Επιστολή του Κοσμήτορα της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ προς τον Υπουργό Παιδείας, με θέμα «Σχετικά με την ελληνορθόδοξα προσανατολισμένη παιδε...
Επιστολή του Κοσμήτορα της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ προς τον Υπουργό Παιδείας,
με θέμα «Σχετικά με την ελληνορθόδοξα προσανατολισμένη παιδεία μας».
Η επιστολή έχει ως εξής:
Κύριε Υπουργέ
Προ δέκα ημερών περίπου έφθασε στο γραφείο της κοσμητείας στη Θεολογική Σχολή του Α.Π.Θ ερωτηματολόγιο του Ινστιτούτο Παιδαγωγικών Ερευνών – Μελετών της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος.
Με λύπη διαπίστωσα ότι στο εν λόγω ερωτηματολόγιο υπάρχει σαφής τάση περιθωριοποίησης του μαθήματος των Θρησκευτικών, και κατ επέκταση της Ελληνορθόδοξα προσανατολισμένης Παιδείας μας, εφόσον διατυπώνονται ερωτήσεις προς τους παραλήπτες του ερωτηματολογίου δασκάλους σχετικές με όλα τα διδασκόμενα μαθήματα του Δημοτικού Σχολείου, αλλά απουσιάζει το μάθημα των Θρησκευτικών.
Κατόπιν τούτου:
-Επειδή κάποιοι υπεύθυνοι στο χώρο της Εκπαίδευσης ίσως να μην εκτιμούν το γεγονός ότι υπάρχουν ως Γένος γιατί υπήρχε σωτήρας μας, η Ορθόδοξη Καθολική Εκκλησία.
-Επειδή δεν υπάρχει ανθρωπιστική(ουμανιστική) παιδεία χωρίς συγκεκριμένους αξιακούς προσανατολισμούς, με βάση τους οποίους να αναπτύσσεται η ελεύθερη προσωπικότητα του μαθητή, όπως δεν υπάρχει και ουδέτερη γνώση.
-Επειδή είναι άχρηστα τα σχολεία που δεν διακονούν την Παιδεία με την Τρισυπόστατη διάσταση ως εκπαίδευση, μόρφωση και ηθική καλλιέργεια, παράμετροι που συμβάλλουν, ώστε να μετατρέπονται οι παρεχόμενες στους μαθητές πληροφορίες σε γνώση και ήθος.
-Επειδή ουδείς έχει δικαίωμα να αποχρωματίσει τη διαπαιδαγώγηση των μαθητών από μια Παιδεία προσανατολισμένη στη δική μας παράδοση η και ζωή.
-Επειδή, όταν προβάλλεται το ερώτημα «τι σχολείο θέλουμε» δεν ερωτάται ο λαός, αλλά κυρίως μια δυναμική μειοψηφία που αποφασίζει γι΄ αυτόν χωρίς αυτόν.
-Επειδή φαίνεται πως σημαντικός ίσως αριθμός δασκάλων δεν επιθυμεί να διδάξει το μάθημα των Θρησκευτικών στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Επανέρχομαι σε πρόταση που επανέλαβα τελευταία πολλές φορές και απευθύνω σε σας το αίτημα να ενεργήσετε ώστε το μάθημα των Θρησκευτικών, το μόνο που απέμεινε, όπως φαίνεται, να εκφράζει την Ελληνορθόδοξα προσανατολισμένη Παιδεία μας, να διδάσκεται στο Δημοτικό Σχολείο:
α. Από Θεολόγους εκπαιδευτικούς εξειδικευμένους προς τούτο στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση και
β. Η δίωρη διδασκαλία του να επεκταθεί σε όλες τις τάξεις του Δημοτικού Σχολείου, όπως συμβαίνει σε αρκετά κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης(πχ Γερμανία, Κύπρο κλπ).
Σε κάθε περίπτωση, οφείλω να επισημάνω, ότι δεν είναι δυνατόν ο Ελληνικός λαός να ανέχεται την σαφώς διαφαινόμενη τάση και επιθυμία μιας δυναμικής μειοψηφίας να αποχρωματίσει την Παιδεία μας σταδιακά και να την αποκόψει από τις ρίζες της.
Τελειώνοντας, επαναλαμβάνω εκ νέου την έκκλησή μου να αναστείλετε τη ισχύ των τριών εγκυκλίων των σχετικών με το μάθημα των Θρησκευτικών και να ζητήσετε την έναρξη διαλόγου από μηδενική βάση σε συνεργασία με όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς.
Με τιμή
Ο Κοσμήτορας
Ιωάννης Β. ΚογκούληςΚαθηγητής Πανεπιστημίου
με θέμα «Σχετικά με την ελληνορθόδοξα προσανατολισμένη παιδεία μας».
Η επιστολή έχει ως εξής:
Κύριε Υπουργέ
Προ δέκα ημερών περίπου έφθασε στο γραφείο της κοσμητείας στη Θεολογική Σχολή του Α.Π.Θ ερωτηματολόγιο του Ινστιτούτο Παιδαγωγικών Ερευνών – Μελετών της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος.
Με λύπη διαπίστωσα ότι στο εν λόγω ερωτηματολόγιο υπάρχει σαφής τάση περιθωριοποίησης του μαθήματος των Θρησκευτικών, και κατ επέκταση της Ελληνορθόδοξα προσανατολισμένης Παιδείας μας, εφόσον διατυπώνονται ερωτήσεις προς τους παραλήπτες του ερωτηματολογίου δασκάλους σχετικές με όλα τα διδασκόμενα μαθήματα του Δημοτικού Σχολείου, αλλά απουσιάζει το μάθημα των Θρησκευτικών.
Κατόπιν τούτου:
-Επειδή κάποιοι υπεύθυνοι στο χώρο της Εκπαίδευσης ίσως να μην εκτιμούν το γεγονός ότι υπάρχουν ως Γένος γιατί υπήρχε σωτήρας μας, η Ορθόδοξη Καθολική Εκκλησία.
-Επειδή δεν υπάρχει ανθρωπιστική(ουμανιστική) παιδεία χωρίς συγκεκριμένους αξιακούς προσανατολισμούς, με βάση τους οποίους να αναπτύσσεται η ελεύθερη προσωπικότητα του μαθητή, όπως δεν υπάρχει και ουδέτερη γνώση.
-Επειδή είναι άχρηστα τα σχολεία που δεν διακονούν την Παιδεία με την Τρισυπόστατη διάσταση ως εκπαίδευση, μόρφωση και ηθική καλλιέργεια, παράμετροι που συμβάλλουν, ώστε να μετατρέπονται οι παρεχόμενες στους μαθητές πληροφορίες σε γνώση και ήθος.
-Επειδή ουδείς έχει δικαίωμα να αποχρωματίσει τη διαπαιδαγώγηση των μαθητών από μια Παιδεία προσανατολισμένη στη δική μας παράδοση η και ζωή.
-Επειδή, όταν προβάλλεται το ερώτημα «τι σχολείο θέλουμε» δεν ερωτάται ο λαός, αλλά κυρίως μια δυναμική μειοψηφία που αποφασίζει γι΄ αυτόν χωρίς αυτόν.
-Επειδή φαίνεται πως σημαντικός ίσως αριθμός δασκάλων δεν επιθυμεί να διδάξει το μάθημα των Θρησκευτικών στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Επανέρχομαι σε πρόταση που επανέλαβα τελευταία πολλές φορές και απευθύνω σε σας το αίτημα να ενεργήσετε ώστε το μάθημα των Θρησκευτικών, το μόνο που απέμεινε, όπως φαίνεται, να εκφράζει την Ελληνορθόδοξα προσανατολισμένη Παιδεία μας, να διδάσκεται στο Δημοτικό Σχολείο:
α. Από Θεολόγους εκπαιδευτικούς εξειδικευμένους προς τούτο στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση και
β. Η δίωρη διδασκαλία του να επεκταθεί σε όλες τις τάξεις του Δημοτικού Σχολείου, όπως συμβαίνει σε αρκετά κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης(πχ Γερμανία, Κύπρο κλπ).
Σε κάθε περίπτωση, οφείλω να επισημάνω, ότι δεν είναι δυνατόν ο Ελληνικός λαός να ανέχεται την σαφώς διαφαινόμενη τάση και επιθυμία μιας δυναμικής μειοψηφίας να αποχρωματίσει την Παιδεία μας σταδιακά και να την αποκόψει από τις ρίζες της.
Τελειώνοντας, επαναλαμβάνω εκ νέου την έκκλησή μου να αναστείλετε τη ισχύ των τριών εγκυκλίων των σχετικών με το μάθημα των Θρησκευτικών και να ζητήσετε την έναρξη διαλόγου από μηδενική βάση σε συνεργασία με όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς.
Με τιμή
Ο Κοσμήτορας
Ιωάννης Β. ΚογκούληςΚαθηγητής Πανεπιστημίου
Δεν υπάρχουν σχόλια
Μπορείτε να γράψετε και να σχολιάσετε τα πάντα, αλλά αν το κείμενο σας περιέχει υβριστικούς χαρακτηρισμούς σας ενημερώνουμε ότι δεν θα δημοσιεύεται. Σε περίπτωση καθυστέρησης δημοσίευσης των σχολίων ζητούμε συγγνώμη και παρακαλούμε να μην βγάζετε αυθαίρετα συμπεράσματα. Με σεβασμό και εκτίμηση η διαχείριση του ιστολογίου