Εμπλοκή της «μαφίας των καυσίμων» στο έγκλημα των Τεμπών; Επιβεβαιώθηκε η μεταφορά ξυλόλιου – «Έσβησαν» τα ίχνη για να καλύψουν ευθύνες. Ο...
Εμπλοκή της «μαφίας των καυσίμων» στο έγκλημα των Τεμπών;
Επιβεβαιώθηκε η μεταφορά ξυλόλιου – «Έσβησαν» τα ίχνη για να καλύψουν ευθύνες. Οι αρχές
άργησαν να πάρουν δείγματα ξυλόλιου και να διατηρήσουν το οπτικό υλικό από τις
κάμερες…
Ο Σύλλογος συγγενών των θυμάτων στο δυστύχημα στα Τέμπη καταγγέλλει τη «συστηματική προσπάθεια να εμφανιστεί ως απόλυτα καθοριστικός ο ρόλος της ατομικής ευθύνης» στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής.
Αυτό διαπίστωσαν οι πραγματογνώμονες των συγγενών των
θυμάτων μετά τα αποτελέσματα της δεύτερης δειγματοληψίας που διενεργήθηκε από
το Γενικό Χημείο του Κράτους
Εξατμίστηκε το εύφλεκτο ξυλόλιο που
είχε βρεθεί σε εξωτερική λαμαρίνα της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας και φαίνεται
πως είχε συντελέσει στη φονική έκρηξη και φωτιά που στοίχισε τη ζωή σε πολλούς
από τους 57 ανθρώπους οι οποίοι σκοτώθηκαν στα Τέμπη.
Αυτό διαπίστωσαν οι πραγματογνώμονες
των συγγενών των θυμάτων μετά τα αποτελέσματα της δεύτερης δειγματοληψίας στο
Γενικό Χημείο του Κράτους, επιβεβαιώνοντας τις καταγγελίες τους περί εξαφάνισης
στοιχείων από το σημείο της σύγκρουσης των τρένων, το οποίο «μπαζώθηκε» από τις
Αρχές.
Εμπλοκή της μαφίας των καυσίμων φαίνεται πως υπάρχει στο έγκλημα των
Τεμπών καθώς επιβεβαιώθηκε η μεταφορά ξυλόλιου και με «περίεργους» τρόπους
«σβήστηκαν» τα ίχνη του.
Την ίδια στιγμή όλως τυχαίως παρά την αναλυτική έρευνα των
Εγκληματολογικών Εργαστηρίων της ΕΛΑΣ στις καταγραφές καμερών του
σιδηροδρομικού δικτύου δεν βρέθηκαν παρά μόνο ένα- δύο πλάνα σε προγενέστερο
χρόνο , της εμπορικής αμαξοστοιχίας που συγκρούστηκε με την επιβατική Intercity
62 στην θέση «Ευαγγελισμός».
Κι έτσι δεν μπορεί να διαπιστωθεί, όπως είχαν ζητήσει οι τεχνικοί σύμβουλοι των οικογενειών των θυμάτων αν το εμπορικό τρένο που είχε ξεκινήσει από την Θεσσαλονίκη μπορεί να είχε παράνομο φορτίο με εύφλεκτα υλικά .
Η ουσία ξυλόλιο που χρησιμοποιείται για την νόθευση καυσίμων.
Τα δεύτερα δείγματα είχαν ληφθεί τον περασμένο Οκτώβριο, προκειμένου να συγκριθούν με τις προηγούμενες δειγματοληψίες του περασμένου Μαρτίου, που είχαν δείξει την ύπαρξη του ξυλόλιου στα συντρίμμια. Το ίδιο συνεργείο της Χημικής Υπηρεσίας Λάρισας έλαβε μετρήσεις από τα ίδια σημεία και με την ίδια μεθοδολογία, όπως την πρώτη φορά, και τα δείγματα εστάλησαν στο ίδιο εργαστήριο του Γενικού Χημείου του Κράτους. Τα αποτελέσματα των επαναληπτικών μετρήσεων ανίχνευσαν ξανά τα έλαια σιλικόνης που είχαν βρεθεί στα σημεία στη δειγματοληψία του Μαρτίου.
Ομως, δεν ανιχνεύτηκε πουθενά το
ξυλόλιο στις μηχανές, στο χώμα και σε διάφορα σημεία γύρω από τη σύγκρουση.
«Αυτό το γεγονός είναι η ξεκάθαρη επιβεβαίωση που αναμέναμε, αφού αποδεικνύεται
πλέον ότι το ξυλόλιο διασκορπίστηκε στην περιοχή με τη σύγκρουση και έπειτα ως
πτητική ουσία εξατμίστηκε και χάθηκε. Προφανώς, θα είχε ανιχνευτεί σε
μεγαλύτερη ποσότητα, εάν οι δειγματοληψίες είχαν γίνει αμέσως μετά τη
σύγκρουση, έπειτα ανιχνεύτηκε σε ελάχιστη ποσότητα 29 μέρες μετά, ενώ
εξατμίστηκε και δεν υπάρχει πλέον πουθενά στο σημείο ή στα συντρίμμια εννιά μήνες
αργότερα» επισήμανε σε δηλώσεις του ο Κώστας Λακαφώσης, μέλος της επιτροπής
διερεύνησης για λογαριασμό των οικογενειών, μετά την έκδοση των αποτελεσμάτων
του Γενικού Χημείου του Κράτους.
Υπενθυμίζεται ότι οι δειγματοληψίες
από το σημείο της σύγκρουσης και τα συντρίμμια των συρμών, που είχαν ζητήσει
από την πρώτη στιγμή οι πραγματογνώμονες των οικογενειών, είχαν γίνει με μεγάλη
χρονική καθυστέρηση, στις 29 Μαρτίου, και ανίχνευσαν την ύπαρξη ξυλολίου σε
εφτά διαφορετικά σημεία, στο χώμα στην περιοχή της σύγκρουσης και στις
εξωτερικές επιφάνειες των μηχανών.
Το ξυλόλιο είχε βρεθεί, αν και οι
υπεύθυνοι της Περιφέρειας Θεσσαλίας είχαν «μπαζώσει» τα ακριβή σημεία πρόκλησης
της φωτιάς, παρά τις ανησυχίες των οικογενειών των θυμάτων ότι πολλά στοιχεία
μπορεί να είχαν καταστραφεί…
Όπως ανέφεραν στο πόρισμα τους οι πραγματογνώμονες που διόρισαν οι δικαστικές αρχές «η φωτιά που προκλήθηκε αμέσως μετά την σύγκρουση των αμαξοστοιχιών οφείλει την έναρξή της στις ηλεκτρικές εκκενώσεις που δημιουργήθηκαν από την κοπή των καλωδίων τροφοδοσίας των ηλεκτραμαξών, ονομαστικής τάσης 25000 Volt, σε συνδυασμό με το εκνέφωμα (ΣΣ σπρέι) του ελαίου ψύξης των μετασχηματιστών ισχύος των ηλεκτραμαξών που δημιουργήθηκε κατά την σύγκρουση.»
Όμως αυτός ο συσχετισμός της έκρηξης με το έλαιο ψύξης
των μετασχηματιστών των τραίνων δεν έγινε αποδεκτός σε πρόσφατη έγγραφη
απάντηση της κατασκευάστριας εταιρείας Siemens.
Επιπλέον με τη χρήση ειδικών εγκληματολογικών τεχνικών και λογισμικού,
κατέστη δυνατή η ανάκτηση βιντεοληπτικού υλικού πολύ μικρής διάρκειας
(μικρότερης ή ίσης του 1 sec) από τος P4-HD και P6 – HD πειστήριους σκληρούς
δίσκους που αφορά την ημερομηνία 28-2-2023 ενώ λόγω της συνεχούς εγγραφής των
σκληρών δίσκων δεν διατίθενται περαιτέρω αξιοποιήσιμα στοιχεία προς ανάκτηση.
Έτσι με το δεδομένο ότι στα επίσημα παραστατικά που παρουσίασε ο ΟΣΕ δεν
εμφανιζόταν να υπάρχει «εύφλεκτο» φορτίο (ΣΣ όπως δεξαμενές καυσίμων ) στην
εμπορική αμαξοστοιχία που ξεκίνησε από τον σταθμό της Θεσσαλονίκης ζητήθηκε να
γίνει εξέταση των καταγραφών των καμερών του σιδηροδρομικού δικτύου της πορείας
της εμπορικής αμαξοστοιχίας από την Θεσσαλονίκη προς το σημείο της μοιραίας
σύγκρουσης στα Τέμπη.
Αυτό το οπτικό υλικό που αφορά την πορεία του εν λόγω
τρένου δεν είχε ζητηθεί αρχικά.
Η έρευνα είχε εστιασθεί στα βίντεο της πορείας αλλά και των στάσεων της
επιβατικής αμαξοστοιχίας για να διαπιστωθεί ποιοι επιβάτες είχαν επιβιβασθεί σε
ποιον σταθμό κι άλλα ζητούμενα της διερεύνησης του τραγικού συμβάντος.
Κι έτσι όταν ζητήθηκαν αρκετές εβδομάδες αργότερα και τα βίντεο των διελεύσεων από σταθμούς και της εμπορικής αμαξοστοιχίας είχαν διαγραφεί αυτομάτως (μετά από την παρέλευση λίγων ημερών) προκειμένου να εγγράφονται τα νεότερα δεδομένα από τις κάμερες.
Αυτό σημαίνει πως επειδή οι αρχές καθυστέρησαν και στην λήψη δειγμάτων και στην διατήρηση του οπτικού υλικού, δεν θα μάθει ποτέ κανείς τι μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία…
Οργή συγγενών των θυμάτων – «Εγκληματική η μεταφορά ευθυνών στο ανθρώπινο λάθος»
Ο Σύλλογος συγγενών των θυμάτων στο δυστύχημα στα Τέμπη
καταγγέλλει τη “συστηματική προσπάθεια να εμφανιστεί ως απόλυτα καθοριστικός ο
ρόλος της ατομικής ευθύνης” στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής.
Την οργή τους εκφράζουν,
μέσω ανακοίνωσης που εξέδωσαν, οι συγγενείς των θυμάτων του σιδηροδρομικού
δυστυχήματος στα Τέμπη, αναφορικά με όσα διαδραματίζονται στην
Εξεταστική επιτροπή της Βουλής με τις καταθέσεις και την
εξέταση μαρτύρων, εστιάζοντας στα όσα έχουν ειπωθεί από πρώην υπουργούς.
Στην ανακοίνωσή του ο
Σύλλογος των συγγενών των θυμάτων κάνει λόγο για “απροκάλυπτη και “συστηματική προσπάθεια να εμφανιστεί ως
απόλυτα καθοριστικός ο ρόλος της ατομικής ευθύνης, ενώ
παράλληλα υποβαθμίζεται η σημασία των βασικών για μια αναπτυγμένη χώρα
συστημάτων ασφαλείας”.
Παράλληλα, επισημαίνει ότι “είναι φανερή η προσπάθεια να διώξει από πάνω του ο
κάθε υπουργός, και όχι μόνο, την ευθύνη της εντέλει μη λειτουργίας κανενός εκ
των συστημάτων ασφαλείας και των αλλεπάλληλων καθυστερήσεων στην
υλοποίηση των συμβάσεων. Πρόκειται για θλιβερή και θρασεία επιχειρηματολογία
που στοχεύει στην υποβάθμιση της αξίας των συστημάτων ασφαλείας και των
κυβερνητικών ευθυνών. Με απροκάλυπτο τρόπο εξελίσσεται μια συστηματική
προσπάθεια να εμφανιστεί ως απόλυτα καθοριστικός ο ρόλος της ατομικής ευθύνης,
ενώ παράλληλα υποβαθμίζεται η σημασία των βασικών για μια αναπτυγμένη χώρα
συστημάτων ασφαλείας”.
Καταλήγοντας, αναφέρουν χαρακτηριστικά ότι «όταν, εν έτει
2023, δύο τρένα κινούνται επί 12 λεπτά αντίθετα στην ίδια γραμμή, στον κεντρικό
άξονα της χώρας και δεν λειτουργεί κανένα από τα συστήματα ασφαλείας για να
αποτραπεί η μετωπική σύγκρουση, τότε κάθε προσπάθεια μεταφοράς των ευθυνών στο
ανθρώπινο λάθος, είναι εγκληματική”.
Η ανακοίνωση του Συλλόγου συγγενών των θυμάτων
«Οι συγγενείς των θυμάτων της σιδηροδρομικής
τραγωδίας των Τεμπών παρακολουθούμε με ανησυχία τις καταθέσεις και την
εξέταση μαρτύρων στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής για το Έγκλημα των
Τεμπών, καθώς περιμένουμε και από την εξεταστική επιτροπή, όπως και από την
ανακριτική διαδικασία στο Εφετείο Λάρισας, την αποκάλυψη των υπευθύνων του
εγκλήματος και την απόδοση των ευθυνών.
Από την εξέταση των μαρτύρων προκύπτει άμεσα το
γεγονός της απαξίωσης και μη λειτουργίας βασικών συστημάτων ασφαλείας του
σιδηροδρόμου στην Ελλάδα. Νόμοι επί νόμων στο όνομα της εξυγίανσης και της
“αποδοτικότερης” λειτουργίας, συμβάσεις επί συμβάσεων που δεν υλοποιούνταν,
εκατομμύρια ευρώ για τον εκσυγχρονισμό – υποτίθεται – και την ασφάλεια των
σιδηροδρομικών μεταφορών, για την λειτουργία συστημάτων που ποτέ μέχρι σήμερα
δεν λειτούργησαν ενιαία. Η περιβόητη σύμβαση 717 του 2014 αφορούσε
την ανάταξη και αναβάθμιση της φωτοσήμανσης, της ενδοεπικοινωνίας του δικτύου και
της τηλεδιοίκησης (που έπρεπε να είχαν ολοκληρωθεί ή δρομολογηθεί από
προηγούμενες συμβάσεις), στον κακοσυντηρημένο και παρατημένο, όπως
διαπιστώνεται από τα λεγόμενα των μαρτύρων στην εξεταστική, άξονα
Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας. Μάλιστα, εν όψει της εγκατάστασης και λειτουργίας
των συστημάτων ασφαλείας που προβλέπονταν στις συμβάσεις, που όμως δεν
υλοποιήθηκαν, καταργήθηκαν προϋπάρχουσες ασφαλιστικές δικλείδες όπως
ο προϊστάμενος της αμαξοστοιχίας και το κέντρο παρακολούθησης κυκλοφορίας στην
Καρόλου, ενώ μειώθηκε ο αριθμός του προσωπικού στο σιδηρόδρομο, και
των σταθμαρχών στην ημερήσια και νυχτερινή βάρδια.
Η σύμβαση 717 και η συμπληρωματική της παρατάθηκαν αρκετές
φορές από τις κυβερνήσεις των τελευταίων ετών, χωρίς ποτέ να κηρυχτεί έκπτωτος
κάποιος ανάδοχος και με πρόσθετο προϋπολογισμό πολλών εκατομμυρίων ευρώ κάθε
φορά. Η τελευταία από τις τρεις παρατάσεις επί κυβερνήσεως ΝΔ είχε ημερομηνία
περάτωσης της υλοποίησης τον Μάρτιο του 2023!
Από το 2019 μειώθηκε κατά δύο περίπου ώρες η
διάρκεια της διαδρομής Αθήνα- Θεσσαλονίκη. Παράλληλα μεγαλόσχημες δηλώσεις των
υπουργών μεταφοράς δημιουργούσαν τεχνηέντως, όπως αποκαλύφθηκε δυστυχώς εκ των
υστέρων, πλαστές εντυπώσεις για την ποιότητα και την ασφάλεια των μετακινήσεων.
Στην Εξεταστική Επιτροπή δεν αμφισβητείται τίποτα
από τα παραπάνω για την κατάσταση του σιδηρόδρομου. Όμως, είναι φανερή η
προσπάθεια να διώξει από πάνω του ο κάθε υπουργός, και όχι μόνο, την ευθύνη της
εντέλει μη λειτουργίας κανενός εκ των συστημάτων ασφαλείας και των αλλεπάλληλων
καθυστερήσεων στην υλοποίηση των συμβάσεων. Πρόκειται για θλιβερή και θρασεία
επιχειρηματολογία που στοχεύει στην υποβάθμιση της αξίας των συστημάτων
ασφαλείας και των κυβερνητικών ευθυνών. Με απροκάλυπτο τρόπο εξελίσσεται
μια συστηματική προσπάθεια να εμφανιστεί ως απόλυτα καθοριστικός ο ρόλος
της ατομικής ευθύνης, ενώ παράλληλα υποβαθμίζεται η σημασία των βασικών για μια
αναπτυγμένη χώρα συστημάτων ασφαλείας.
Ακούστηκε αρκετές φορές το αφήγημα, ότι και σε
χώρες που διαθέτουν συστήματα ασφαλείας γίνονται ατυχήματα…. Άρα, μήπως να
καταργηθούν τα φανάρια στους δρόμους ή να πετούν τα αεροπλάνα ακόμη και χωρίς
επικοινωνία με τον πύργο ελέγχου, καθώς δυστυχήματα γίνονται ακόμη και όταν
υπάρχουν τα μέτρα ασφαλείας; Επιχειρηματολογία αφελής όταν ακούγεται στο
καφενείο, αλλά επικίνδυνη για την κοινωνία όταν ακούγεται από υπουργούς. Πόσο
μάλλον όταν η Ελλάδα, που έχει ένα μικρό και περιορισμένο σιδηροδρομικό δίκτυο,
κατατάσσεται στις τελευταίες χώρες στην ΕΕ στην ανάπτυξη βασικών συστημάτων
ασφαλείας στο σιδηροδρομικό δίκτυο και αναπόφευκτα πρωτοπορεί στα θανατηφόρα
δυστυχήματα ανά χιλιόμετρο σιδηροδρομικού δικτύου (έκθεση της Ε.Ε. για την
Ασφάλεια και Διαλειτουργικότητα, 2022).
Όταν, εν έτει 2023, δύο τρένα κινούνται ΕΠΙ 12
ΛΕΠΤΑ ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΓΡΑΜΜΗ, ΣΤΟΝ ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΑΞΟΝΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ και ΔΕΝ
ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΤΡΑΠΕΙ Η ΜΕΤΩΠΙΚΗ
ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ, τότε κάθε προσπάθεια μεταφοράς των ευθυνών στο ανθρώπινο λάθος,
είναι ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΗ».
Σχολιάστε το άρθρο μας
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. To ιστολόγιο μας δεν υιοθετεί τις απόψεις των αρθρογράφων, ούτε ταυτίζεται με τα θέματα που αναδημοσιεύει από άλλες ενημερωτικές ιστοσελίδες και δεν ευθύνεται για την εγκυρότητα, την αξιοπιστία και το περιεχόμενό τους.
Ακολουθήστε το ellinikiafipnisis.blogspot.com
στο Facebook...
στο Twitter
στο Viber
στο Telegram
στο GAB...
κοινοποιήστε το και στους φίλους σας!
ΠΟΣΗ ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΥΠΗΡΧΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΞΥΛΟΛΗ ..ΕΙΝΑΙ ΒΑΣΚΑ ΑΛΚΟΟΛΗ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΦΘΗΝΗ. ΜΠΟΡΕΙ ΤΑ ΙΔΙΑ ΤΑ ΚΑΥΣΙΜΑ ΤΟΥ ΤΡΑΙΝΟΥ ΝΑ ΗΤΑΝ ΝΟΘΕΥΜΕΝΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΑ ΜΕΤΑΦΕΡΕΙ ΠΟΣΟΤΗΤΑ !!! ΑΥΤΟ ΙΣΩΣ ΝΑ ΗΤΑΝ Η ΑΙΤΙΑ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΑΝ ''ΕΓΚΑΥΜΑΤΑ' ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΤΟΛΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΙΧΑ ΠΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ..ΑΝ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΡΑΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ ΗΤΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΔΙΑΛΥΤΗΣ ΠΟΥ ΣΤΗΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΞΑΤΜΊΣΤΗΚΕ.
ΑπάντησηΔιαγραφή