Αποστομωτική απάντηση του Συλλόγου Πομάκων Θράκης προς την Πρόεδρο του τουρκόφιλου κόμματος DEB της Θράκης μετά τη δημοσιοποίηση των δηλώ...
Αποστομωτική
απάντηση του Συλλόγου Πομάκων Θράκης προς την Πρόεδρο του τουρκόφιλου κόμματος DEB της Θράκης μετά τη δημοσιοποίηση των δηλώσεων της από
την κρατική Ελληνική (;) τηλεόραση.
Έντονη ήταν
η αντίδραση του Πολιτιστικού
Συλλόγου Πομάκων Ξάνθης, στις πρόσφατες δηλώσεις της προέδρου του
μειονοτικού κόμματος ΚΙΕΦ Τσιγδέμ
Ασάφογλου, που για μία ακόμη φορά χαρακτήρισε «τουρκική» τη μειονότητα
στην Θράκη.
Μιλώντας
στην τελευταία εκπομπή «Ειδικές Αποστολές» της ΕΡΤ1, η πρόεδρος του ΚΙΕΦ επιχείρησε να ομογενοποιήσει και να βαφτίσει ως εθνική και μάλιστα τουρκική τη
μειονότητα, ακολουθώντας πιστά τη γραμμή της Άγκυρας και του τουρκικού
προξενείου Κομοτηνής, βαφτίζοντας Πομάκους και Ρομά ως…Τούρκους.
Μεταξύ
άλλων, η Τσιγδέμ Ασάφογλου του κόμματος ΚΙΕΦ/DEB είχε αναφέρει:
«H Eλληνική είναι η σημαία μας, η τουρκική είναι και αυτή η
σημαία μας. Γιατί να ενοχλείται κάποιος από την ταυτότητα μου; H ταυτότητα ενός ανθρώπου δεν μπορεί να αφαιρεθεί, δεν
μπορεί να αλλάξει ή να βαφτιστεί αλλιώς. Το να λέω ότι είμαι Τουρκάλα, ή ότι
ένας σύλλογος αν είναι τουρκικός δεν απειλεί καμία εθνική ασφάλεια. Εχω
γεννηθεί εδώ, δεν πρέπει να έχω τα ίσα δικαιώματα;»
Άμεση
ήταν η αντίδραση του Πολιτιστικού Συλλόγου Πομάκων Ξάνθης, που επεσήμανε στην
πρόεδρο του ΚΙΕΦ πως «μπορεί να νιώθει Τουρκάλα και να πονάει για
την Τουρκία» αλλά και οι Πομάκοι «πονούν για την
πατρίδα τους την Ελλάδα και νιώθουν Έλληνες».
Ακολουθεί
η ανακοίνωση του Συλλόγου:
«Ακούσαμε
για άλλη μια φορά την κυρία Ασάφογλου να θέλει να " Βαφτίσει " την
μειονότητα ως τουρκική. Αυτή η δήλωση της είναι τουλάχιστον προσβλητική όσο για
τους ίδιους τους μουσουλμάνους της Θράκης όσο και για τους χριστιανούς. Ο
καθένας έχει το δικαίωμα του αυτοπροσδιορισμού όπως και η μερίδα των Πομάκων
που αντιπροσωπεύει ο σύλλογος μας που είναι και νιώθουν Έλληνες Πομάκοι.
Όπως
ανέφερε στην συνέντευξη της δεν μπορεί η ταυτότητα να αφαιρεθεί να αλλάξει ή να
βαφτιστεί όπως την θέλει κάποιος άλλος! Η μειονότητα είναι Μουσουλμανική καθώς
αποτελείται από τρείς συνιστώσες τους Πομάκους, τους Ρομά και τους
Τουρκογενείς. Μπορείτε να νιώθετε Τουρκάλα και να πονάτε για την Τουρκία αλλά
και εμείς πονάμε για την πατρίδα μας την Ελλάδα και νιώθουμε Έλληνες.
Μπορείτε να μας πείτε ποιούς αλλά και πόσους εκπροσωπεί ο Πανελλήνιος Σύλλογος Πομάκων του νομού Ξάνθης; Έτσι για να ξέρουμε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτη Συνθήκη της Λωζάννης δεν αναφέρεται τουρκική μειονότητα. Όμως δεν αναφέρονται ούτε Πομάκοι ούτε Τσιγγάνοι/Ρομά. Υπάρχει αναφορά περί Πομάκων στη Συνθήκη της Λωζάννης; Να σημειωθεί ότι η συνθήκη αυτή υπογράφηκε πριν 93 χρόνια, χωρίς φυσικά να ερωτηθούν οι άμεσα ενδιαφερόμενοι (οι απλοί πολίτες). Οι μειονότητες σε μια χώρα δεν υπάρχουν επειδή το προβλέπει ή το επιτρέπει κάποιος νόμος. Οι μειονότητες υπάρχουν, γιατί απλούστατα υπάρχουν. Οι νόμοι υπάρχουν για να προστατεύουν τις μειονότητες και όχι το αντίθετο. Το Ελληνικό Σύνταγμα και οι συμβάσεις περί ανθρωπίνων δικαιωμάτων που έχει υπογράψει η Ελλάδα πολύ αργότερα από την Συνθήκη της Λωζάνης (άρα και υπερισχύουν αυτής) καθορίζουν με ακρίβεια ατομικές και συλλογικές ελευθερίες, και δεν κάνουν κανέναν διαχωρισμό σε εθνοτικές, γλωσσικές ή θρησκευτικές ομάδες. Όταν πχ στην Θράκη έχεις μια μερίδα του πληθυσμού που μιλάει την Τουρκική γλώσσα, πιστεύει στο Ισλάμ, έχει τουρκική συνείδηση και αυτοπροσδιορίζεται ως Τουρκική μειονότητα, είναι εντελώς άτοπο να επικαλείσαι συνθήκες του περασμένου αιώνα προκειμένου να αλλάξεις την συνείδηση αυτών των ανθρώπων.
Οι λεγόμενοι Πομάκοι στην πλειοψηφία τους έχουν ενταχθεί στην τουρκική κουλτούρα/ταυτότητα, έχουν τουρκική εθνική συνείδηση και εσείς δεν μπορείτε να το αρνηθείτε. Είναι φιλήσυχοι άνθρωποι και συνήθως δεν προκαλούν προβλήματα, ούτε έχουν πρόθεση να δημιουργήσουν τριβές με τους χριστιανούς συμπολίτες τους. Όμως, θα πρέπει να ξέρετε ότι άλλο είναι το "Έλληνας" και άλλο το "Έλληνας πολίτης" (ή Έλληνας υπήκοος). Έλληνας πολίτης θα μπορούσε να είναι κάποιος οποιασδήποτε καταγωγής. Εγώ π.χ. θα μπορούσα να πάρω την κινεζική υπηκοότητα αλλά αυτό δεν θα με μετέτρεπε αυτόματα σε σχιστομάτη. Αν έπαιρνα την υπηκοότητα του Κονγκό, αυτό αυτομάτως δεν θα με μετέτρεπε σε Ζουλού, αν έπαιρνα την Κενυάτική υπηκοότητα, δεν θα μετατρεπόμουν αυτομάτως σε Μασάι (μία φυλή νέγρων). Οι άνθρωποι αυτοί είναι Έλληνες πολίτες, αλλά όχι Έλληνες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι Πομάκοι που συντάσσονται με τον ελληνικό εθνικισμό είναι μία μειοψηφία. Θα έλεγα ότι δεν είναι ούτε το 10% των μουσουλμάνων της Δυτικής Θράκης. Επιπλέον, ας δούμε και κάτι ακόμα. Όλοι οι μειονοτικοί της Δυτικής Θράκης (σε ποσοστό 90%) στις ευρωεκλογές του 2014 ψήφισαν το κόμμα D.E.B. που εκφράζει την τουρκική ταυτότητα. Στις επόμενες εθνικές εκλογές (το 2015) ο Πομάκος υποψήφιος του κόμματος ΑΝ.ΕΛ., Μεχμέτ Αλή Ιρφάν, που δηλώνει Έλληνας Πομάκος, δεν πήρε παρά μόνο λίγες εκατοντάδες ψήφους. Στις δε ευρωεκλογές του 2019 στον αμιγώς μουσουλμανικό-πομακικό Δήμο Μύκης - στα λεγόμενα 'πομακοχώρια' - το ΚΙΕΦ/DEB πήρε πάνω από το 60% των ψήφων.
Να πούμε επίσης ότι οι ίδιοι οι Πομάκοι, μη επιθυμώντας να προσαρτηθούν στη Βουλγαρία, επιθυμούν να παραμείνουν στην Ελλάδα ως Έλληνες Πολίτες. Μετά τις εκλογές πού πραγματοποιήθηκαν τό 1914 στή διάρκεια τής πρώτης βουλγαρικής κατοχής της Δυτικής Θράκης, οι "Τούρκοι μουσουλμάνοι βουλευτές τής Δυτικής Θράκης στή Βουλγαρική Βουλή" (όπως προσδιορίζονται οι ίδιοι), μέ υπόμνημα πού έστειλαν άπό τή Σόφια, στις 31/12/1918, στον Γάλλο στρατηγό D’Esperey ζήτησαν τήν κατάληψη τής Δυτικής Θράκης άπό συμμαχικά στρατεύματα μέ συμμετοχή καί ελληνικών στρατευμάτων. (Κ. Γέραγας, ’Αναμνήσεις έκ Θράκης 1920-1922, ’Αθήνα, «Εστία», 1926, σσ. 53-56)
Η Συνθήκη των Σεβρών (1920) - The Treaty of Sèvres (French: Traité de Sèvres), δέχθηκε το αίτημά τους και διέταξε τις ελληνικές αρχές να αφήσουν στην Ελλάδα τους Πομάκους που για δικούς τους λόγους δεν μπορούσαν και δεν ήθελαν να πάνε στη Βουλγαρία. Στη Βουλγαρία εγκαταστάθηκαν μόνο οι Πομάκοι από τα χωριά που δεν είχουν συνεργαστεί με τους Τούρκους το 1913.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Και να κάνω ένα ρητορικό ερώτημα. Πολλοί δεν το γνωρίζουν αλλά γιατί όταν κατά τον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο εισέβαλαν οι Βούλγαροι στο χωριό Δημάριο (ορεινή Ξάνθη) οι ντόπιοι Πομάκοι, που ομιλούσαν μία βουλγαρική διάλεκτο, δήλωναν στους Βούλγαρους με πείσμα ότι: "Εμείς είμαστε Τούρκοι! Εμείς δεν είμαστε Βούλγαροι!"
Επιπλέον, οι προσπάθειες να αντιπαραθέσουν απέναντι στην τουρκική εθνική ταυτότητα (την οποία το ελληνικό κράτος δεν αναγνωρίζει) μια πομακική ταυτότητα (και τα τελευταία χρόνια και μία τσιγκάνικη/ρομά) συνεχίζονται. Πρωταγωνιστές αυτής της εθνικής προσπάθειας είναι το κράτος με τους μηχανισμούς του, τα αστικά κόμματα και κυρίως η ακροδεξιά, επιχειρηματικοί κύκλοι, καθώς και διάφορες, αρμόδιες ανά περίσταση, ευρωπαϊκές και εγχώριες ΜΚΟ. Τα επιχειρήματα που προβάλλουν δεν έχουν να κάνουν πια με μετρήσεις των κρανίων των Πομάκων (οι οποίες κατά τις δεκαετίες του ’60 και του ’70 «αποδείκνυαν» δήθεν την αρχαιοελληνική καταγωγή των Πομάκων), αλλά με δικαιώματα στη χρήση της μητρικής γλώσσας και στον πολιτισμό (των Πομάκων και των Τσιγγάνων – ποτέ όμως των Τούρκων). Ο κυρίαρχος ισχυρισμός είναι ότι οι Πομάκοι (και δευτερευόντως οι Τσιγγάνοι/Ρομά, επειδή συνήθως τους ξεχνάνε) καταπιέζονται από τον τουρκικό εθνικισμό ή από το τουρκικό προξενείο, ενώ το ελληνικό κράτος κλείνει τα μάτια μπροστά σ’ αυτή την κατάφωρη παραβίαση των δικαιωμάτων τους. Η έξαρση αυτής της προπαγανδιστικής πομακολογίας, μπορεί να βρίσκει ανταπόκριση σε τμήματα του πομακικού πληθυσμού. Η πλειοψηφία όμως των Πομάκων δεν φαίνεται να συγκινείται από τα επιχειρήματα αυτών οι οποίοι μέχρι πριν από λίγα χρόνια τους είχαν μαντρώσει πάνω στα βουνά, καθηλώνοντάς τους σε άθλιες συνθήκες διαβίωσης. Παραπλήσια αποτελέσματα έχει και η ενασχόληση με τους Τσιγγάνους/Ρομά, πολλοί ή και οι περισσότεροι εκ των οποίων έχουν πια ως μητρική τους γλώσσα τα τούρκικα και αδυνατούν να κατανοήσουν την ανάγκη να χρησιμοποιηθεί η ρομανί σε μια εκπαίδευση στην οποία ακόμα και σήμερα δεν έχουν πρόσβαση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑξίζει να αναφερθεί ότι η Ελλάδα καταδικάστηκε να καταβάλει 8.000 ευρώ ως ηθική αποζημίωση για παραβίαση των άρθρων της ΕΣΔΑ σχετικά με την ελευθερία του συνεταιρίζεσθαι και το δικαίωμα δίκαιης δίκης στην υπόθεση απαγόρευσης χρήσης της λέξης «Τουρκική» στο όνομα της «Τουρκικής Ένωσης Ξάνθης». Ωστόσο η Ελλάδα καταβάλλει επίμονες προσπάθειες για να μην εφαρμόσει αυτές τις αποφάσεις.
ΑπάντησηΔιαγραφή