Η σηματοδότηση του σιδηροδρομικού δικτύου εξακολουθεί στην Ελλάδα να γίνεται με όρους ατμομηχανής Φαρ Ουέστ, δηλαδή χειροκίνητα! Το αποτέλ...
Η σηματοδότηση του σιδηροδρομικού δικτύου εξακολουθεί
στην Ελλάδα να γίνεται με όρους ατμομηχανής Φαρ Ουέστ, δηλαδή χειροκίνητα! Το
αποτέλεσμα είναι η ασφάλεια χιλιάδων επιβατών να επαφίεται σε έναν άνθρωπο!
Πρόκειται για διαχρονικό έγκλημα όλων ανεξαιρέτως των κυβερνήσεων από το 2004
και ατομικά όλων των προσώπων που διετέλεσαν υπουργοί Μεταφορών από το 2004
μέχρι σήμερα...
Για το έγκλημα των Τεμπών ευθύνονται ποινικά οι
επικεφαλείς των κυβερνήσεων Κωνσταντίνου Καραμανλή, Γεωργίου Παπανδρέου, Λουκά
Παπαδήμου, Αντώνη Σαμαρά, Αλέξη Τσίπρα και Κυριάκου Μητσοτάκη. Και προσωπική
ποινική ευθύνη υπέχουν οι υπουργοί Μεταφορών των ανωτέρω κυβερνήσεων, Λιάπης,
Χατζηδάκης, Ρέππας, Στυλιανίδης, Ραγκούσης, Σιμόπουλος, Χρυσοχοΐδης, Σπίρτζης
και Καραμανλής.
Γράφει ο Θανάσης
Αλαμπάσης
Οι μετωπικές συγκρούσεις τρένων είναι σήμερα εξαιρετικά
σπάνιες ακόμη και στην Αφρική. Στον πολιτισμένο κόσμο οι μετωπικές συγκρούσεις
τρένων έχουν εξαλειφθεί. Το τελευταίο σιδηροδρομικό δυστύχημα στην Ευρώπη ως
αποτέλεσμα μετωπικής σύγκρουσης δύο τρένων συνέβη πρίν 25 χρόνια στο Ηνωμένο
Βασίλειο. Το δυστύχημα έχει καταγραφεί ως "Καταστροφή του σιδηροδρόμου
Ladbroke" και συνέβη όταν δύο επιβατικά τρένα συγκρούστηκαν στις 5
Οκτωβρίου 1999 σκοτώνοντας 31 επιβάτες. Συναφώς, το σύνολο των σιδηροδρομικών
δυστυχημάτων στον πολιτισμένο κόσμο σήμερα, συμβαίνει εξαιτίας εκτροχιασμών των
αμαξοστοιχιών λόγω των πολύ υψηλών ταχυτήτων, και πότε - μα ποτέ εξαιτίας
μετωπικών συγκρούσεων αμαξοστοιχιών.
Ο λόγος για τον οποίο τα σιδηροδρομικά δυστυχήματα ως
αποτέλεσμα μετωπικής σύγκρουσης δύο τρένων έχουν στον πολιτισμένο κόσμο
εξαλειφθεί είναι ένας: τα σύγχρονα συστήματα σιδηροδρομικής σηματοδότησης
(Railway signalling).
Η ΟΔΗΓΙΑ 96/48/ΕΚ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ της 23ης Ιουλίου 1996
σχετικά με τη διαλειτουργικότητα του διευρωπαϊκού σιδηροδρομικού συστήματος σε
συνδυασμό με το άρθρο 129 Δ τρίτο εδάφιο της Συνθήκης για την ίδρυση της
Ευρωπαϊκής Κοινότητας, υποχρεώνει τα κράτη μέλη να εξασφαλίσουν τη
διαλειτουργικότητα των δικτύων, ιδίως στον τομέα της εναρμόνισης των τεχνικών
προτύπων. Σύμφωνα με την οδηγία, τα κράτη μέλη υποχρεούνται να εγκαταστήσουν
συστήματα σιδηροδρομικής σηματοδότησης (Railway signalling) που
χρησιμοποιούνται για το διευρωπαϊκό σιδηροδρομικό δίκτυο, συστήματα που
επιτρέπουν την ασφαλή κυκλοφορία των τρένων στο επίπεδο ασφάλειας το οποίο
αντιστοιχεί προς τους στόχους που έχουν καθοριστεί από την ΕΕ για το ευρωπαϊκό
σιδηροδρομικό δίκτυο.
Η σιδηροδρομική σηματοδότηση (Railway signalling)
αναφέρεται στα συστήματα και τις τεχνικές που χρησιμοποιούνται για τον έλεγχο
των κινήσεων των αμαξοστοιχιών στους σιδηροδρόμους. Ο πρωταρχικός σκοπός της
σιδηροδρομικής σηματοδότησης είναι η διασφάλιση της ασφαλούς και
αποτελεσματικής κίνησης των τρένων. Επειδή τα τρένα κινούνται σε σταθερές
τροχιές δεν έχουν τη δυνατότητα αλλαγής πορείας γι'αυτό και καθίστανται
εξαιρετικά επιρρεπή σε μετωπική σύγκρουση. Αυτή η ευπάθεια των τρένων
επιδεινώνεται από το τεράστιο βάρος τους και την αδράνειά τους, που καθιστά
δύσκολη τη γρήγορη ακινητοποίηση όταν συναντούν ένα εμπόδιο. Χαρακτηριστικό
είναι ότι ένας συρμός InterCity (όμοιος με τον μοιραίο συρμό), κινούμενος με
ταχύτητα 80 χλμ απαιτούνται περισσότερα από 300 μέτρα για να ακινητοποιηθεί.
Τα σύγχρονα συστήματα σηματοδότησης Railway signalling
χρησιμοποιούνται πρωτίστως για τον έλεγχο της κίνησης των τρένων κατά μήκος της
γραμμής. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω μιας σειράς ψηφιακών συστημάτων
αλληλοσύνδεσης, τα οποία αποτρέπουν την αντίθετη κίνηση των συρμών στην ίδια
σιδηροδρομική γραμμή και διασφαλίζουν ότι τα τρένα μπορούν να προχωρήσουν μόνο
σε καθαρή και ασφαλή διαδρομή, ενημερώνοντας τους χειριστές αμαξοστοιχιών
σχετικά με την κατάσταση της τροχιάς μπροστά, συμπεριλαμβανομένης της θέσης
άλλων αμαξοστοιχιών, του ορίου ταχύτητας και τυχόν κινδύνων. Τα σήματα μπορούν
να εμφανίζονται στους οδηγούς με διάφορους τρόπους, συμπεριλαμβανομένων
μηχανικών σημάτων, φωτεινούς σηματοδότες, ηλεκτρικά συστήματα και ψηφιακές
οθόνες στο θάλαμο διακυβέρνησης των μηχανοδηγών.
Σήμερα, σε όλα τα σιδηροδρομικά δίκτυα του πολιτισμένου
κόσμου λειτουργεί το προηγμένο σύστημα SIL4 (Safety Integrity Level 4 - Επίπεδο
Ακεραιότητας Ασφαλείας 4) που είναι το υψηλότερο επίπεδο ασφάλειας που μπορεί
να επιτευχθεί στα συστήματα σιδηροδρομικής σηματοδότησης Railway signalling. Τα
τρένα που είναι σχεδιασμένα να λειτουργούν με συστήματα σηματοδότησης SIL4
είναι εξοπλισμένα με προηγμένα χαρακτηριστικά ασφαλείας, όπως αυτόματα
συστήματα προστασίας αμαξοστοιχίας, συστήματα ανίχνευσης αντίθετα κινουμένων
αμαξοστοιχιών και προηγμένα συστήματα πέδησης, τα οποία συνεργάζονται για να
εξασφαλίσουν ασφαλή και αποτελεσματική λειτουργία για την αποφυγή συγκρούσεων
αμαξοστοιχιών. Η χρήση συστημάτων σηματοδότησης SIL4 βοήθησε στη βελτίωση της
ασφάλειας και της αξιοπιστίας των σιδηροδρομικών λειτουργιών σε όλο τον κόσμο.
Για το σύστημα SIL4 η πιθανότητα κρίσιμης αστοχίας για την ασφάλεια του
σιδηροδρομικού δικτύου είναι 1 στις 100 εκατομμύρια ανά ώρα, ενώ η πιθανότητα
όταν εμπλέκεται ο ανθρώπινος παράγοντας είναι 1 στις 10 χιλιάδες. Δηλαδή το
αυτοματοποιημένο σύστημα SIL4 ελέγχου τής κυκλοφορίας στο σιδηροδρομικό δίκτυο
είναι 10.000 φορές πιο ασφαλές από τον τον άνθρωπο - ελεγκτή κυκλοφορίας.
Τέτοια σύγχρονα συστήματα σηματοδότησης Railway
signalling έχουν εγκατασταθεί στο σιδηροδρομικό δίκτυο του ΟΣΕ ήδη από το 2004
πλην όμως καμία κυβέρνηση δεν μερίμνησε να τεθούν σε λειτουργία. Αντί αυτού η
σηματοδότηση του σιδηροδρομικού δικτύου εξακολουθεί στην Ελλάδα να γίνεται με
όρους ατμομηχανής Φαρ Ουέστ, δηλαδή χειροκίνητα! Το αποτέλεσμα είναι η ασφάλεια
χιλιάδων επιβατών να επαφίεται σε έναν άνθρωπο! Πρόκειται για διαχρονικό
έγκλημα όλων ανεξαιρέτως των κυβερνήσεων από το 2004 και ατομικά όλων των
προσώπων που διετέλεσαν υπουργοί Μεταφορών από το 2004 μέχρι σήμερα. Ωστόσο.
Ενόψει των επικείμενων εκλογών και δεδομένων των
εγκληματικών πράξεων και παραλείψεων του συνόλου του πολιτικού συστήματος,
ιδίως δε της σημερινής κυβέρνησης και της αξιωματικής αντιπολίτευσης, και
δεδομένης της ποινικής τους ευθύνης για το έγκλημα της μη θέσης σε λειτουργία τού
συστήματος σηματοδότησης Railway signalling που έχει εγκατασταθεί στο
σιδηροδρομικό δίκτυο του ΟΣΕ ήδη από το 2004, το πολιτικό σύστημα αναζητά
εξιλαστήριο θύμα. Τούτου δοθέντος, με πλήρη διακομματική συναίνεση και με την
αρωγή τής βαριά νοσούσας δικαστικής εξουσίας, το εξιλαστήριο θύμα μοιάζει να
βρέθηκε στο πρόσωπο του εξηντάχρονου σταθμάρχη Λάρισας που εκείνο το μοιραίο
βράδυ διέπραξε το μοιραίο λάθος.
Το έδαφος για τη θυσία τού σταθμάρχη ως άλλη Ιφιγένεια,
ενόψει των επικείμενων εκλογών, προετοίμασε ο πρωθυπουργός με το χθεσινό μήνυμά
του προς τον ελληνικό λαό όπου δήλωσε: " Η στάση του υπουργού Υποδομών και
Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, να παραιτηθείτον τιμά (!) , όμως όλα δείχνουν πως
το δράμα οφείλεται, δυστυχώς, κυρίως σε τραγικό ανθρώπινο λάθος." !
Των πραγμάτων ούτως εχόντων, τη σκυτάλη μοιάζει να
παίρνει η βαριά νοσούσα δικαστική Αρχή. Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα του Τύπου,
"ο σταθμάρχης Λάρισας θα βρεθεί σήμερα ενώπιον του εισαγγελέα αντιμέτωπος
με βαρύτατες κατηγορίες, ο οποίος ευθύνεται για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη
που έχει προκαλέσει θλίψη και θρήνο στο πανελλήνιο".
Ο σταθμάρχης, ηλικίας 59 ετών, σύμφωνα με την
Αστυνομία, χαρακτηρίζεται ως υπαίτιος του δυστυχήματος και κατηγορείται εκτός
των άλλων, για ανθρωποκτονία από αμέλεια άρθρο 302 του Ποινικού Κώδικα),
σωματική βλάβη από αμέλεια (314 ΠΚ). Μέχρι εδώ καλώς.
Δοθέντος όμως ότι πράξεις τής ανθρωποκτονίας από
αμέλεια και της σωματικής βλάβης από αμέλεια είναι πλημμελήματα που τιμωρούνται
(α) με φυλάκιση τουλάχιστον τριών μηνών η ανθρωποκτονία από αμέλεια και (β) με
φυλάκιση έως τρία (3) έτη η βαριά σωματική βλάβη, πρόσθετα δε οι ανωτέρω
πράξεις δεν επιτρέπουν την προφυλάκιση του σταθμάρχη, είναι προφανές ότι τα
ανωτέρω δύο πλημμελήματα δεν αρκούν για να κάνουν τον σταθμάρχη Ιφιγένεια.. Στο
σημείο αυτό λοιπόν επιστρατεύεται η βαριά νοσούσα δικαιοσύνη..
Μόλις δύο εβδομάδες μετά τη βρώμικη δουλειά που έκανε ο
Άρειος Πάγος για λογαριασμό της κυβέρνησης στη δίκη με τα φαντς, ώστε να μην
επωμιστεί η κυβέρνηση Μητσοτάκη το πολιτικό κόστος νομοθέτησης υπέρ των φανς
ενόψει των εκλογών, καλείται και πάλι η δικαστική εξουσία να κάνει τη βρώμικη
δουλειά, για λογαριασμό αυτή τη φορά ολόκληρου του πολιτικού συστήματος· ενόψει
των εκλογών να φορτώσει στην πλάτη του σταθμάρχη το έγκλημα του άρθρου 291 ΠΚ,
της ΜΕ ΔΌΛΟ (!) διατάραξης της ασφάλειας της συγκοινωνίας μέσων σταθερής
τροχιάς (!!), πράγμα νομικά αδιανόητο όταν ο σταθμάρχης δεν βρίσκεται υπό την
επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών εν ώρα υπηρεσίας. Και τούτο, για να καλυφθούν τα
εγκλήματα όλων ανεξαιρέτως των κυβερνήσεων από το 2004 μέχρι σήμερα. Ενόψει των
επικείμενων εκλογών..
Για το έγκλημα των Τεμπών ευθύνονται ποινικά οι
επικεφαλείς των κυβερνήσεων Κωνσταντίνου Καραμανλή, Γεωργίου Παπανδρέου, Λουκά
Παπαδήμου, Αντώνη Σαμαρά, Αλέξη Τσίπρα και Κυριάκου Μητσοτάκη. Και προσωπική
ποινική ευθύνη υπέχουν οι υπουργοί Μεταφορών των ανωτέρω κυβερνήσεων, Λιάπης,
Χατζηδάκης, Ρέππας, Στυλιανίδης, Ραγκούσης, Σιμόπουλος, Χρυσοχοΐδης, Σπίρτζης
και Καραμανλής. Γιατί τον 21ο αιώνα επέτρεψαν τη δρομολόγηση των σιδηροδρόμων
χειροκίνητα, όπως γινόταν τον 18ο αιώνα με τις ατμομηχανές ! Όπως γινόταν στο
Φαρ Ουέστ.
Σχολιάστε το άρθρο μας
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. To ιστολόγιο μας δεν υιοθετεί τις απόψεις των αρθρογράφων, ούτε ταυτίζεται με τα θέματα που αναδημοσιεύει από άλλες ενημερωτικές ιστοσελίδες και δεν ευθύνεται για την εγκυρότητα, την αξιοπιστία και το περιεχόμενό τους.
Ακολουθήστε το ellinikiafipnisis.blogspot.com
στο Facebook...
στο Twitter
στο Viber
στο Telegram
στο GAB...
κοινοποιήστε το και στους φίλους σας!
Δεν υπάρχουν σχόλια
Μπορείτε να γράψετε και να σχολιάσετε τα πάντα, αλλά αν το κείμενο σας περιέχει υβριστικούς χαρακτηρισμούς σας ενημερώνουμε ότι δεν θα δημοσιεύεται. Σε περίπτωση καθυστέρησης δημοσίευσης των σχολίων ζητούμε συγγνώμη και παρακαλούμε να μην βγάζετε αυθαίρετα συμπεράσματα. Με σεβασμό και εκτίμηση η διαχείριση του ιστολογίου