Η Ιστορία της Στ΄ Δημοτικού, ο Άρης και η Άννα - Ελλήνων Αφύπνιση

Page Nav

HIDE

Grid

GRID_STYLE
{fbt_classic_header}

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

latest

Η Ιστορία της Στ΄ Δημοτικού, ο Άρης και η Άννα

Στο ζήτημα του νέου βιβλίου της Στ΄ Δημοτικού δικαιωθήκαμε πλήρως. Όπως ίσως θυμάστε είχαμε προβλέψει από πολύ νωρίς πως δεν θα πήγαινε στα ...


Στο ζήτημα του νέου βιβλίου της Στ΄ Δημοτικού δικαιωθήκαμε πλήρως. Όπως ίσως θυμάστε είχαμε προβλέψει από πολύ νωρίς πως δεν θα πήγαινε στα σχολεία τον Σεπτέμβρη (εδώ http://paideia-gr.blogspot.com/2009/04/blog-post_3965.html ). Τώρα ξύπνησαν οι εφημερίδες! Διαβάστε τι έγραψε χθες (15-11-09) το Πρώτο Θέμα!
«Χάθηκε» το νέο βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ’ Δημοτικού
Στους σκοτεινούς διαδρόμους του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου,με την ανοχή της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας, έχει «χαθεί» το νέο βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ’ Δημοτικού, αν και θα μπορούσε να έχει διανεμηθεί από τις αρχές της σχολικής χρονιάς.
Ως αποτέλεσμα, τα ελληνόπουλα διδάσκονται ακόμα και σήμερα το «ανιστόρητο» βιβλίο της κυρίας Μαρίας Ρεπούση, το οποίο μετέτρεψε τη Σφαγή των Ελλήνων στο λιμάνι της Σμύρνης, κατά τη Μικρασιατική Καταστροφή, σε απλό, κυνικό «συνωστισμό». Οπως αναφέρουν κύκλοι του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου, στο οποίο διδάσκουν ο κ. Ιωάννης Κολιόπουλος και ο κ. Ιάκωβος Μιχαηλίδης, επικεφαλής και μέλος της συγγραφικής ομάδας αντίστοιχα, το νέο βιβλίο της Ιστορίας της ΣΤ’ Δημοτικού είναι έτοιμο ακόμα και στην ηλεκτρονική του μορφή ήδη από τον περασμένο Μάρτιο.
Το κώλυμα όμως παρουσιάστηκε με την αλλαγή της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας όταν ο κ. Αρης Σπηλιωτόπουλος αντικατέστησε τον κ. Ευριπίδη Στυλιανίδη. Ως αποτέλεσμα, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, ενώ είχε στα χέρια του το σύγγραμμα από τις αρχές
Μαρτίου, το επέστρεψε στη συντακτική ομάδα για διορθώσεις στα μέσα Ιουλίου. Το βιβλίο ήταν έτοιμο πριν από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, όμως ο κ. Σπηλιωτόπουλος δεν έδωσε την εντολή εκτύπωσής του. Σύμφωνα πάντως με πληροφορίες, σκοπός της νέας συγγραφικής ομάδας είναι να «προωθήσει την εθνική συνείδηση χωρίς μισαλλοδοξία». Συγκεκριμένα, το νέο σχολικό εγχειρίδιο χαρακτηρίζει «διωγμό» τα όσα συνέβησαν στο λιμάνι της Σμύρνης το 1922. Επιπλέον, η Επανάσταση του 1821 είναι η «Μεγάλη Επανάσταση» και, σε αντίθεση με το σύγγραμμα Ρεπούση, γίνονται εκτενείς αναφορές στους Δασκάλους του Γένους, στους αγώνες των Σουλιωτών, στους ήρωες του 1821, στον Παύλο Μελά και στον Μακεδονικό Αγώνα.
Συγκεκριμένα, άνθρωποι που συνομιλούν καθημερινά με τη συγγραφική ομάδα αναφέρουν ότι «το βιβλίο μιλά για το Κρυφό Σχολειό και αναφέρει το ιστορικό δεδομένο ότι οι Ελληνες υπέφεραν κυρίως τους πρώτους αιώνες της οθωμανικής αυτοκρατορίας. Η λέξη «συνωστισμός» φέρνει μια άλλη λογική, πιο πολιτική και λιγότερο επιστημονική, που δεν απηχεί την αλήθεια. Η ομάδα Κολιόπουλου δεν τάσσεται κατά της προσέγγισης με τους γείτονες, αλλά ούτε θεωρεί πως στον βωμό αυτής της προσέγγισης πρέπει να αποκρυβούν ιστορικά γεγονότα».
ΟΛΓΑ ΓΚΑΛΗ,
ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΚΑΣ
http://92.48.119.209/~sunday/
σ. 35
Εστάλη από http://paideia-gr.blogspot.com/2009/11/blog-post_16.html

Δεν υπάρχουν σχόλια

Μπορείτε να γράψετε και να σχολιάσετε τα πάντα, αλλά αν το κείμενο σας περιέχει υβριστικούς χαρακτηρισμούς σας ενημερώνουμε ότι δεν θα δημοσιεύεται. Σε περίπτωση καθυστέρησης δημοσίευσης των σχολίων ζητούμε συγγνώμη και παρακαλούμε να μην βγάζετε αυθαίρετα συμπεράσματα. Με σεβασμό και εκτίμηση η διαχείριση του ιστολογίου