ ή για το πώς η «μητέρα πατρίδα» Τουρκία θα
φτάσει ως τον ποταμό Νέστο, συμπεριλαμβάνοντας στα όριά της την λεγόμενη Δυτική
Θράκη, όπως αποκαλούν οι τούρκοι την Ελληνική Θράκη.
Παράλληλα,
σε εξέλιξη βρίσκεται σχέδιο ευρείας ανοικοδόμησης χλιδάτων τζαμιών, ακόμη και
σε χωριά όπου οι μουσουλμάνοι κάτοικοί τους μετριούνται στα δάχτυλα του ενός
χεριού και των οποίων τα εισοδήματα σίγουρα δεν δικαιολογούν «δωρεές» για την
κατασκευή τους.
Και
τουρκικά προϊόντα στα ράφια των καταστημάτων
Τα
τελευταία χρόνια η τοπική αγορά έχει κατακλυσθεί από τουρκικά προϊόντα, τα
οποία πωλούνται φθηνότερα σε σχέση με τα Ελληνικά. «Μία ελληνική γκοφρέτα
κοστίζει 50 λεπτά, ενώ την τουρκική την αγοράζεις με 30 λεπτά», αναφέρει
χαρακτηριστικά ο πομάκος δημοσιογράφος Σεμπαϊδήν Καραχότζα, επισημαίνοντας πως
η τουρκική κυβέρνηση στηρίζει οικονομικά όσες επιχειρήσεις εξάγουν τα προϊόντα
τους όχι μόνο στη Θράκη, αλλά και οπουδήποτε στα Βαλκάνια υπάρχουν
«ομοεθνείς». Η τουρκική «απόβαση» καλύπτει μία σειρά από προϊόντα, από
σοκολάτες έως έπιπλα, ενώ πληθαίνουν συνεχώς οι ντόπιοι αντιπρόσωποι εταιρειών
που εμπορεύονται προϊόντα από την Τουρκία.
Ενδιαφέρον
από τους τούρκους επιχειρηματίες δεν υπάρχει μόνο για την αγορά μαρινών και
ξενοδοχείων πολυτελείας, αλλά και για επιχειρήσεις κλειδιά στη Θράκη, όπως η
γνωστή καπνοβιομηχανία ΣΕΚΑΠ, η οποία προτού καταλήξει στον ομογενή κ. Ιβάν
Σαββίδη«διεκδικήθηκε» από τον όμιλο Seba.
Ο
μουσουλμάνος βουλευτής Ξάνθης του ΣΥΡΙΖΑ, κ. Χουσεΐν Ζεϊμπέκ ήταν
υπέρμαχος του deal Seba – ΣΕΚΑΠ, χωρίς όμως αποτέλεσμα.
«Μόλις
ανακοινώθηκε πως η καπνοβιομηχανία κατοχυρώθηκε οριστικά στον κ. Ιβάν Σαββίδη,
ο κ. Ζεϊμπέκ συνόδευσε δημοσιογράφους των ΜΜΕ της Ξάνθης στην Τουρκία, όπου
εκπρόσωποι της εταιρείας Seba διαμαρτυρήθηκαν εμμέσως για το ότι η προσφορά
τους δεν έγινε δεκτή», σχολίασε καυστικά ο Πομάκος δημοσιογράφος Σεμπαϊδήν
Καραχότζα.
Ο
εκτουρκισμός των Πομάκων
Η
συνεχής οικονομική κρίση στρέφει όλο και περισσότερους μειονοτικούς στην
αγκαλιά του προξενείου, το οποίο, εκτός από μαύρο χρήμα, μοιράζει δουλειές,
επιδόματα, υποτροφίες κ.α.
Το σχόλιο του πομάκου πολιτευτή των Ανεξάρτητων Ελλήνων κ. Ιρφάν Μεχμέτ Αλή, είναι ενδεικτικό της κατάστασης:
Το σχόλιο του πομάκου πολιτευτή των Ανεξάρτητων Ελλήνων κ. Ιρφάν Μεχμέτ Αλή, είναι ενδεικτικό της κατάστασης:
«Η
Τουρκία κάνει γενικά τη δουλειά της, όπως την έκανε πάντα. Η Ελλάδα δείχνει ότι
στη Θράκη άρχισε να κάνει τα στοιχειώδη, δηλαδή να εφαρμόζει το νόμο όπου
πρέπει και να αντιδρά στις προκλήσεις. Η κρίση δεν είναι δικαιολογία για όλα.
Πολλά απλά πράγματα δεν χρειάζονται καθόλου χρήματα, αλλά μόνο μία πολιτική
απόφαση. Που, δυστυχώς, ακόμη δεν την βλέπουμε πουθενά»…
Από "Πρώτο Θέμα"
Ο κύριος Αχμέτ Ιμάμ λέει ψέματα. Οι ιμάμηδες που στηρίζουν τους εκλεγμένους μουφτήδες παίρνουν τουλάχιστον 500 ευρώ. Ας μας πει όμως ο κύριος Αχμέτ Ιμάμ γιατί πριν μερικά χρόνια έκαιγε τα τουρκόγλωσσα σχολικά βιβλία που είχαν εκδοθεί από το ελληνικό κράτος. Επίσης, το τάγμα του Φετχουλλάχ Γκιουλέν δεν έχει πλέον την αποδοχή που ίσως είχε παλαιότερα. Οι περισσότεροι δυτικοθρακιώτες μουσουλμάνοι στηρίζουν τον Ταϊγίπ Ερντογάν και όχι τον Φετχουλλάχ Γκιουλέν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπίσης, οι Πομάκοι δεν είναι αυτό που αναφέρουν οι κύριοι Καραχότζα και Μεχμέτ Αλή. Δεν αρνούμαι ότι ένα μέρος των Πομάκων κατάγεται από ντόπιους εξισλαμισμένους πληθυσμούς. Όμως στα σημερινά Πομακοχώρια είχαν εγκατασταθεί Αλβανοί μουσουλμάνοι, Τουρκοκρητικοί, Τσεπνίδες Τούρκοι από τη βόρεια Τουρκία (οι λεγόμενοι Τσεπνίδες είχαν βοηθήσει στην κατάκτηση της Τραπεζούντας από τον στρατό του Σουλτάνου Μεχμέτ Φάτιχ, στα ελληνικά γνωστού ως 'Μεχμέτ ο 2ος ο Πορθητής'), κονιάροι Τούρκοι, Τάταροι που είχαν έρθει από τα βόρεια διαμέσου Ρουμανίας, Βουλγαρίας & Αν. Ρωμυλίας κ.τλ., Βούλγαροι (σαμάνες Τούρκοι από την περιοχή του Βόλγα, που αργότερα αναμίχθεικαν με το σλαβικό στοιχείο) κ.α.
Οι άνθρωποι αυτοί -μαζί με το μεγαλύτερο μέρος των Ρομά που πλέον οι περισσότεροι είναι Τουρκόφωνοι και όχι ρομανόφωνοι- έχουν ενταχτεί στην τουρκική κουλτούρα, επιβεβαιώνοντας ότι το έθνος εκτός από την φυλετική διάσταση (βλ. όμαιμον στην αρχαία Ελλάδα) έχει και μία πολιτισμική και πολιτική διάσταση (γαλλική επανάσταση). Ο κύριος Ταχίρ Κόντε πρωτοστατεί στο λεγόμενο "Πομακικό" με τον Καραχότζα) έχει αλβανικό επίθετο (απόγονος των Αρβανιτών/Αλβανών μουσουλμάνων που είχαν εγκατασταθεί στην περιοχή;) ενώ η σύζυγος του είναι από το χωριό Δημάριο όπου στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο οι κάτοικοι του χωριού διακήρυσαν με πάθος στους Βούλγαρους κατακτητές ότι παρόλο που μιλάνε σλαβικά/βουλγάρικα (τα πομάκικα είναι βουλγαρική διάλεκτος με πολλές ελληνικές και τουρκικές λέξεις) δεν είναι Βούλγαροι αλλά Τούρκοι (όπως θυμούνται οι γηραιότεροι κάτοικοι του χωριού).
Έζησαν 8 χρόνια στην πριοχή και ξέρω.