π. Στυλιανός Καρπαθίου: Τὰ ἐμβόλια, κατὰ τοῦ sars-cov-2 ποὺ προωθοῦνται μὲ γρήγορους ρυθμοὺς καὶ ἀνερμήνευτη ἐπιμονὴ γιὰ ἀνθρώπινη χρήση, προέρχονται ἀπὸ μια ἀνθρωποκτόνο διαδικασία - Ελλήνων Αφύπνιση

Page Nav

HIDE

Grid

GRID_STYLE
{fbt_classic_header}

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

latest

π. Στυλιανός Καρπαθίου: Τὰ ἐμβόλια, κατὰ τοῦ sars-cov-2 ποὺ προωθοῦνται μὲ γρήγορους ρυθμοὺς καὶ ἀνερμήνευτη ἐπιμονὴ γιὰ ἀνθρώπινη χρήση, προέρχονται ἀπὸ μια ἀνθρωποκτόνο διαδικασία

  Φοβοῦ τοὺς Δαναοὺς καὶ δῶρα φέροντας[1] Π ῶ ς διατηρε ῖ ται μέχρι σήμερα ἡ κυτταρικ ὴ α ὐ τ ὴ σειρά, ἀ π ὸ τ ὸ ἔ μβρυο πο ῦ ἐ κτρώ...

 






Φοβοῦ τοὺς Δαναοὺς καὶ δῶρα φέροντας[1]


Πς διατηρεται μέχρι σήμερα κυτταρικ ατ σειρά, π τ μβρυο πο κτρώθηκε, πρν  πενήντα περίπου χρόνια; 

δημιουργία το κατ sars-cov-2 μβολίου, λλ κα λλων μβολίων φαρμακευτικν παραγόντων εναι μονόδρομος χι;

 

γιοι ρχιερες 

Τ πολυθρύλητο μβόλιο, κατ το ο sars-cov-2, ρχισε δη ν φαρμόζεται στν λληνικ πληθυσμ καί, γενικώτερα, στν Ερωπαϊκ νωση, π τν 27-12-2020, μ ‘’πικς’’ διακηρύξεις τν πολιτικν γετν. 

πιχείρηση μβολιασμο μ τν ψευδώνυμη πωνυμία ‘’λευθερία’’, προσβλητικ γι τ διο τ νόημα τς λέξης λευθερία, ξεκίνησε κα φιλοδοξε ν κτίσει…  σινικ τεχος ‘’νοσίας γέλης’’, κατ το κορωνοιο

Τν παράδοση τς σκυτάλης, π τν παραφιλολογία περ το κορωνοϊο, παρέλαβε δη νέα προπαγάνδα, γι τν ποδοχ το νεόδμητου μβολίου, τ ποο παρασκευάσθηκε μ τεχνολογία, πο γείρει τεράστια θικ διλήμματα.

στορία το μβολιασμο περβαίνει τς δύο κατονταετίες. Ξεκίνησε μ τν Edward Jenner, τέκνο ερέως, ποος εχε βαθει χριστιανικ συνείδηση, κα φθασε μ τν παρατηρητικότητά του στ πρτο πιτυχς πείραμα κατ τς δαμαλίτιδος, στς 14 Μαρτίου 1796. π κε προλθε κα  ξενόγλωσση νομασία τν μβολίων ς vaccination (γγλ.), vaccine (γαλλ.) вакцина (ρωσσ.), καθ’ σον στν λατινικ γλώσσα λέξη vacca σημαίνει τν θήλεια βο, δηλαδ τν δάμαλι, π τ νόσημα τς ποίας προέκυψαν τ μβόλια.

  κολούθησε   Louis Jean Pasteur, πιστς Χριστιανς κα ατς καθ’ λη τ διάρκεια τς ζως του, ποος ποκλήθηκε πατέρας τς μικροβιολογίας κα τς νοσολογίας, δημιούργησε δ τ πρτο μβόλιο κατ τς λύσσας, στν δεκαετία το 1880. 

    σκοπς τν μβολίων εναι εαισθητοποίηση  το νοσοποιητικο συστήματος, μ τν εσοδο στν ργανισμό, νς δρανοποιημένου νεκρο νοσογόνου παράγοντα. Μ τν διαδικασία ατή,  τ νοσοποιητικ σύστημα  παράγει, φ’ νος  μν ντισώματα γι ν καταστρέψει τν παράγοντα ατόν, φ’ τέρου δ ποκτ μνήμη, στε ν τν συναντήσει ργότερα, μ μία νδεχόμενη παναμόλυνση, ν τν ναγνωρίσει κα ν  ν δράσει κα πάλι καταστρεπτικ ναντίον του.

   Μέσα, μως, στν παροξυσμ τς ρευνητικς γενετικς μηχανς, νθρωπος  δν δίστασε ν  χρησιμοποιήσει κόμα κα θέμιτες διαδικασίες, μ τν ατιολογία, τι σκοπς γιάζει τ μέσα. τσι, φθάσαμε στ σημεο ν χρησιμοποιονται νθρώπινα κύτταρα κτρωμένων μβρύων, γι τν πειραματικ προεργασία παραγωγς μβολίων, μ τν πίφαση τς σωτηρίας τς νθρωπότητας. 

     Τ μβόλια, κατ το sars-cov-2 τν φαρμακευτικν ταιριν, πο προωθονται σήμερα μ γρήγορους ρυθμος κα νερμήνευτη πιμον γι νθρώπινη χρήση, προέρχονται π τν παραπάνω νθρωποκτόνο  διαδικασία.

   ντιθέτως,  τν δια  στιγμ πάρχουν λλες μβολιαστικς δυνατότητες, πο στηρίζονται στν κλασσικ κα θικ  μεμπτο τρόπο, τν ποο δια φύση μς δίδαξε, χωρς ν προσβάλλεται  ερότητα το  διαπραγμάτευτου γαθο της νθρώπινης ζως, ο ποες, μως, εναι προκλητικ παραθεωρημένες π τς κρατικς ξουσίες.

Ι. παραγωγ μβολίου μ χρήση νθρώπινης κυτταρικς σειρς 

   Γι τν παραγωγ το δη γνωστο μβολίου, κατ το sars-cov-2, πο κυκλοφορε, χρησιμοποιήθηκε νθρώπινη κυτταρικ σειρ HEK 293. σειρ ατ προέρχεται π νθρώπινα  μβρυικ κύτταρα, τ ποα λήφθηκαν π τ νεφρ νς γιος θήλεως μβρύου. Τ συγκεκριμένο μβρυο ‘’ματαιώθηκε νόμιμα’’, δηλ. κτρώθηκε, σύμφωνα μ τν λλανδικ νομοθεσία, τ τος 1973, στ ργαστήριο Alex van der Eb στ Leiden τς λλανδίας. ταυτότητα τν γονέων το μβλωθέντος μβρύου κα λόγος τς μβλωσης, παραμένουν γνωστοι.

    Ο γνωστότερες φαρμακευτικς ταιρεες τν, κατ sars-cov-2, μβολίων χρησιμοποίησαν τ κύτταρα ατ (ΗΕΚ293Τ) γι ν λέγξουν, ν ντως γίνεται κφραση τς πρωτεΐνης το κορνα-ο.

     Συγκεκριμένα, ο δύο φαρμακευτικς ταιρεες, Moderna[3] κα Pfizer/BioNTech[4], τν ποίων τ μβόλια χουν γκριθε κα στν λλάδα, χρησιμοποίησαν τν κυτταρικ σειρ HEK 293 στ στάδιο Confirmatory Lab Tests (στάδιο ργαστηριακν δοκιμν).

   Astra/Zeneka (Oxford), ποία συνεργάζεται μ τν Sputnik, κα Jannsen[5]  χρησιμοποίησαν τν κυτταρικ σειρ HEK 293 κα στ τρία στάδια: i. Design & Development (Σχεδιασμς κα νάπτυξη) ii.Production (Παραγωγ) κα iii. Confirmatory Lab Tests (στάδιο ργαστηριακν δοκιμν).

   π τ παραπάνω προκύπτουν τ ξς δύο ρωτήματα:

α. Πς διατηρεται μέχρι σήμερα κυτταρικ ατ σειρά, π τ μβρυο πο κτρώθηκε, πρν  πενήντα περίπου χρόνια;  κα

 β. δημιουργία το κατ sars-cov-2 μβολίου, λλ κα λλων μβολίων φαρμακευτικν παραγόντων εναι μονόδρομος χι;

   ναφορικ πρς τ πρτο ρώτημα, γνωρίζουμε  τι φυσιολογικά, σ κάθε κύτταρο, πο φίσταται μίτωση λαττώνονται τ τελομερή, πο βρίσκονται στ κρα κάθε χρωμοσώματος. κυτταρικ διαίρεση θ σταματήσει. μόλις τ τελομερ μειωθον σ κρίσιμο μκος, τ ποο νομάζεται ‘’Ηayflick limit’’-ριο το Ηayflick (π τ νομα το νατόμου Leonard Hayflick -1961- ποος κα τ προσδιώρισε). τσι ο κυτταρικο πληθυσμο καί, κατ συνέπεια λόκληρος ργανισμός, γηράσκει.   

    Γι ν  κυρωθε, λοιπόν, τ ‘’Hayflick limit’’, ο ργαστηριακο πιστήμονες,  παράγουν οονε ‘’καρκινικ κύτταρα’’ (παθολογικ κύτταρα πο μπορον ν πολλαπλασιαθον γι πολλς γενιές, πέραν το γγενος φυσιολογικο χρόνου πο προσδιορίζεται π τ ‘’Ηayflick limit’’), κα τ ποία χρησιμοποιονται γι τος διάφορους ρευνητικος σκοπούς, σήμερα δέ, γι τ μβόλια sars-cov-2. π’ατν τν ‘’καρκινικν’’ κυττάρων συνεχίζουν τ πειράματα  π μακρόν.

   ς σημειωθε, τι γι τ ργαστηριακ πειράματα δν θυσιάσθηκε μόνον να μβρυο, λλ θυσιάζονται πολλά, στε μ βάση τς κυτταρικές τους σειρς ν πραγματοποιονται ποικίλα σα in vitro πειράματα.

     ναφορικ μ τ δεύτερο ρώτημα, ν δηλαδή, εναι μονόδρομος χρήση τς κυτταρικς σειρς HEK 293  γι τν δημιουργία το πίμαχου μβολίου, πάντηση εναι πολύτως ρνητική.

    Ατ ποδεικνύεται κ το γεγονότος, τι στν παραγωγή το ντ- sars-cov-2 μβολίου, λλες μν ταιρεες κα νστιτοτα χρησιμοποιον τν παραπάνω νθρώπινη κυτταρικ σειρά, λλες μως, χρησιμοποιον μ νθρώπινες κυτταρικς σειρές.

    π παραδείγματι, τ ‘’σραηλιν νστιτοτο, γι τν βιολογικ ρευνα’’ {Israel Institute for Biological Research (IIBR)} δν χρησιμοποιε σ κανένα στάδιο γι τν παραγωγ το μβολίου, νθρώπινες κυτταρικς σειρές, λλ κύτταρα π hamster  κα κύτταρα πιθήκου.  

     μοίως, στν Κίνα χουν δη δημιουργηθε  τρία μβόλια  μ τν παραδοσιακ τρόπο, (π.χ. BBIBP-CorV, PiCoVacc), στν μερικ στ Γαλλία, κα σ λλες χρες, βρίσκονται δη σ προκλινικ φάση παρόμοια μβόλια, μ ξαρτώμενα π νθρώπινες κυτταροσειρές.

      πίσης,  στ νστιτοτο ατρικς ρευνας John – Paul ΙΙ, στς ΗΠΑ, χρησιμοποιονται βλαστοκύτταρα ( stem cells) νηλίκου νθρώπου κα χι μβρύων, γι ρευνητικος ν γένει σκοπούς,  κα γι τν παραγωγ μβολίου  ντ- sars-cov-2, λλ μ βραδύτερους κα σφαλέστερους ρυθμούς[7]. Σημειωτέον, τι χρηματοδότηση το ν λόγω νστιτούτου γίνεται μ προσφορς κα χι μ κρατικς πιχορηγήσεις.

    πως  προκύπτει π τ παραπάνω, βάση τς συγκεκριμένης τεχνολογίας, γι τν παραγωγ ντ-sars-cov-2 μβολίου, εναι κτρωση μβρύων, δηλαδή, ο κυρωμένοι, πως τος χαρακτηρίζουν, νδομητρίως νθρωποι, τν στιγμ κατ τν ποίαν, πάρχουν κα λλες δυνατότητες, ο ποες δν προσβάλουν τν ξία τς μοναδικότητας το νθρώπου, π τ στιγμ τς συλλήψεώς του. 

    

ΙΙ. χρήση m-RNA στ παραγωγ  μβολίων

1. διαδικασία παραγωγς ντισωμάτων μ τν χρήση m-RNA

  Σ ντίθεση μ τν συμβατικ διαδικασία παραγωγς μβολίων, πως χει δη κτεθε, κα σύμφωνα μ τν τεχνολογία παραγωγς μβολίων μ m-RNA το ο sars-cov-2, τ ντιγόνο πο θ προκαλέσει τ παραγωγ ντισωμάτων, εναι πρωτεΐνη- κίδα (spiκe  -S) το ο.

  Sars-Cov2 γι ν εσέλθει στ κύτταρα το νθρωπίνου σώματος χρησιμοποιε τ νζυμο ACE-2, πο πάρχει στ μεμβράνη το κυττάρου, ς κυτταρικ ποδοχέα. Προσδένεται δηλαδ ἰὸς μ τν κίδα του, τν πρωτείνη spike (S)]  στ ACE -2, εσέρχεται στν νθρώπινο ργανισμ κα δυνητικ μπορε ν προκαλέσει πνευμονία μυοκαρδίτιδα[8].

   Μ τ μβόλιο m-RNA χορηγεται κατάλληλη γενετικ πληροφορία, στε τ κύτταρα το ξενιστ (το νθρώπου) ν δηγηθον στν παραγωγ νοσιακς πόκρισης, δηλ. δημιουργίας ντισωμάτων κα Τ-(λεμφο)κυττάρων. Ατ εναι τ δανικ in vitro (ργαστηριακ) σχέδιο, τ ποο μως ποκκλίνει π τς προσδοκίες γι τν in vivo (ζωνταν) πραγματικότητα. πλ παράδειγμα εναι κτς ργαστηρίου προφανς μφάνιση παρενεργειν μεσων μακροχρόνιων, στ πραγματικ πεδίο φαρμογς το μβολίου.

      Τ πλεονέκτημα τς τεχνολογίας ατς εναι, τι  πιταχύνεται διαδικασία νάπτυξής του μβολίου ταχύτερα σ σχέση μ τν βραδύτερη παραδοσιακ παραγωγ μβολίων, π νεκρος δρανοποιημένους νοσογόνους παράγοντες, πο εσάγονται στν ργανισμ ς ντιγόνα, γι  τν δημιουργία νοσίας, σο κα π λλες προσπάθειες, πο δν στηρίζονται στ μβρυικ πολυδύναμα κύτταρα, πο προέρχονται π μβλώσεις.

   Κατ συνέπεια, διαδικασία m-RNA σμικρύνει τ χρόνον παραγωγς νς  μβολίου, δν σμικρύνει μως κα τν χρόνον τς μφάνισης παρενεργειν, γι τς ποες, λόγω χρήσης γενετικο λικο, κανες δν μπορε ν γνωρίζει ποις θ εναι, πότε θ πέλθουν, κα τί βαρύτητα θ χουν στ γενικ γεία το πληθυσμο.

2. σφάλεια το μβολίου μ τν χρήση γενετικο λικο

     α. νας σημαντικς προβληματισμς γι τν φάλεια το μβολίου προέρχεται π τν μικρ χρόνο, πο μεσολάβησε μεταξύ τς παραγωγς το μβολίου κα τς κλινικς χρήσης του. Πάνω στ βάση ατ στηρίχθηκε, κα ολόγος καθηγήτρια Dr. Oveta Fuller στ Πανεπιστήμιο το Michigan, να κ τν τεσσάρων μελν τς πιτροπς μπειρογνώμων της μερικανικς πηρεσίας Φαρμάκων (FDA), πο τοποθετήθηκαν ρνητικ στ γενικ μβολιασμ κα βεβαίως πολλο λλοι εδικοί, καθένας π τν πλευρ το δικο του γνωστικο ντικειμένου.

   β. Εναι γνωστόν, τι ρισμένοι οί, πως ατς τς νεμοβλογις λαθροβιώνει π τη στ σμα το νθρώπου, παναδιεγείρεται μετ π δεκαετίες, κα προκαλε ρπητα ζωστήρα. παναμόλυνση π διαφορετικ στέλεχος δάγκειου ο, (πάρχουν τέσσερα στελέχη) δημιουργε σοβαρότατα προβλήματα, γι τν πιβίωση το νθρώπου π δάγκειο αμορραγικ πυρετ δάγκειο κλονισμ. Τί θ συμβε νδεχομένως μ νοσοποιημένους ξενιστς π τν sars-cov-2;  Θ χει πίσης τ μβόλιο σχέση μ νδεχόμενα ατοάνοσα νοσήματα, π τ ποία χει γεμίσει κόσμος κλπ.;

γ. Αστηρότερη γραμμ κολουθε Luc Montagnier[9]  ποος δήλωσε, τι ἰὸς sars-cov-2, σως, δημιουργήθηκε τεχνητ  στ Γιουχν,  διότι περιέχει στοιχεα  το γενετικο λικο το HIV (δηλαδ το  ο πο προκαλε τ AIDS), τ ποία κωδικοποιον πρωτενες, κα ατ δν μπορε ν εναι τυχαο, πως χαρακτηριστικ τονίζει. πισημαίνει, τι κινδυνεύουμε ν δομε πρόβλεπτες νεπιθύμητες παρενέργειες, πως κα καρκίνους. Γι’ ατ κα διος  δν θ μβολιασθε, προτείνει δ λλου τύπου θεραπείες[10].

   γ. ναφορικ μ τν στάθμιση τν κινδύνων π τν διο κόρωνα-ἰὸ  κα τ ντ-covid μβόλιο, ποις μπορε ν παντήσει  σήμερα; Κα μάλιστα, ταν πολογιζόμενος ριθμς θανάτων συσκοτίζεται στ διάμεσα, μεταξ θανάτων π sars-cov-2, θανάτων μ sars-cov-2, κα ψευδς ποδιδομένων θανάτων στν sars-cov-2. ποτελε κοιν τόπο, πς διαχείρηση τς πανδημίας κα τ πάρχοντα στοιχεα εναι  τραγικς λλειπ.

δ. Στ διακινούμενο ρώτημα, γι τ ἐὰν μπορε τ μβόλιο ν πηρεάσει τ DNA, πάντηση εναι, τι ατ εναι φικτό. Μπορε ν συμβε, μέσα π τν διαδικασία τς ντίστροφης τρανσκριπτάσης, ποία εναι δυνατν ν μετατρέψει τ m-RNA σ τμμα το DNA? ν συνθέσει δηλαδ  DNA χρησιμοποιώντας RNA το ο ς καλούπι[11].

ε. μοίως, πάρχει σοβαρς  προβληματισμός, γι τ si-RNA (RNA μικρς παρεμβολς σίγασης), διότι μ τν ποικοδόμηση το m-RNA, μέσα στ κύτταρα, πάρχει κίνδυνος ν διευκολυνθε κφραση γκογονιδίων.

ε. Πρόβλημα δημιουργεται κα π τς πισυμβαίνουσες μεταλλάξεις το ο. Θ παιτηθον ραγε κα λλοι τύποι ντισωμάτων, πο σήμερα δν καλύπτονται π τ παραχθέντα μβόλια; Τ ρώτημα εναι ρητορικό· προβληματίζει μως τν ατρικ κοινότητα, ποία καλν θ εναι, ν μν παίζει ‘’ν ο παικτος’’, μ πειραματισμος σ χαρτογράφητους χώρους. Κανες δν εχεται μία γενετικ Χιροσίμα.

στ.  Στς ΗΠΑ τ τος 1976 πρξε νας θάνατος στρατιώτη, πο πεδόθη σ τύπο  γρίππης τν χοίρων. Ατς τύπος, θεωρήθηκε, τι γενετικ το πλησίον της θανατηφόρου ‘’σπανικς γρίππης’’ το 1918. Σ ρκετούς, μάλιστα, βρέθηκαν θετικ ντισώματα στ γρίππη τν χοίρων.  

     Τότε Διευθυντς το CDC (Centers for Disease Control and Prevention- Κέντρα λέγχου κα πρόληψης σθενειν) David Sencer πρότεινε μαζικ μβολιασμ τν μερικανν. Ο μερικανο ξιωματοχοι κα τ ΜΜΕ πέμειναν ν στιάζουν τ πρόβλημα σ νδεχόμενο πιδημίας, μοιο μ ατ τς σπανικς γρίππης.  νέπτυξαν ταχύτατα να μβόλιο μ τ ποο μβολιάσθηκαν 45.000.000 μερικανο δηλ. τ 1/4 το πληθυσμο, μ πρτον μβολιαζόμενον, π τ φς τς τηλοψίας, τν τότε Πρόεδρο  Gerald Ford, κα μάλιστα σ τος κλογν.

     Πέρα π τ λάθη, πο γιναν, ο σφαλιστικς ταιρεες ρνήθηκαν  ν καλύψουν τος σφαλισμένους, σ  περίπτωση τυχν νεπιθυμήτων παρενεργειν. μφιβολία γι τς οκονομικς σκοπιμότητες τν ταιρειν κυριάρχησε στν μερικανικ λαό, κα  λίγους μνες ργότερα, πρξε ξέσπασμα, σ δεκάδες μβολιασθέντων, τς νευρολογικς νόσου Guillain –Barre. Πρόκειται γι σύνδρομο, που τ νοσοποιητικ σύστημα πιτίθενται ναντίον το νευρικο  συστήματος.

   Τ τελικ ποτέλεσμα ταν νας νεκρός, π τν ἰὸ τν χοίρων, 25 μως νεκρο κα   500 προσβληθέντες  π τ σύνδρομο Guillain-Barre, π΄σους λαβαν τ μβόλιο. Gerald  Ford χασε τς κλογς το 1976, π τν Jimmy Carter , κα ο Millar κα Sencer, ο πικεφαλς το μβολιασμο, πολύθηκαν. Στ συνέχεια μερικανικ κυβέρνηση δωκε προτεραιότητα στν προστασία το πληθυσμο, μ μέτρα κτός το μβολιασμο.

    ‘’πίσθια ραση’’, πως χαρακτηρίσθηκε, το 1918, 1957 κα 1968, πάνω στν ποία στηρίχθηκαν ο εδικο γι τν μβολιασμό,  δν φέλησε, λλ βλαψε.

   Ο δρόμοι τς ‘’πιδημίας’’ το 1976 κα ατς το sars-cov-2 εναι παράλληλοι: ψηλ κέρδη, πρόβλεπτες συνέπειες, περοχ τς πολιτικς βούλησης, πο κατευθύνεται π τ ‘’πολιτικς ρθόν’’, κατευθυνόμενη πιστήμη, μ πολιτικ κα δικαστικ κάλυψη, πολιτικοοικονομικς σκοπιμότητες· τ μν 1976 στόχος το τ κέρδος τν κλογν στν μερική, σήμερα δ πυροδότηση τς ‘’Μεγάλης πανεκκίνησης’’, μ χημα τν sars-cov-2, κα κινητήρια δύναμη, πως κα στν μερικ το G. Ford,  τ ργυρώνητα ΜΜΕ.   

ζ.  Κανείς, νυπόγραφα, δν γγυται  τν σφάλεια το μβολίου.  πειθ γι τ μβόλιο στηρίζεται στν γνοια, τ φόβο, τν λλειψη δημοσίου διαλόγου, τν πληρωμένη προπαγάνδα, κα τν συκοφάντηση, σων χουν ντίθετη ποψη. 

 η. Πέραν τν παραπάνω προβληματισμν, πρέπει ν προστεθε κα μοραλισμς τν φαρμακευτικν ταιρει, ο ποες μπλέκονται κατ να μεγάλο μέρος σ μεγάλα οκονομικ σκάνδαλα, γεγονός,

     Μ ατ τ δεδομένα γίνεται κατανοητς λόγος γι τν ποον, γκυρότητα  τν πισήμων νακοινώσεων βρίσκεται στ ναδίρ, μέσα στ συνείδηση κείνων, στος ποίους δν κυριαρχε συνεχς τροφοδοτούμενος φόβος, λλ πιβιώνει κοιν λογική.

ΙΙΙ. ΒΙΟΗΘΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

1. π τς παραγωγς το μβολίου

α. Εναι προφανές, τι τίθεται μεζον βιοηθικ ζήτημα, φ’ σον τ προσδοκώμενο ποτέλεσμα το μβολίου κα κάθε μβολίου, μ τεχνολογία, πο στηρίζεται στν κυτταρικ σειρ HEK 293, σ λλες νθρώπινες κυτταροσειρές, (π.χ. -38 κα  MRC-5)   χει ς προϋπόθεση τν μβλωση. μοίως, τ διο ζήτημα προκύπτει κα στν περίπτωση χρήσης μβρύων, μετ π ξωσωματικ γονιμοποίηση, τ ποία βρίσκονται π ργαστηριακς κα χι νδομητρικς συνθκες, ετε  ς λοδύναμα, ετε  ς  πολυδύναμα.

   π τ στιγμή, κατ τν ποία συμβαίνουν τ παραπάνω, δια ξία τς νθρώπινης ζως ξουθενώνεται, στ δυτα τν ργαστηρίων, κα ο βιολογικές μας παρακαταθκες, πως Δημιουργς τς ρισε,  γίνονται ντικείμενο  θεσμων κα νήθικων χρήσεων, π    τς διαβρωμένες  συνειδήσεις τν βιοϊατρικν παγγελματιν.  θικο κα φυσικο δράστες εναι πράγματι, ατοί, πο ‘’ψοφνε’’ γι πρεμιέρες κα ‘’λένε, τι δ θυμίζει θειάφι,  ταν λοι ο λλοι φράζουν τ μύτη τους’’[13].

     Μοναδικ λπίδα στν νάλγητη ατ συμπεριφορ το νθρώπου κατ το συνανθρώπου του, εναι πίστη τς κκλησίας, ποία ναγνωρίζει κα σέβεται τν νθρωπον ς εκόνα Θεοπ τν στορικ στιγμ τς συλλήψεώς του. 

    β. ρθόδοξος κκλησία το Χριστο δι τεσσάρων γίων Οκουμενικν Συνόδων (Γ’,Δ’, Ε’ κα Στ’), ναγνωρίζει τν νθρωπον  ς τέλειον ξ κρας συλλήψεως. λλωστε γενετικ ταυτότητα το πρώτου κυττάρου, το ζυγωτο, εναι δια μ ατ δι τς ποίας ναγνωρίζεται ταυτότητα το συγκεκριμένου νθρώπου κα μετ τν βιολογικ θάνατον. 

   Κύριος, ς πρ αώνων ρχέτυπός της δημιουργίας το νθρώπου, σαρκώθηκε  στν Θεοδόχο Μήτρα τς περαγίας Θεοτόκου, κα ποστατικ ξ κρας συλλήψεως νωσε τν κ τς Παρθένου Μαρίας ‘’ληφθέντα ναόν’’ μ τν θεία Φύση, τρέπτως συγχύτως κα διαιρέτως.

     ς κ τούτου ποιαδήποτε παρέκκλιση π τν καταστατικ ατ ρχ τς πίστεώς μας, προσβάλλει τν θεία Δημιουργία κα κατ συνέπεια βρίσκεται, πολύτως, ξω π τ δόγμα κα τ θος τς κκλησίας.

  γ. προσφάτως ληφθεσα πόφαση  τς ΔΙΣ γι τ στήριξη το μβολίου ρχεται σ πλήρη ντίθεση μ τν δογματικ διδασκαλία τς κκλησίας. Δημιουργε μάλιστα ρωτηματικ τ γεγονός, τι σχετικ πρς τ θέμα ατ γνωμοδότηση τς πιτροπς Βιοηθικς της κκλησίας τς λλάδος, πως ποκάλυψε Σεβασμιώτατος κπρόσωπος Τύπου, δν δόθηκε στ δημοσιότητα, στε τ πλήρωμα τς κκλησίας ν τύχει τς δεούσης νημέρωσης κα δυνατότητας ξιολόγησής της.

 δ.  Ρωμαιοκαθολικ κκλησία, δν χει καθαρ παρελθν στν ξιολόγηση το μβρύου νθρώπου, ς τελείου νθρώπου, ξ κρας συλλήψεως. 

      Παρ τν ποδοχ κα πογραφ τν δογματικν ρν πίστεως, πο προαναφέραμε, ξέπεσε μ τν Θωμ τν κινάτη, ποος κολούθησε τν λανθασμένη ριστοτελικ γραμμή, περ το μβρύου  κα γνόησε τς Οκουμενικς Συνόδους. τσι, γι ξακόσια περίπου χρόνια Ρωμαιοκαθολικισμος νεγνώριζε  ς μψυχον ν τν νθρωπον, π τν τέταρτο μήνα τς νδομήτριας ζως του. Μόλις τ 1869 πανλθε στν τάξη τν Οκουμενικν Συνόδων κα κτοτε ναγνωρίζει τν νθρωπον ς εκόνα Θεο  π τς κρας συλλήψεώς του.    

    ποστρέφει μως, σήμερα, κατ μέρος,  κα πάνω στ ρώτημα περ το συγκεκριμένου μβολίου, σχυριζόμενος, τι παραγωγ το μβολίου εναι σχετη π τν στορική του σύνδεση μ τν κτρωση. ς κ τούτου ο πιστήμονες κατ τ Βατικαν εναι θικ λεύθεροι, στν παραγωγ το μβολίου μετ π κτρωση![1]

     

2. ς πρς τν μβολιασμ

   Βασικ ατρικ ρχή, πο διατύπωσε πποκράτης εναι, τι ‘’(δεσκέειν, περ τ νουσήματα, δύο, φελέειν, μ βλάπτειν“[15]. Δηλαδή, γι ν σκήσει ατρς τν θεραπευτική του τέχνη πέναντι στ νοσήματα, πρέπει ν χει π΄ ψη το δύο πράγματα:  ν φελήσει τουλάχιστον ν μ βλάψει.

    Ποι εναι πραγματικότητα μ τν διαχείρηση το sars-cov-2 κα διαιτέρως μ τν καταβαλλόμενη προσπάθεια ποχρεωτικς πιβολς το μβολίου;

    -σάφεια στς ατρικς δηγίες, π τν ρχ τς μφάνισης τς ώσεως sars-cov-2

    -ντιφατικς δηλώσεις τν διων τν μελν τς πιτροπς, πο συνέστησε Πολιτεία. 

   -λλειψη δημοσίου διαλόγου. τολμία τν μελν τς κρατικς πιτροπς ν ντιπαραταχθον πιστημονικ κα ν διαφωτίσουν τν λαό, σ δημόσιο διάλογο, μ μολόγους συναδέλφους τους, ο ποοι προτείνουν  διαφορετικς  στρατηγικέ,ς π τς  φαρμοσθεσες μέχρι σήμερα. Μ τν τρόπο ατ βρισκόμαστε μπροστ σ’ να διχασμ το ατρικο κόσμου, ς πρς τν διαχείριση τς ώσεως, πο ν μ τί λλο, ποκαλύπτει  στοιχειδες δημοκρατικ λλειμα στν ναζήτηση  τς λήθειας.

    -νάπτυξη κατ τν περίοδο ατή, μίας γωπαθος συμπεριφορς μερίδας  κρατικν λοιμωξιολόγων κα πιδημιολόγων, ο ποοι ‘’θόλωσαν’’ π τν δημοσιότητα κα ρχισαν ‘’ν κουνον τ δάκτυλο στν λληνικ λαό.’’ Ξέχασαν μέσα στ σύγχυσή τους κα τ Σύνταγμα κα τς διακηρυκτικς ατρικς ρχές, πως ατς καταγράφονται πιμελς, στν κώδικα ατρικς Δεοντολογίας.[16]

   -πιμελς κα νίερη προσβολ κα κατασυκοφάντηση, τν ερν κα σίων τς ρθοδόξου Χριστιανικς πίστεώς μας, πάνω στν ποία στήθηκε λευθερία το  Γένους  μας.

  -Συμμαχία Πολιτείας κα νιων εραρχν, κατ νσυνειδήτων μελν τς κκλησίας μας, λλ κα πλήθους εσυνειδήτων Κληρικν, μ τν κτόξευση χύδην χαρακτηρισμν ναντίον τους, ς ‘’ψεκασμένων, συνωμοσιολόγων,  ντιεμβολιαστν, κραίων, γωιστν’’ κλπ. στος ποίους μάλιστα ξίζει  κα  ‘’χαστούκι’’(sic), γι ν συνέλθουν.

   Ἐὰν τ παραπάνω συνιστον τ μέτρο μις ρθολογικς κτίμησης νς προβλήματος,  στν κοινωνική μας ζωή, φ΄ νς μν  ο λέξεις χουν χάσει τ νόημά τους, φ’ τέρου δέ, παραπάνω πποκρατικ ποστροφ εναι δύνατον ν βρε τόπο γι ν σταθε.

        

β. Τ νόημα τς γάπης

    πειδ  φελς διακινεται μέσα τν κκλησία κα χι μόνον, τι ποτελε καθκον γάπης ποχρέωση τς συμμόρφωσής μας πρς τς διάτρητες πολιτικοϊατρικς ντολές, περ τν sars-cov-2, εναι νάγκη ν ξορύξουμε π τν μπειρία τς κκλησιαστικς στορίας, να κορυφαο παράδειγμα νιδιοτελος γάπης, κατ μίμηση τς διδασκαλίας κα το σταυρικο παραδείγματος το Κυρίου.

    Στ λοιμ το Κυπριανο, πο νέκυψε τ 250 μ.Χ., ο Χριστιανο τς λεξάνδρειας, πρεσβύτεροι κα διάκονοι κα λαϊκοί, χωρς ν πολογίζουν τς συνέπειες γι τν αυτό τους, καναν πισκέψεις στος ρρώστους, τος προσέφεραν τς πηρεσίες τους, τος περιποιονταν «ν Χριστ» κα πέθαιναν πολ εχαρίστως μαζί τους, φο προηγουμένως πάθαιναν μόλυνση π τν παφή τους μ τος λλους, κολλοσαν τν ρρώστια π τος πλησίον καί, μ τ θέλησή τους, δοκίμαζαν τος πόνους.  ντως, «Μείζονα ταύτης γάπην οδες χει, να τς τν ψυχν ατο θ πρ τν φίλων ατο»[17].  

    ντίθετα ο εδωλολάτρες πέφευγαν τος γαπημένους τους κα τος πετοσαν στος δρόμους μισοπεθαμένους, κα τος νεκρούς, τος ριχναν ταφους στ σκουπίδια, στν προσπάθειά τους ν μν τος πλησιάσει θάνατος, πράγμα πο δν ταν εκολο ν ποφύγουν, παρ’ λο τι μηχανεύονταν πολλά».[18]

   Μπροστ στ κορυφαο ατ παράδειγμα τν Χριστιανν τς  λεξάνδρειας, σύγχρονη νόσος τς γαποπληξίας κυρώνεται. Μία ζωή, μ πορεία π τ μνημόνια, στ μβόλια, πάντοτε γι τ καλό μας, συνιστ τίμωση τς νθρώπινης λευθερίας μας. Μαζ μάλιστα μ τν  μακροχρόνια προεργασία τς μφισβήτησης το Σταυρωθέντος Χριστο, χει δη γκαταλειφθε να μοναδικ περήφανο στν στορία το κόσμου Γένος, π τν νθεη θυσιαστικ ζωή, σ πορεία πνευματικς, κοινωνικς, ψυχολογικς κα οκονομικς ατοκτονίας.

       σον φορ τν π. ριθ. πρωτ. 2997/ 24 ουνίου 1864,  γκύκλιο τς ερς Συνόδου τς κκλησίας τς λλάδος, μ τν ποία συστήνεται κθύμως στν λληνικ λα μβολιασμς κατ τς ελογις, κάθε παραλληλισμς μ τν τρέχουσα κατάσταση, εναι τουλάχιστον τυχής.

   ρθόδοξος Χριστιανικ Θεολογία δν ρνεται τν μβολιασμό, πως κα κάθε λλη λλογη ατρικ πράξη. ρνεται μως διαρρήδην, κάθε ντίληψη προσπάθεια, πο μειώνει τν νθρώπινη ξία, στερε τ δικαίωμα τς νημέρωσης, κα γκλωβίζει τν λογικ στ ζόφος το φόβου, σ σημεο πο ν παληθεύεται  μονοστιχη ποστροφ το Μενάνδρου, τι «Βίος βίου δεόμενος οκ στι βίος»[19] (Ζω πο χει νάγκη τν πιβίωση, δν εναι ζωή).

   γιοι ρχιερες

   Κατ τν πρώτη ση το ο sars-cov-2,  τν νοιξη το παρελθόντος τους 2020,  βάρυνε  κοή μας π  τν καταμάχητο μηρυκασμ το συνθήματος, «Μένουμε σπίτι», κ μέρους Σεβασμιωτάτων Μητροπολιτν,  πο εχαν ς  στόχο ν περάσει, γελαίως,  στ νο τν νθρώπων, τ παραπάνω μήνυμα, συντασσόμενοι στν εθεία τς πολλ δικησάσης τν κκλησίαν, Πολιτείας.

   Γι ν συγκαλυφθε μάλιστα τ χάσμα τς πνευματικς ζως τν Χριστιανν, πο δημιουργήθηκε π τ κλεισμένα Θυσιαστήρια, στρατολογήθηκαν νήκουστες στορικοθεολογικς στοχίες, γι ν χρησιμοποιήσω πιεικ χαρακτηρισμό, ς ατ τν περ τς ‘’κτ’οκον κκλησίας’’, κα τς χρήσης τς τηλοψίας, ς οκογενειακο προσευχητικο μέσου, μετ κηρν κα θυμιάματος, κα τς τομικς προσευχς, ποία, κατ τς κυβερνητικς ρμηνεες, γκειται στν φευγαλέα  εσοδο το πιστο στ Ναό, ‘’γι ν νάψει τ κερί του’’.

     Παρέλκει ν ναφερθ στν, ‘’π’ τν νάποδη’’, ‘’πρωτοπορία’’ λλων εραρχν, ο ποοι παγόρευσαν τν σπασμ τν ερν Εκόνων, το Εαγγελίου κα τς ερατικς χειρός. Μητροπολίτης δέσσης ωλ μς θυμίζει, τι μπειρος το κτίστου Φωτός, γιος Παΐσιος γιορείτης, κατασπαζόνταν μ πολ πόθο τ χέρια το ερουργήσαντος ερέως, μετ τν θεία λειτουργία κα λεγε, τι ‘’ ερέας δν χει δικά του χέρια[20]’’. ντως δι τν χειρν το ερέως, τ Πνεμα τ γιον κχέεται στν κόσμον κα τν γιάζει. Συνεπς, ποιοσδήποτε κα οουδήποτε ξιώματος καταξιωθες φρονε τ ντίθετα πρς ατά, πο μς κληροδότησαν ο γιοι, πάσχει π τν αρεση το Βαρλααμιτισμο. Στν δεύτερη ση το sars-cov-2, μ τν πισημώτερο τρόπο στάλθηκε σχυρ μήνυμα προτροπς πρς τ μέλη τς κκλησίας ν μβολιασθον, φο κ τν πρώτων μβολιάσθηκε εράρχης, σ δημόσια θέα, δίχα Συνοδικς διαγνώμης.

   

χουμε βαθύτατη τν ασθηση, τι ζομε, de facto, σ ‘’λόγω κα ργω’’  νεργούμενο  διωγμ τς κκλησίας, μ ργώδη κα συντονισμένη προσπάθεια πώθησής Της, στ περιθώριο τς ζως  μας.

   Δν πιθυμομε κκλησία μας ν συμβάλλει στω κα θέλητα στν πιχειρούμενη «Μεγάλη παναφορ» «Μεγάλη πανεκκίνηση» (The Great Reset), στ πλαίσια τς παγκοσμιοποίησης, ποία σήμερα πιχειρεται μ τν χειραγώγηση τν μαζν, πάνω στς τρομολάγνες ράγες το κορόνα-ο, κα τ φήγημα περ τς ‘’σωτηρίας’’ μας, πο στήθηκε μ χημα τ μβόλιο. Κα συνεχίζουν ν στήνονται τέτοια γκλήματα ‘’γι τ καλό μας’’, πάνω στος ποτρόπαιους φόνους μβρύων νθρώπων.

       δυσσέας λύτης, σ μία κ βαθέων συνέντευξή του πρ τν πεσήμανε τ ξς: ‘’Βλέπω τ βία ν ‘ρχεται μεταμφιεσμένη, κάτω π νομες συμμαχίες κα προσυμφωνημένες ποδουλώσεις. Δν θ πρόκειται γι τος φούρνους το Χίτλερ σως, λλ γι  μεθοδευμένη κα οονε πιστημονικ καθυπόταξη το νθρώπου. Γι τν πλήρη ξευτελισμό του. Γι τν τίμωσή του.’’

   Πιστεύουμε, τι δι’ εχν Σας, χουμε τν ποχρέωση ν μυνθομε σύμφωνα μ τ ερ ποδείγματα τν θεοφόρων Πατέρων τς κκλησίας μας, ‘’κατ παντς λεθρίου κα σκοτεινο παραπτώματος’’, σάκις ληθιν πίστη κα τ χριστώνυμο θος προσβάλλονται κα μφισβητονται. Τ για τς πίστεως δν χαρίζονται, οτε γίνονται  ντικείμενο διαπραγματεύσεων!

     Τ μυρίπνοα λείψανα  τν γίων μας κα τ ερ κόκκαλα τν ν Χριστ τελειωθέντων προγόνων μας, γι τν λευθερία, εναι ατά, πο μς κληροδοτον τν μοσχοβολι τς ληθινς λευθερίας.

    ληθιν λευθερία ς μέλη τς κκλησίας γνωρίζουμε, τι εναι καταλλαγή μας μ τν Θεό. Κάθε λλη ‘’λευθερία’’ εναι  ψευδώνυμη, ππος δούρειος, ναύγητος  σκλαβιά.

Μετ βαθυτάτου σεβασμο

π. Στυλιανς μμ. Καρπαθίου

Θεολόγος Ψυχίατρος, Δρ Βιοηθικς

Πανεπιστημίου θηνν

Σημείωση:

   Μετ τν λοκλήρωση το παραπάνω κειμένου, λάβαμε γνώση το νακοινωθέντος, πο ξέδωκε Διαρκς ερ Σύνοδος, μετ τς Συνεδριάσεις Ατς, κατ τν  12η κα 13η  ανουαρίου 2021.

   π το νακοινωθέντος, χουμε ν παρατηρήσουμε τ κόλουθα:

   1. συντάκτης τς ζ’ παραγράφου το νακοινωθέντος, ξ γνοίας παρελκυστικς γράφει, τι, ‘’τ μβόλια κατά του covid-19 πού π το παρόντος χρησιμοποιονται στν Πατρίδα μας, δν παιτον τν χρήση καλλιεργειν μβρυϊκν κυττάρων γι τν παραγωγή τους.’’

   ντιθέτως, πρς τος παραπάνω σχυρισμούς, τ ληθς εναι, τι τ μβόλια κατ το covid-19, πο π το παρόντος χρησιμοποιονται στν Πατρίδα μας, ργαστηριακς χρήζουν τς κυτταρικς σειρς Human embryonic kidney 293 cells (HEK 293), « ποία προέρχεται,  π νθρώπινα  μβρυικ κύτταρα, τ ποα λήφθηκαν π τ νεφρ νς γιος θήλεως μβρύου. Τ συγκεκριμένο μβρυο ‘’ματαιώθηκε νόμιμα’’, δηλ. κτρώθηκε, σύμφωνα μ τν λλανδικ νομοθεσία, τ τος 1973, στ ργαστήριο Alex van der Eb στ Leiden τς λλανδίας.» (Βλ. παραπάνω μέτερο κείμενο: Ι. παραγωγ μβολίου μ χρήση νθρώπινης κυτταρικς σειρς) 

2. Σύμφωνα μ τ νακοινωθέν, ‘’ πιλογ το μβολιασμο δν εναι ζήτημα τόσο θεολογικ κκλησιαστικό, λλ κυρίως ατρικ-πιστημονικό.’’

   ντιθέτως, κάθε ατρικ πράξη κα νέργεια γι ν εναι θεοφιλς κα κατάκριτος, φείλει ν σέβεται τν νθρωπο ξ κρας συλλήψεως κα γενικώτερα, ν βρίσκεται μέσα στ γράμμα κα τ πνεμα το Εαγγελίου. Γι’ ατ πιλογ το μβολιασμο εναι ζήτημα πρωτίστως θεολογικ κα κκλησιαστικ κα ποδοχ το μβολιασμο, μ τς προϋποθέσεις, πάνω στς ποες στηρίχθηκε παραγωγ τν συγκεκριμένων μβολίων, συνιστ κπτωση π τν ρθ Πίστη κα ζωή.

3. Πράγματι, μβολιασμς πρέπει ν ποτελε λεύθερη προσωπικ πιλογ το κάθε νθρώπου, μετ μως, π πισταμένη κα σοβαρ νημέρωση, παλλαγμένος π τν τρόμο, πο δημιουργε συνεχς παραπληροφόρηση. ‘’Γνώσεσθε τν λήθειαν κα λήθεια  λευθερώσει μς’’.[23]

Μετ σεβασμο

π.Σ.Κ.

[1] Λαοκόων, στην Αινειάδα του Βιργιλίου : “Τimeo Danaos et dona ferentes”

[2] The Advisory Committee (Robert S Daum, C. Estuardo Aguilar-Cordova, Donald Blair, John Coffin, James Cook, Michael Decker, Pamela S. Diaz), United states of America, Food and Drug Administration, Center for Biologics Evaluation and Research: Vaccines and Related Biological Products Advisory Committee, meeting 16-5-2001

[3] Corbett et al., Nature , 5Aug 2020.

[4] Vogel et al., bioRxiv 8 Sept 2020

[5] van Doremalen et al., Nature preprint, 30 July 2020

[6] Hayflick L, Moorhead PS (1961). “The serial cultivation of human diploid cell strains”. Exp Cell Res . 25 (3): 585–621. Hayflick L. (1965). “The limited in vitro lifetime of human diploid cell strains”. Exp. Cell Res . 37 (3): 614–636.

[7] John-Paul II, Medical Research Institute, Campaign for a Covid-19 Vaccine.

[8] Li W, et al. Angiotensin-converting enzyme 2 is a functional receptor for the SARS coronavirus. Nature. 2003;426:450-4. · Romero CA, Orias M and Weir MR. “ Novel RAAS agonists and antagonists: clinical applications and controversies.’’ Nature reviews Endocrinology. 2015;11:242-52.)

[9] Νόμπελ Ιατρικής του 2008, για την ανακάλυψη του ιού της ανθρώπινης ανοσοανεπάρκειας.

[10] Στην εκπομπή της France Soir με τον Richard Boutry, στις 17-12-20.

[11]https://www.sciencemag.org/news/2020/12/coronavirus-may-sometimes-slip-its-genetic-material-human-chromosomes-what-does-mean?fbclid=IwAR35862FbIAYO-zzLZ4-5fsQF9Yceh5WseY3Kt21IB2kZXWKE5u7bYTONUc , ανακτήθηκε στις 02-01-2021.

[12] Richard Fisher 22nd September 2020 BBC. – Cristopher Klein 2 September 2020 https://www.history.com/news/swine-flu-rush-vaccine-election-year-1976. -ΤΑ ΝΕΑ ΤΕΑΜ, 22 Οκτωβρίου 2005.

[13] Testart Jacques, L’ oef transparent, Éd.Flammarion, Paris 1986, σελ. 35.

[14] Congrecation for the doctrine of the faith, Note on the morality of using some anti-Covid-19 vaccines. Υπογράφεται από τον Luis F. Card. Ladaria, S.I.

[15] Ιπποκράτους, Επιδημιών Α,ΧΙ.

[16] Κώδικας Ιατρικής Δεοντολογίας, Αρθρο 12.1 και 12.2(β) { Nόμος υπ΄αριθμ. 3418/ΦΕΚ 287/28-11-2005}

[17] Ιωάννης, 15,13.

[18] Διονυσίου Αλεξανδρείας, Εορταστική επιστολή προς τους εν Αλεξανδρεία αδελφούς. Περί αυτής βλ. Ευσεβίου Καισαρείας, Εκκλησιαστική ιστορία, Ζ,22, ΒΕΠΕΣ, Τόμ. 20,σελ. 27. Πρβλ. Cypriani, De mortalilate cap. 15.

[19] Bibliotheca Augustana, Μένανδρος, Γνώμαι μονόστιχοι, 115.

[20]https://www.imkythiron.gr/index.php/eidiseis/teleftaia-nea/5449-tou-sev-mitropolitou-edessis-k-ioil-gia-tin-theia-koinonia-k-lp (ανακτήθηκε 03-01-21)
[21] Klaus Schwab, Thierry Malleret , Covid-19: The Great Reset, Paperback – July 9, 2020.
(Οι παραπάνω δύο συγγραφείς, είναι ανώτερα στελέχη, του διεθνιστικού Παγκοσμίου Οικονομικού Φόρουμ (WEF)}

[22] Συνέντευξη στη Σούλα Αλεξανδροπούλου, « Καθημερινή», 02-11-1975 ( Βλ. και Ελύτης «Προφητικόν» από το ξιόν εστι»).

[23] Ιωάννου, 8,32.

Δεν υπάρχουν σχόλια

Μπορείτε να γράψετε και να σχολιάσετε τα πάντα, αλλά αν το κείμενο σας περιέχει υβριστικούς χαρακτηρισμούς σας ενημερώνουμε ότι δεν θα δημοσιεύεται. Σε περίπτωση καθυστέρησης δημοσίευσης των σχολίων ζητούμε συγγνώμη και παρακαλούμε να μην βγάζετε αυθαίρετα συμπεράσματα. Με σεβασμό και εκτίμηση η διαχείριση του ιστολογίου