Σύγκρουση για την Παιδεία στη Βουλή - Ελλήνων Αφύπνιση

Page Nav

HIDE

Grid

GRID_STYLE
{fbt_classic_header}

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

latest

Σύγκρουση για την Παιδεία στη Βουλή

Ο Πρωθυπουργός και οι αρχηγοί των κομμάτων της αντιπολίτευσης αντιπαρατέθηκαν σήμερα στη Βουλή για τα μεγάλα θέματα της Παιδείας. Ο πρωθυπου...



Ο Πρωθυπουργός και οι αρχηγοί των κομμάτων της αντιπολίτευσης αντιπαρατέθηκαν σήμερα στη Βουλή για τα μεγάλα θέματα της Παιδείας.
Ο πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής ζήτησε από το βήμα της Βουλής την έναρξη ουσιαστικού διαλόγου, υπό την ευθύνη των πολιτικών αρχηγών, και από μηδενική βάση, με στόχο την αναμόρφωση του Λυκείου και την αλλαγή του συστήματος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, τονίζοντας παράλληλα την ανάγκη προσδιορισμού της έννοιας του πανεπιστημιακού ασύλου. Τοποθετούμενος στο πλαίσιο της προ ημερησίας διατάξεως συζήτησης με θέμα την Παιδεία, ο κ. Καραμανλής είπε ότι οι αλλαγές στο Λύκειο και στο εξεταστικό αποτελούν μια καίριας σημασίας μεταρρύθμιση για την οποία "θέλουμε να προέλθει μέσα από κοινή συμφωνία" κομμάτων, φορέων και κοινωνίας.
Συγκεκριμένα, ο κ. Καραμανλής πρότεινε "να αναλάβουμε όλοι, σήμερα ει δυνατόν, συγκεκριμένη δέσμευση απέναντι στα παιδιά και σε κάθε ελληνική οικογένεια: Προτείνω να αναλάβουμε την ευθύνη του διαλόγου, όλοι οι πολιτικοί αρχηγοί. Να ορίσουμε ο καθένας ένα συνάδελφο βουλευτή και να συγκροτήσουμε για το σκοπό αυτό μια Πολιτική Επιτροπή υψηλού επιπέδου, τα μέλη της οποίας να είναι σε διαρκή αμφίδρομη επικοινωνία με τον υπουργό Παιδείας. Να μεταφέρουν τις ιδέες και τις προτάσεις των κομμάτων τους, αλλά και να πληροφορούν τα κόμματά τους για την εξέλιξη του διαλόγου".
Ο κ. Κ. Καραμανλής παραδέχθηκε ότι ήταν λάθος που δεν διέθεσε το 5% του ΑΕΠ στην Παιδεία, όπως είχε υποσχεθεί επισημαίνοντας παράλληλα τις δυσκολίες εξαιτίας του "τεράστιου δημόσιου χρέους".Κεντρικό σημείο στην ομιλία του κ. Καραμανλή αποτέλεσε το θέμα της προστασίας του Πανεπιστημιακού Ασύλου που "παραβιάζεται βάναυσα" από στοιχεία ξένα προς τα Ιδρύματα, τα οποία -όπως είπε- εκμεταλλεύονται τις ειρηνικές κινητοποιήσεις, απαγορεύουν τη διακίνηση οποιασδήποτε άλλης άποψης, στρέφονται βίαια και αυταρχικά εναντίον της ελευθερίας φοιτητών και διδασκόντων και επιδίδονται σε καταστροφές. Ο πρωθυπουργός είπε ότι όλα αυτά πλήττουν τη λειτουργία και το κύρος του Δημόσιου Πανεπιστημίου και υπαγορεύουν στις πολιτικές δυνάμεις την υποχρέωση "να στηρίξουμε τα Πρυτανικά Συμβούλια και τα Συμβούλια των ΤΕΙ, έτσι ώστε να ανταποκριθούν στις αρμοδιότητες που τους παρέχει ο Νόμος".
Για "συνολική αποτυχία της κυβερνητικής πολιτικής σε όλους τους τομείς" έκανε λόγο ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Γιώργος Παπανδρέου και απαντώντας στον πρωθυπουργό τόνισε:
"Δεν είναι αυτή εικόνα υπεύθυνης κυβερνώσας παράταξης. Δεν είναι ευθύνη σας που κακοποιήσατε την αγροτικη πολιτική; Δεν έχετε ευθύνη για τη διόγκωση του χρέους της χώρας, που έγινε μαύρο πρόβατο στην ευρωζώνης".
"Συγκαλύπτετε και φυγομαχείτε από την αλήθεια τόσων σκανδάλων" τόνισε ο κ.Παπανδρέου και πρόσθεσε "τώρα σκεφτήκατε να γίνετε φιλολαϊκοί ενόψει εκλογών. Η σημερινή σας εικόνα είναι μια άλλη προεκλογική έκδοση των τελευταίων ετών. Μια επιφάνεια που κρύβει τη βουλιμία για εξουσία. Το κοντέρ, ωστόσο, το έχει ο ελληνικός λαός και κρατά χρόνους. Και ο χρόνος σας μετρά ανάποδα. Ο λαός απαιτεί μια νεά αρχή για την Ελλάδα. Εμείς καταθέτουμε σήμερα τους όρους που θα μας δεσμεύουν και αύριο ως κυβέρνηση αυτής της χώρας"
"Ως κυβέρνηση αύριο θα κάνουμε σοβαρές τομές στην Παιδεία και όχι μόνο, για τον ελληνικό λαό και μαζί με τον ελληνικό λαό" δεσμεύτηκε ο κ. Παπανδρέου και τόνισε ότι "το ΠΑΣΟΚ δεν παίζει με την Παιδεία" αλλά "αποτελεί εγγύηση για την αξιοκρατία, τη διαφάνεια, την αξιολόγηση".
Η γ.γ. του ΚΚΕ κα Αλέκα Παπαρήγα είπε ότι η οικονομική κρίση σχετίζεται με την Παιδεία γιατί τα μέτρα που παίρνονται προσαρμόζονται στην κατάσταση και εξέφρασε τη ριζική διαφωνία του ΚΚΕ για το πώς οικοδομείται η ανάπτυξη, γενικά, αλλά και ειδικά για την Παιδεία.
"Δεν πρόκειται να κάνω ανάλυση της κρίσης. Απλά δεν είναι κακό να υπογραμμίσω ότι πρέπει να ακούσουμε μια ολοκληρωμένη πρόταση. Για μας η αφετηρία την οποία εξετάζουμε είναι ότι υπάρχουν εξ αντικειμένου δύο δρόμοι ανάπτυξης της ελληνικής κοινωνίας. Ας πάρουμε για παράδειγμα την παιδεία. Πως οργανώνεται η παιδεία, πως δομείται η παιδεία; Ανάλογα με το τι ανάπτυξη θέλεις τι οικονομία θέλεις. Η γνώση είναι αναπόσπαστα δεμένη με την κοινωνική εξέλιξη" τόνισε η Αλ.Παπαρήγα.
«Η Παιδεία είναι δικαίωμα και όχι εμπόρευμα και "φιλέσπλαχνη" παραχώρηση του κράτους» τόνισε στην προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση στη Βουλή ο πρόεδρος της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ Αλέκος Αλαβάνος και εξέφρασε την αντίθεσή του στη λειτουργία των Κέντρων Ελευθέρων Σπουδών. Ο κ. Αλαβάνος χαρακτήρισε επίσης τη Παιδεία "πρόδρομο της ανάπτυξης" και τόνισε ότι είναι ντροπή να έχουμε τις μικρότερες δαπάνες για την εκπαίδευση. Ζήτησε η παιδεία να είναι πραγματικά δημόσια και δωρεάν και υποστήριξε ότι πρέπει να υπάρχει ελεύθερη πρόσβαση στην ανώτερη εκπαίδευση.
Στη διαφορά του όρου "Παιδεία", που αποτελεί "μηχανή πνευματικής κουλτούρας" και "Εκπαίδευση" αναφέρθηκε στην ομιλία του στη Βουλή ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ Γιώργος Καρατζαφέρης και τόνισε ότι σήμερα «δεν έχουμε Παιδεία αλλά Εκπαίδευση».
«Εγιναν βήματα προς τα πίσω», είπε ο κ.Καρατζαφέρης και σημείωσε ότι «δεν μαθαίνουμε τους νέους να καλλιεργήσουν το μυαλό τους, δεν θα μαθαίνουμε στους νέους ό,τι αφορά το έθνος. Δεν μπορούμε να δώουμε στα παιδιά μας Παιδεία, που να είναι χρήσιμη. Μαθαίνουμε τα παιδιά μας να είναι "μπαχαλάκηδες"».

Δεν υπάρχουν σχόλια

Μπορείτε να γράψετε και να σχολιάσετε τα πάντα, αλλά αν το κείμενο σας περιέχει υβριστικούς χαρακτηρισμούς σας ενημερώνουμε ότι δεν θα δημοσιεύεται. Σε περίπτωση καθυστέρησης δημοσίευσης των σχολίων ζητούμε συγγνώμη και παρακαλούμε να μην βγάζετε αυθαίρετα συμπεράσματα. Με σεβασμό και εκτίμηση η διαχείριση του ιστολογίου