Η αρχή γίνεται με την ανατροπή της μεταχείρισης των ζώων...γιατί όχι αργότερα και των ανθρώπων; Ο υπουργός Εσωτερικών, Μάκης Βορίδης επι...
Η αρχή γίνεται με την ανατροπή της μεταχείρισης των
ζώων...γιατί όχι αργότερα και των ανθρώπων;
Ο υπουργός Εσωτερικών, Μάκης Βορίδης επιχειρεί να
επιτρέψει τη σφαγή ζώων χωρίς προηγούμενη αναισθητοποίηση εφόσον πρόκειται
για «ιδιαίτερες μεθόδους σφαγής
που προβλέπονται από λατρευτικούς τύπους, οι οποίοι δεν επιτρέπουν την
αναισθητοποίηση πριν τη σφαγή».
Όσο
αυξάνονται οι μετανάστες στη χώρα και με δεδομένο ότι προχωράμε σε
αντικατάσταση πληθυσμού, λόγω υπογεννητικότητας, θα πρέπει να αντιληφθούμε πως
οποιαδήποτε κατάκτηση «δυτικού πολιτισμού» θεωρούσαμε εως τώρα δεδομένη...θα
ανατρέπεται σταδιακά. Για αρχή έχουμε αυτή την επιχειρούμενη μεσαιωνική αλλαγή στη
μεταχείριση των ζώων...και στη συνέχεια, γιατί όχι και στη μεταχείριση των
ανθρώπων. Πόσο απίστευτο θα είναι να υπάρξει απαίτηση εφαρμογής της Σαρίας για
παράδειγμα σε 20 χρόνια από σήμερα, με δεδομένο ότι θα έχουν αλλάξει οι
πληθυσμιακοί συσχετισμοί;
Στη
νομιμοποίηση της σφαγής ζώων χωρίς αναισθησία είναι έτοιμη να
περάσει η κυβέρνηση, η οποία με άρθρο σε νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών
γυρνά την κοινωνία δεκαετίες πίσω επιχειρώντας να καταργήσει για πρώτη φορά
την ευνοϊκότερη νομοθεσία προς τα ζώα που όριζε ο ισχύων και
ψηφισμένος ήδη από το 1981 νόμος.
Αν και
υπάρχει σχετική απόφαση από το ΣτΕ με την οποία κρίθηκε ότι η σφαγή ζώων στο
πλαίσιο θρησκευτικών λατρευτικών τελετών της μουσουλμανικής και της εβραϊκής
θρησκείας χωρίς προηγούμενη αναισθητοποίηση είναι παράνομη, φαίνεται ότι η
κυβέρνηση δεν σκοπεύει να σεβαστεί το ΣτΕ, ούτε και την φιλοσοφία της
Ευρωπαϊκής Ενωσης για την προστασία των ζώων κατά τη θανάτωση.
Στο υπό
διαβούλευση νομοσχέδιο – σκούπα, στο οποίο έχουν συμπεριληφθεί διατάξεις και
άλλων υπουργείων, τροποποιεί το άρθρο 2 του νόμου 1198/1981 επαναλαμβάνοντας
την πρόβλεψη περί απαγόρευσης της θανάτωσης χερσαίων ζώων στα σφαγεία εφόσον
δεν προηγηθεί αναισθητοποίηση σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 4 του Κανονισμού
(ΕΚ) 1099/2009, αλλά εισάγοντας μία βασική εξαίρεση που αφορά τα ζώα που
θανατώνονται στο πλαίσιο λατρευτικών τελετών. Η συγκεκριμένη διάταξη αναφέρει:
«Για τα χερσαία ζώα που υποβάλλονται σε ιδιαίτερες μεθόδους σφαγής που
προβλέπονται από λατρευτικούς τύπους, οι οποίοι δεν επιτρέπουν την
αναισθητοποίηση πριν τη σφαγή, δεν εφαρμόζονται οι απαιτήσεις της παρ. 2
(δηλαδή περί προηγούμενης αναισθητοποίησης), υπό την προϋπόθεση ότι η σφαγή
διενεργείται σε σφαγείο».
Ορίζεται επίσης ότι με απόφαση του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, η οποία θα ακολουθήσει, θα θεσπιστούν οι αρμόδιες αρχές, οι διαδικασίες, οι λοιποί όροι και προϋποθέσεις, η διενέργεια ελέγχων και η επιβολή κυρώσεων, καθώς και κάθε άλλο θέμα σχετικά με τη σφαγή ζώων με μεθόδους που προβλέπονται από λατρευτικούς τύπους.
Η
διάταξη, σύμφωνα με το «Έθνος»
αφορά κατά βάση τα προιόντα κρέατος με την πιστοποίηση «χαλάλ» και «κοσέρ», τα
οποία απευθύνονται κυρίως σε πολίτες που έχουν ασπαστεί το ισλαμικό ή ιουδαικό
θρήσκευμα και προκειμένου να πιστοποιηθούν ως τέτοια θα πρέπει να προέρχονται
από ζώα που σφαγιάστηκαν χωρίς τη χρήση αναισθητικού.
Η
διάταξη έχει ήδη προκαλέσει την οργή ζωόφιλων και κτηνιάτρων
συγκεντρώνοντας ήδη 179 σχόλια από την περασμένη Πέμπτη που το
νομοσχέδιο αναρτήθηκε σε δημόσια διαβούλευση έως σήμερα, με τα οποία ζητείται η
απόσυρση του εν λόγω άρθρου.
Το υπουργείο προκειμένου να δικαιολογήσει την πρότασή του σημειώνει στο έγγραφο ανάλυσης των συνεπειών της ρύθμισης ότι λαμβάνει πλήρως υπόψη τις απαιτήσεις καλής διαβίωσης των ζώων ως ευαίσθητων όντων αποδίδοντας την τροποποίηση στην ανάγκη τήρησης θρησκευτικών και πολιτιστικών παραδόσεων και προστασίας της θρησκευτικής ελευθερίας της μουσουλμανικής και ιουδαικής κοινότητας. Σημειώνει χαρακτηριστικά ότι κινείται «τηρώντας ταυτοχρόνως τις νομοθετικές ή διοικητικές διατάξεις και τα έθιμα των κρατών μελών που αφορούν ιδίως τα θρησκευτικά τυπικά, τις πολιτιστικές παραδόσεις και την κατά τόπους πολιτιστική κληρονομιά» όσο και του άρθρου 10 του Χάρτη των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με το οποίο «κάθε πρόσωπο έχει δικαίωμα στην ελευθερία σκέψης, συνείδησης και θρησκείας». Το δικαίωμα αυτό συνεπάγεται την ελευθερία μεταβολής θρησκεύματος ή πεποιθήσεων, καθώς και την ελευθερία εκδήλωσης του θρησκεύματος ή των πεποιθήσεών του, ατομικά ή συλλογικά, δημοσία ή κατ' ιδίαν, με τη λατρεία, την εκπαίδευση, την άσκηση των θρησκευτικών καθηκόντων και τις τελετές, καθώς και της υποχρέωσης που απορρέει από το άρθρο 13 του Συντάγματος για σεβασμό της ελευθερίας της θρησκευτικής συνείδησης, η οποία είναι απαραβίαστη και του γεγονότος ότι κάθε γνωστή θρησκεία είναι ελεύθερη και τα σχετικά με τη λατρεία της τελούνται ανεμπόδιστα υπό την προστασία των νόμων, ενώ ταυτόχρονα η άσκηση της λατρείας δεν επιτρέπεται να προσβάλλει τη δημόσια τάξη ή τα χρηστά ήθη».
Το ΣτΕ έχει απαγορεύσει τον σφαγιασμό χωρίς
αναισθητοποίηση
Υπενθυμίζεται
ότι αντίστοιχη ρύθμιση είχε επιχειρηθεί να εφαρμοστεί και το 2017. Τότε όμως
για το ζήτημα είχε εκδοθεί Κοινη Υπουργική Απόφαση από τα υπουργεία Αγροτικής
Ανάπτυξης και Τροφίμων και Ανάπτυξης, η οποία ομως δεν μπορούσε επ ουδενί να
καταργήσει νόμο. Κατά συνέπεια όταν κατά της απόφασης ασκήθηκαν αιτήσεις
ακυρώσεως στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) από την Πανελλαδική Φιλοζωική και
Περιβαλλοντική Ομοσπονδία (ΠΦΠΟ), αυτές οι έγιναν αποδεκτές με αποτέλεσμα να
ακυρωθούν οι εν λόγω υπουργικές αποφάσεις με την απόφαση ΣτΕ 1751/2021 (Δ’
Τμήμα).
Στη
απόφαση του ΣτΕ γινόταν λόγος για «παράλειψη του κανονιστικού νομοθέτη κατά τη
ρύθμιση της θρησκευτικής σφαγής ζώων να προβεί σε στάθμιση μεταξύ της υποχρέωσής
του να προστατεύσει τα ζώα και της υποχρέωσής του να σεβασθεί τη θρησκευτική
ελευθερία Mουσουλμάνων και Εβραίων που ζουν στην Ελλάδα». Ετσι, η αίτηση της
ΠΦΠΟ έγινε δεκτή και η προσβαλλόμενη Κοινή Υπουργική Απόφαση ακυρώθηκε, «ώστε η
Διοίκηση να ρυθμίσει το ζήτημα της σφαγής ζώων στο πλαίσιο λατρευτικών τύπων με
τρόπο που να εξασφαλίζει τόσο την προστασία των ζώων από κάθε ταλαιπωρία κατά
τη σφαγή τους, όσο και τη θρησκευτική ελευθερία».
Εξάλλου, η νομοθεσία της Ε.Ε. απαιτεί την αναισθητοποίηση των ζώων πριν από την
σφαγή, προκειμένου να καταστεί κατά το δυνατό λιγότερο επώδυνη η όλη
διαδικασία. Η απαίτηση αυτή δεν συνάδει με τη διαδικασία που ακολουθείται κατά
τις θρησκευτικές σφαγές Shechita (εβραϊκή μέθοδος σφαγής των ζώων για παραγωγή
κρέατος Kosher) και Halal (μουσουλμανική μέθοδος σφαγής των ζώων για παραγωγή
κρέατος Halal). Και στις δύο περιπτώσεις το ζώο πρέπει να είναι ζωντανό κατά τη
διάρκεια της σφαγής, χωρίς να έχει αναισθητοποιηθεί.
Σχολιάστε το άρθρο μας
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. To ιστολόγιο μας δεν υιοθετεί τις απόψεις των αρθρογράφων, ούτε ταυτίζεται με τα θέματα που αναδημοσιεύει από άλλες ενημερωτικές ιστοσελίδες και δεν ευθύνεται για την εγκυρότητα, την αξιοπιστία και το περιεχόμενό τους.
Ακολουθήστε το ellinikiafipnisis.blogspot.com
στο Facebook...
στο GAB...
στο Twitter
κοινοποιήστε το και στους φίλους σας!
Δεν υπάρχουν σχόλια
Μπορείτε να γράψετε και να σχολιάσετε τα πάντα, αλλά αν το κείμενο σας περιέχει υβριστικούς χαρακτηρισμούς σας ενημερώνουμε ότι δεν θα δημοσιεύεται. Σε περίπτωση καθυστέρησης δημοσίευσης των σχολίων ζητούμε συγγνώμη και παρακαλούμε να μην βγάζετε αυθαίρετα συμπεράσματα. Με σεβασμό και εκτίμηση η διαχείριση του ιστολογίου