Η ατεκνία του πολιτισμένου «φελλάχου»… - Ελλήνων Αφύπνιση

Page Nav

HIDE

Grid

GRID_STYLE
{fbt_classic_header}

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

latest

Η ατεκνία του πολιτισμένου «φελλάχου»…

  Εκείνο που καταλαμβάνει τον γνήσιο αγρότη με μια βαθειά και ανεξήγητη αγωνία, η σκέψη ότι μπορεί να εκλείψει η οικογένεια και το όνομα, έχ...

 


Εκείνο που καταλαμβάνει τον γνήσιο αγρότη με μια βαθειά και ανεξήγητη αγωνία, η σκέψη ότι μπορεί να εκλείψει η οικογένεια και το όνομα, έχει χάσει το νόημα του. Την επιβίωση του συγγενικού αίματος μέσα στον ορατό κόσμο ο άνθρωπος της μεγαλούπολης δεν την αισθάνεται πια ως καθήκον του αίματος.


 

Τη μοίρα του να είναι ο τελευταίος δεν την αισθάνεται πια ως μοιραία μεταστροφή. Τα παιδιά δεν εκλείπουν μόνον επειδή έγινε αδύνατο να τα έχει κανείς, αλλά προπάντων επειδή η οξυμμένη στο έπακρο ευφυΐα δεν βρίσκει πλέον λόγους για την ύπαρξη τους…

 

 

Από Το Ένζυμο

 

Κα τώρα π τ γεγονς τι παρξη χάνει λο κα πι πολ τς ρίζες της κα γρήγορση γίνεται λο κα πι τεταμένη προκύπτει τελικ τ φαινόμενο πο θόρυβα προετοιμαζόταν π καιρ γι ν ναδυθε ξαφνικ στ πλετο φς τς στορίας κα ν θέσει τέρμα σ λο ατ τ δρμα· Η ΣΤΕΙΡΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΕΝΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ.

 

δ δν πρόκειται γι κάτι πο θ μποροσε ν κατανοηθε μ καθημερινος ατιώδεις συλλογισμούς, λόγου χάριν φυσιολογικά, πως προσπάθησε ν κάνει μ ατονόητο τρόπο σύγχρονη πιστήμη. δ χουμε μία ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΗ στροφ πρς τν θάνατο.

 

τελευταος νθρωπος τν κοσμοπόλεων δν ΘΕΛΕΙ πι ν ζήσει: ς τομο θέλει σφαλς, λλ χι ς τύπος, ς πλθος· σ ατν τν ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ σβήνει φόβος το θανάτου.

 

κενο πο καταλαμβάνει τν γνήσιο γρότη μ μι βαθει κα νεξήγητη γωνία, σκέψη τι μπορε ν κλείψει οκογένεια κα τ νομα, χει χάσει τ νόημά του. Τν πιβίωση το συγγενικο αματος μέσα στν ρατ κόσμο νθρωπος τς μεγαλούπολης δν τν ασθάνεται πι ς καθκον το αματος, τ μορα του ν εναι τελευταος δν τν ασθάνεται πι ς μοιραία μεταστροφή. Τ παιδι δν κλείπουν μόνον πειδ γινε δύνατο ν τ χει κανείς, λλ προπάντων πειδ ξυμμένη στ πακρο εφυΐα δν βρίσκει πλέον λόγους γι τν παρξή τους.

 

ς συγκεντρώσουμε τν προσοχή μας στν ψυχ νς γρότη πο εναι ριζωμένος π μέτρητες γενις στ πάτριο δαφός του πο κατέλαβε ατ τ γ γι ν «κολλήσει» κε μ τ αμα του. χει ριζώσει ς γγονς προγόνων κα ς πρόγονος μελλοντικν γενεν. Τ σπίτι ΤΟΥ, διοκτησία ΤΟΥ: ατ δν σημαίνουν μι φευγαλέα συνύπαρξη σώματος κα κτήματος γι λίγα χρόνια, λλ ναν διαρκ κα βαθ δεσμ μεταξ τς ΑΙΩΝΙΑΣ γς κα το ΑΙΩΝΙΟΥ αματος.

 

Μόνον τσι, μόνον π τν δραιωμένη γκατάσταση π μι μυστικιστικ ννοια, λαμβάνουν ο μεγάλες ποχς τν κύκλων, τεκνοποιία, γέννηση κα θάνατος, κείνη τ μεταφυσικ μαγεία πο ποτυπώνεται συμβολικ στ θη κα τ θρησκεία λων τν δραίων γροτικν πληθυσμν. λα ατ δν πάρχουν γι τόν «τελευταο νθρωπο».

 

εφυΐα κα στειρότητα δν συνδέονται μεταξύ τους στς παλαις οκογένειες, στος παλαιος λαούς, στος παλαιος πολιτισμος μόνον πειδ μέσα σ κάθε μικρόκοσμο πέρμετρα τεταμένη ζωικ πλευρ τς ζως ναλώνει τ φυτική, λλ κα πειδ γρήγορση παίρνει τ συνήθεια μις ατιώδους ρύθμισης τς παρξης. Ατ πο νθρωπος τς διάνοιας μ μι ξαιρετικ χαρακτηριστικ κφραση ποκαλε φυσικ ρμή, διος δν τ ναγνωρίζει μόνον «ατιοκρατικά», λλ τ ξιολογε κα ατιοκρατικ κα το δίνει τν ρμόζουσα θέση μέσα στν κύκλο τν πόλοιπων ναγκν του.

 

μεγάλη στροφ γίνεται ταν στν καθημεριν σκέψη νς ξαιρετικ πολιτισμένου πληθυσμο φίστανται «λόγοι» γι τν παρξη παιδιν. φύση δν γνωρίζει λόγους. που πάρχει πραγματικ ζωή, κυριαρχε μι σωτερικ ργανικ λογική, να πρόσωπο στοιχεο, μι ρμή, πο εναι ντελς νεξάρτητη π τν γρήγορση κα τς ατιώδεις σχέσεις της κα δν παρατηρονται διόλου π ατή. πλοτος τν γεννήσεων στος πρωτογενες πληθυσμος εναι να φυσικ φαινόμενο, γι τν παρξη το ποίου κανένας δν κάνει σκέψεις, πόσο μλλον γι τν φέλιμο βλαβερ χαρακτήρα του. ταν γι ζητήματα ζως γενικ μφανίζονται στν συνείδηση λόγοι, ζω χει γίνει δη μφίβολη.

 

ρχίζει τότε νας πολ σοφς περιορισμς το ριθμο τν γεννήσεων -τν ποο δη Πολύβιος θεωρε μοιραον γι τν λλάδα, ποος μως πολ πρν π ατν συνηθιζόταν στς μεγάλες πόλεις κα κατ τν ρωμαϊκ περίοδο λαβε τρομακτικς διαστάσεις -, πο ρχικ ποδίδεται στν οκονομικ κρίση κα ργότερα δν ατιολογεται διόλου.

 

Τότε ρχίζει λοιπόν, κα μάλιστα τόσο στ βουδιστικ νδία σο κα στ Βαβυλώνα, τόσο στ Ρώμη σο κα στς σημερινς πόλεις, κλογ τς «συντρόφου τς ζως» - γρότης κα κάθε πρωτογενς νθρωπος κλέγει ΤΗ ΜΗΤΕΡΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΟΥ- ν γίνεται πνευματικ πρόβλημα.

 

μφανίζεται ψενικς γάμος, «νώτερη πνευματικ κοινότητα», στν ποία κα τ δύο μέρη εναι «λεύθερα», δηλαδ λεύθερα ς εφυΐες, κα μάλιστα παλλαγμένα π τ φυτικ πίεση το αματος πο θέλει ν ναπαραχθε· κα Σ μπορε ν γράψει τν πρόταση «τι γυνακα δν μπορε ν χειραφετηθε ν δν ποβάλει τ θηλυκότητά της, τ καθκον της πέναντι στν ντρα της, πέναντι στ παιδιά της, πέναντι στν κοινωνία, πέναντι στν νόμο κα πέναντι στν καθένα, κτς πν τν αυτό της».

 

Τ πρωτογενς θηλυκό, γρότισσα, εναι ΜΗΤΕΡΑ. Ατ λέξη περικλείει λόκληρο τν προορισμό της, πο τν λαχταράει π τ παιδικά της χρόνια. Τώρα μως μφανίζεται ψενικ γυνακα, συντρόφισσα, ρωίδα μις λόκληρης κοσμοπολιτικς λογοτεχνίας, π τ βορειοευρωπαϊκ δρμα μέχρι τ παρισιν μυθιστόρημα. ντ γι παιδι χει ψυχικς συγκρούσεις, γάμος εναι να πρόβλημα καλλιτεχνικς βιοτεχνίας κα τ ζητούμενο εναι « μοιβαία κατανόηση».

 

Εναι ντελς διάφορο ν μι μερικανίδα δν βρίσκει παρκες λόγους γι τ παιδιά της, πειδ δν θέλει ν χάσει καμμι season [ποχ το τους], μι Παριζιάνα, πειδ φοβται μήπως τν γκαταλείψει ραστής της, μι ρωίδα το ψεν, πειδή «νήκει στν αυτό της». λες νήκουν στν αυτό τους κα λες εναι στερες.

 

[...] Σ ατ τ στάδιο ρχίζει σ λους τος τεχνικος πολιτισμος μακραίωνη περίοδος μις τρομακτικς μείωσης το πληθυσμο. λόκληρη πυραμίδα τν κανν γι πολιτιστικ ργασία νθρώπων ξαφανίζεται. ποδομεται ξεκινώντας π τν κορυφή, πρτα στς μεγαλουπόλεις, πειτα στς παρχιακς πόλεις κα τελικ στν παιθρο, ποία μ τν πέρμετρη τάση φυγς το καλύτερου πληθυσμο της πρς τν πόλη πιβράδυνε π να διάστημα τν ρήμωση τν πόλεων. Στ τέλος πομένει μόνο τ πρωτόγονο αμα, λλ χει χάσει τ πι δυνατ στοιχεα του, ατ πο εχαν πλούσιο μέλλον Τότε δημιουργεται Ο ΤΥΠΟΣ ΤΟΥ ΦΕΛΛΑΧΟΥ.

 

Oswald Spengler, « παρακμ τς Δύσης», δεύτερος τόμος, σ. 131, 132, 133, μτφ. Λευτέρης ναγνώστου, κδόσεις «Τυπωθτω-Γιργος Δαρδανός», Α΄ νατύπωση, ανουάριος 2004.

 

Πηγ φωτογραφίας: https://www.playpartyplan.com/swimming-pool-games/

 

ΥΓ: τίτλος τς ναρτήσεως κα χωρισμς τν παραγράφων εναι δικοί μας. Τ κεφαλαία γράμματα εναι τ πλάγια γράμματα στ πρωτότυπο.

 

ΥΓ: νθρωπολογικς τύπος το «φελλάχου» εναι γι τν Σπένγκλερ νθρωπος τς σχάτης παρακμς, πο εναι μν πολιτισμένος, πρωτίστως π τν τεχνικ ννοια, λλ βρίσκεται στ κατώτερο, στ ζωολογικ πίπεδο τς ζως, ναζητώντας τν κανοποίηση τν κατωτέρων νστίκτων του, δίχως διάθεση γι τν πιδίωξη νς νωτέρου πεπρωμένου.



 Σχολιάστε το άρθρο μας


Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.  To ιστολόγιο μας δεν υιοθετεί τις απόψεις των αρθρογράφων, ούτε ταυτίζεται με τα θέματα που αναδημοσιεύει από άλλες ενημερωτικές ιστοσελίδες και δεν ευθύνεται για την εγκυρότητα, την αξιοπιστία και το περιεχόμενό τους.


Ακολουθήστε το ellinikiafipnisis.blogspot.com 

στο Facebook...

στο Twitter

στο Viber

στο Telegram

στο GAB...

κοινοποιήστε το και στους φίλους σας!

Δεν υπάρχουν σχόλια

Μπορείτε να γράψετε και να σχολιάσετε τα πάντα, αλλά αν το κείμενο σας περιέχει υβριστικούς χαρακτηρισμούς σας ενημερώνουμε ότι δεν θα δημοσιεύεται. Σε περίπτωση καθυστέρησης δημοσίευσης των σχολίων ζητούμε συγγνώμη και παρακαλούμε να μην βγάζετε αυθαίρετα συμπεράσματα. Με σεβασμό και εκτίμηση η διαχείριση του ιστολογίου