Καί οἱ Σουλιῶτες στά βρόχια τοῦ ἐθνομηδενισμοῦ…! - Ελλήνων Αφύπνιση

Page Nav

HIDE

Grid

GRID_STYLE
{fbt_classic_header}

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

latest

Καί οἱ Σουλιῶτες στά βρόχια τοῦ ἐθνομηδενισμοῦ…!

  Ἄν μποροῦσαν οἱ ἐθνομηδενιστές, εἶναι σίγουρο ὅτι θά ἀρνιόντουσαν ἀκόμη καί τήν ὕπαρξη τῶν Σουλιωτῶν. Ἐπειδή ὅμως δέν μποροῦν, αμφισβητο...

 



Ἄν μποροῦσαν οἱ ἐθνομηδενιστές, εἶναι σίγουρο ὅτι θά ἀρνιόντουσαν ἀκόμη καί τήν ὕπαρξη τῶν Σουλιωτῶν.


Ἐπειδή ὅμως δέν μποροῦν, αμφισβητοῦν εὐθέως κάθε ἔννοια ὕπαρξης ρωμέικης ἐθνικῆς συνείδησης μέσα τους. Καταβιβάζουν τούς ἀγῶνες τους ἐναντίον τοῦ Ἀλή Πασά σέ ἀπλή σύγκρουση πολιτικο-οικονομικῆς ἰσχύος, χωρίς κανένα ἐθνικό χαρακτηριστικό.



Το
Νεκτάριου Δαπέργολα

Διδάκτορος στορίας

 

Σέ προηγούμενα κείμενα, μέ φορμή τά 200 χρόνια πό τη μεγάλη μας πανάσταση, επαμε ρκετά γιά τούς θνοαποδομητές, τίς πόψεις καί τούς στόχους τους, καθώς καί τή μεταχείριση πού διαίτερα πιφυλάσσουν τόσο στούς ρωες το 1821, σο καί στόν προγενέστερο λληνισμό τς Τουρκοκρατίας. 

να πό τά πιό χαρακτηριστικά πάντως (καί πιό χυδαα) πί μέρους κεφάλαια τς ποδόμησης χει σχέση μέ τούς Σουλιτες, ο ποοι ποτελον προφανές ντικείμενο μίσους γιά τούς θνομηδενιστές. Γιατί; πειδή πλούστατα ποτελον συγχρόνως τρία πράγματα μαζί: διακριτό λληνισμό, προεπαναστατικό λληνισμό καί νυπότακτο λληνισμό. ρα παρξή τους ποτελε κόλαφο γιά τήν ποδομητική ψευτοθεωρία τς μετεπαναστατικς λληνικς θνογένεσης καί τς δθεν λληνικής στορικς συνέχειας. Τς θεωρίας δηλαδή τι τό λληνικό θνος δέν προϋπήρχε το 19ου αώνα καί τι τήν πανάσταση τήν πραγματοποίησε να πολυφυλετικό/πολυπολιτισμικό κρμα (κυρίως σλαβοαλβανικς προέλευσης), πού καμία λληνική συνείδηση δέν εχε, λλά πέκτησε κάποια μορφή ατοσυνειδησίας χάρη κυρίως στόν Ερωπαϊκό Διαφωτισμό καί τίς δέες τς Γαλλικς πανάστασης. Καί τελικά ατό τό συνονθύλευμα παναστάτησε τό 1821, προβάλλοντας πολιτικές διεκδικήσεις, κυρίως ταξικές, ν λληνική θνογένεση κολούθησε ργότερα, ς μία τεχνητή οσιαστικά διαδικασία νοποίησης καί μογενοποίησης τν τερόκλητων πληθυσμν το νεόδμητου λλαδικο κρατιδίου.

ν μποροσαν ο θνομηδενιστές, εναι σίγουρο τι θά ρνιόντουσαν κόμη καί τήν παρξη τν Σουλιωτν. πειδή μως δέν μπορον (προφανς κόμη καί τό θράσος χει τά ριά του), κάνουν κάτι λλο: τούς λλάζουν κυριολεκτικς τά…φτα. μφισβητον εθέως κάθε ννοια παρξης ρωμέικης θνικς συνείδησης μέσα τους. Καταβιβάζουν τούς γνες τους ναντίον το λή Πασά σέ πλή σύγκρουση πολιτικο-οικονομικς σχύος, χωρίς κανένα θνικό χαρακτηριστικό. Φτάνουν μέχρι τό σημεο νά ναδείξουν τόν λή Πασ σέ πεφωτισμένο γέτη, ν ντιμετωπίζουν τούς Σουλιτες ς τούς ταραξίες τς ποχς, ς ληστές καί ταραχοποιούς, μέ τούς ποίους συνεπς πολεμική σύγκρουση το λή ταν καί ναπόφευκτη λλά καί δικαιολογημένη. Καί ποδομον τσι χι μόνο μία βασική προεπαναστατική σελίδα το μαχόμενου λληνισμο, λλά καί μία μάδα νθρώπων πού στή συνέχεια, τό 1821, διαδραμάτισε κύριο ρόλο στόν γώνα. Καθιστώντας λοιπόν σαφές τι ατή τόσο προβεβλημένη, ρωική καί πίλεκτη μάδα γενναίων καί σκληροτράχηλων νδρν καί γυναικν, δέν διέθετε τήν ποιαδήποτε μορφή λληνικς συνείδησης, προωθον καί «δικαιώνουν» τή θεωρία τι λληνική θνογένεση συντελέστηκε πολύ μετά τό 1830. Καί τι πρίν πό ατό δέν πρχαν οσιαστικά λληνες πού μάχονταν καί νειρεύονταν τή λευτεριά τους.

ν τώρα κάποιος νομίζει τι λα ατά εναι ποκυήματα τς φαντασίας μου, πλανται πλάνην οκτράν. πάρχουν διδακτορικές διατριβές καί ρκετά κόμη «στορικά» ρθρα πού λένε ατά κριβς τά πράγματα. Ατή εναι λοιπόν σέ γενικές γραμμές ποδομητική ποψη γιά τούς Σουλιτες καί ατή εναι καί στόχευσή της. Καί βεβαίως ο «πιστήμονες» ατς τς πτικς δίνουν περαιτέρω μφαση σέ δύο πιμέρους συμβάντα τς σύγκρουσης μέ τόν λή Πασ. Τήν νατίναξη τς μπαρουταποθήκης στό Κούγκι πό τόν Σαμουήλ καί κυρίως τόν περίφημο χορό το Ζαλόγγου. Πργμα φυσικά καθόλου τυχαο, βάσει σων προανέφερα: γιατί καί τά 2 ατά γεγονότα ποτελον ψιστα παραδείγματα νός βαθιά νυπότακτου πνεύματος, λλά καί νός ρθόδοξου ρωμέικου ξιακο συστήματος, πού φυσικά οδόλως ρμηνεύεται μέ τίς ποδομητικές πομφόλυγες. Καί πειδή λοιπόν δέν ρμηνεύεται, ατά τά συμβάντα «πρέπει» νά εκμηδενιστον στω νά ποχρωματιστον καί νά γίνουν σο τό δυνατόν πιό νώδυνη καί επεπτη στορική φήγηση.

Τό συμβάν στό Κούγκι γιά παράδειγμα, τό πρτο ρκάδι το νέου λληνισμο, συνώνυμο τς ατοθυσίας καί το νένδοτου γώνα, φίσταται τέτοια παραχάραξη, στε νά μφανίζεται τελικά - μεταξύ λλων τερατολογιν - κόμη καί θεωρία πώς χι μόνο δέν συνέβη κε γνωστή ρωική ατοπυρπόληση, λλά πιθανότατα ατουργός τς νατίναξης πρξε διασημότερος ρωας το Σουλίου, Φτος Τζαβέλας, πακούοντας μάλιστα σέ διαταγή το λή Πασ. τσι, «πιτυγχάνονται» δύο στόχοι ταυτόχρονα: καί Σαμουήλ παύει νά εναι ρωικός καλόγερος πού ατοπυρπολήθηκε (πάει λοιπόν στήν κρη εκόνα το λεβέντη καί ρωα κληρικο, πού τόσο νοχλε λους ατούς τούς πάτριδες λλά καί κκλησιομάχους ψευδογράφους), ν καί Τζαβέλας μεταβάλλεται σέ προδότη. πότε «πιβεβαιώνεται» τσι ποψη τι ο Σουλιτες δέν εχαν θνική συνείδηση, ν πολλές πό τίς ρωικές πράξεις πού τούς ποδίδονται, δθεν φείλονται σέ θρύλους νευ στορικο πυρήνα εναι κατασκευασμένες πό τούς «θνικιστές στορικούς» τν παλαιοτέρων χρόνων.

στόσο, καί τό περίφημο συμβάν το χορού ατοθυσίας στό Ζάλογγο περιγράφεται μέ τόση δόση μφισβήτησης καί γιά τό ν ταν ντως χορός, λλά καί γιά τό ν ταν ντως ατοθυσία, πού τελικά κυρώνεται. σως νά μή συνέβη κν ποτέ - μς λένε - λλά κόμη καί ν συνέβη, πιθανς πρόκειτο γιά παρορμητική πονενοημένη πράξη ατοκτονίας καί οδεμία σχέση εχε μέ τά πιθανάτια σματα καί λη κείνη τήν ατοσυνειδητοποιημένη τελετουργική τραγικότητα πού περιγράφουν ρητά ο πηγές τς ποχς. Τό δέ κόμη πιθανότερο εναι νά πρόκειτο γιά πλό τύχημα καί ο Σουλιώτισσες νά πεσαν στόν γκρεμό, λόγω το στενού χώρου καί σπρωγμένες κατά λάθος πό τούς ντρες τους πού ποχωροσαν μπροστά στήν πίθεση τν Τουρκαλβανν. Συνεπς, μετά τόν συνωστισμό στή Σμύρνη πό τή Ρεπούση, ντοπίστηκε καί νέος τόπος συνωστισμο: στό Ζάλογγο. πό λλους τή φορά ατή θνομάχους - τς διας μως σφαλς νεκδιήγητης συνομοταξίας.

λα ατά ρχονται ς ποτέλεσμα μις κόμη προκρούστειας ντιμετώπισης τν στορικν πηγν, πού καί στήν προκείμενη περίπτωση (τν Σουλιωτν) ντελς λλα πράγματα διασώζουν, δικαιώνοντας γενικά ατά πού δη γνωρίζαμε. Εναι μως γνωστή τακτική τν συγκεκριμένων ψευδεπιστημόνων πέναντι στίς μαρτυρίες τν πηγν: λλες ποσιωπονται, λλες περικόπτονται, λλες παρερμηνεύονται καί γενικς λες προσαρμόζονται γιά νά «δικαιώσουν» προκατασκευασμένες θνοφοβικές καί μισελληνικές δεοληψίες. Πλήρης κακοήθεια, ντυμένη ξεδιάντροπα μέ πιστημοφανες μανδύες, στε νά μοιάζει μέ πιστήμη. Ατό δέν εναι μως πιστήμη. Εναι πλς κατάντια…



Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου


Ακολουθήστε το ellinikiafipnisis.blogspot.com 

στο Facebook...

στο GAB...

στο Twitter

κοινοποιήστε το και στους φίλους σας!

Δεν υπάρχουν σχόλια

Μπορείτε να γράψετε και να σχολιάσετε τα πάντα, αλλά αν το κείμενο σας περιέχει υβριστικούς χαρακτηρισμούς σας ενημερώνουμε ότι δεν θα δημοσιεύεται. Σε περίπτωση καθυστέρησης δημοσίευσης των σχολίων ζητούμε συγγνώμη και παρακαλούμε να μην βγάζετε αυθαίρετα συμπεράσματα. Με σεβασμό και εκτίμηση η διαχείριση του ιστολογίου