Οι αφίξεις ρωσικού μαζούτ στα ανοικτά της Ελλάδας αυξήθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ τον Απρίλιο, καθώς οι κυρώσεις κατά της Μόσχας ωθούν τους εμπ...
Οι αφίξεις ρωσικού μαζούτ στα ανοικτά της Ελλάδας
αυξήθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ τον Απρίλιο, καθώς οι κυρώσεις κατά της Μόσχας ωθούν
τους εμπόρους να βρουν νέους τρόπους εξαγωγής ρωσικού πετρελαίου μέσω φορτώσεων
από πλοίο σε πλοίο (STS), όπως έδειξαν τα στοιχεία της Refinitiv Eikon και δήλωσαν
πηγές.
Το μεγαλύτερο μέρος αυτού του φορτίου μεταφέρθηκε από
ρωσικά λιμάνια προς το λιμάνι της Καλαμάτας στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα
στοιχεία. Το ελληνικό υπουργείο Ενέργειας αρνήθηκε να σχολιάσει αυτό που, όπως
είπε, ήταν επιχείρηση ιδιωτικών εταιρειών.
Πηγή: gcaptain.com
Μετάφραση: Απολλόδωρος – Συνεργάτης του Ελλήνων
Αφύπνιση
Η εμπορία ρωσικού αργού και πετρελαιοειδών παραμένει νόμιμη προς το παρόν, καθώς η
Ευρωπαϊκή Ένωση δεν έχει ακόμη συμφωνήσει πλήρως σχετικά με
το προτεινόμενο εμπάργκο, αλλά οι τραπεζικές και άλλες οικονομικές κυρώσεις στη
Ρωσία μετά την εισβολή της στην Ουκρανία στις 24 Φεβρουαρίου έχουν καταστήσει
όλο και πιο δύσκολη τη διαδικασία.
Τον Απρίλιο, οι αποστολές ρωσικού μαζούτ με προορισμό
την Ελλάδα έφτασαν σχεδόν τα 0,9 εκατομμύρια τόνους, περίπου διπλάσια από τα
επίπεδα του Μαρτίου και θα μπορούσαν να φτάσουν σε νέα ρεκόρ τον Μάιο, σύμφωνα
με τα στοιχεία της Refinitiv.
Το μεγαλύτερο μέρος αυτού του φορτίου μεταφέρθηκε από
ρωσικά λιμάνια προς το λιμάνι της Καλαμάτας στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα
στοιχεία.
Το ελληνικό υπουργείο Ενέργειας αρνήθηκε να σχολιάσει
αυτό που, όπως είπε, ήταν επιχείρηση ιδιωτικών εταιρειών.
Οι έμποροι δήλωσαν ότι το μαζούτ - ένα υποπροϊόν της
διύλισης του αργού πετρελαίου σε ελαφρύτερα, καθαρότερα προϊόντα, όπως τα
καύσιμα αυτοκινήτων - αποθηκεύεται και αναμιγνύεται υπεράκτια σε δεξαμενόπλοια
και φορτώνεται μέσω μεταφοράς από πλοίο σε πλοίο για επανεξαγωγή.
Αν και δεν είναι ασυνήθιστο να φορτώνεται μαζούτ στα
ανοιχτά της Ελλάδας για εξαγωγές σε άλλους προορισμούς, το επίπεδο
δραστηριότητας ήταν πολύ υψηλό σε σύγκριση με τα συνήθη επίπεδα του Απριλίου,
δήλωσε μια πηγή του κλάδου.
Το δεξαμενόπλοιο Ευρυδίκη, το οποίο έχει τη
δυνατότητα φόρτωσης 130.000 τόνων, φόρτωσε ρωσικό φορτίο μαζούτ στα μέσα
Απριλίου στα ανοιχτά της Καλαμάτας, δήλωσαν δύο ναυτιλιακές πηγές.
Στη συνέχεια, το δεξαμενόπλοιο κατευθύνθηκε προς τον
πετρελαϊκό κόμβο των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων Fjairah, σύμφωνα με τα στοιχεία
της Refinitiv. Η Ρωσία έχει αυξήσει τις εξαγωγές καυσίμων προς τον κόμβο, με
τις αφίξεις να εκτινάσσονται σε περίπου 2,5 εκατομμύρια βαρέλια, σύμφωνα με στοιχεία
της εταιρείας πετρελαϊκών αναλύσεων Vortexa.
Ένα άλλο δεξαμενόπλοιο, το Okeanos, με την ίδια
χωρητικότητα, φόρτωσε μαζούτ μέσω STS στα ανοικτά της Καλαμάτας νωρίτερα αυτό
το μήνα και αυτή τη στιγμή κατευθύνεται προς την Ινδία, δείχνουν τα στοιχεία.
Το Kriti King, το οποίο φόρτωσε φορτίο μαζούτ
130.000 τόνων ανοιχτά της Καλαμάτας στις αρχές Μαΐου, κατευθύνεται επί του
παρόντος προς την Κίνα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Refinitiv.
Ναυτιλιακές πηγές ανέφεραν στο Reuters ότι οι Ρώσοι
πωλητές πετρελαίου έχουν αποκαταστήσει τις εργασίες STS στο Ρότερνταμ και κοντά
στην ισπανική Θέουτα, αφού οι κυρώσεις της ΕΕ και οι διαμαρτυρίες ακτιβιστών
εκτροχίασαν τις εν λόγω εργασίες στη Δανία.
Η Μόσχα αποκαλεί την εισβολή της στην Ουκρανία
"ειδική στρατιωτική επιχείρηση" για να απαλλάξει τη χώρα από τους
φασίστες, ισχυρισμός που το Κίεβο και οι σύμμαχοί του λένε ότι αποτελεί αβάσιμη
πρόφαση για έναν απρόκλητο πόλεμο.
Το μαζούτ χρησιμοποιείται ως ναυτιλιακό καύσιμο, στην
ηλεκτροπαραγωγή ή ως πρώτη ύλη για ορισμένες μονάδες διύλισης που το
αναβαθμίζουν σε άλλα καύσιμα.
Σχολιάστε το άρθρο μας
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. To ιστολόγιο μας δεν υιοθετεί τις απόψεις των αρθρογράφων, ούτε ταυτίζεται με τα θέματα που αναδημοσιεύει από άλλες ενημερωτικές ιστοσελίδες και δεν ευθύνεται για την εγκυρότητα, την αξιοπιστία και το περιεχόμενό τους.
Ακολουθήστε το ellinikiafipnisis.blogspot.com
στο Facebook...
στο GAB...
στο Twitter
κοινοποιήστε το και στους φίλους σας!
Δεν υπάρχουν σχόλια
Μπορείτε να γράψετε και να σχολιάσετε τα πάντα, αλλά αν το κείμενο σας περιέχει υβριστικούς χαρακτηρισμούς σας ενημερώνουμε ότι δεν θα δημοσιεύεται. Σε περίπτωση καθυστέρησης δημοσίευσης των σχολίων ζητούμε συγγνώμη και παρακαλούμε να μην βγάζετε αυθαίρετα συμπεράσματα. Με σεβασμό και εκτίμηση η διαχείριση του ιστολογίου